Gå til innhold

Økologisk aloe vera-plante

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt økologiske aloe vera-planter? Helst i Norge. Plantasjen selger aloe vera-planter, men de er ikke øk. og jeg har snakket med dem og de kan ikke bestille enkeltvis til privatpersoner fordi de må bestille store partier samtidig. (Sa hun til meg på tlf.)

Øk. av-planter selges i utlandet, men blir det mye stress å få dem importert til Norge? (Mattilsynet, osv.) Det hadde vært så mye enklere hvis jeg kunne ha bestilt det gjennom f.eks. Plantasjen.

Er det noen som vet om noen gartnerier/hagesentre som selger øk. av-planter?

Hvordan er det å importere planter fra utlandet?

Anonymous poster hash: 5124b...5f1

Anonymous poster hash: 5124b...5f1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanskelig å importere planter med jord som privatperson, men ta kontakt med Mattilsynet om du ønsker å finne ut av det. Ellers tenker jeg at det egentlig ikke trenger være så viktig at planten er økologisk i utgangspunktet. Hvis du kan smøre deg med litt tålmodighet forsvinner jo plantevernrester osv, og du kan gjødsle økologisk selv. Eller du kan få avleggere av noen? Jeg har en Aloe vera jeg har hatt i mange år, den får kunstgjødsel av og til, men har ikke blitt sprøytet på minst 7-8 år...

Anonymous poster hash: d51b6...581
AnonymBruker
Skrevet

Ellers kan du jo høre med gode helsekostbutikker som Helios, Kinsarvik osv. Jeg tror ikke det finnes noen som dyrker Aloe vera profesjonelt i Norge, og vet ikke om det er noen som importerer økologisk... Kom på at Gartnerforbundet kanskje har oversikt over importører.

Anonymous poster hash: d51b6...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...