Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia
Skrevet

Noe av det verste jeg vet er å handle. Jeg liker spesielt dårlig kjøpesentere.

Er den noen "typisk" tid det er lite folk på slike steder? Eller noen tider på døgnet/dager det kryr av folk der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rundt lunsj ca kl 12.-14 og etter jobb fra 15.30 så er det sånn til rundt kl 18.30.

i helgen var det likt, bare ikke noe opphold midt på dagen.

Skrevet

Har merket at det er deilig å gå å handle på kjøpesenteret her i byn sånn mellom 18-20. Da er folk hjemme for det meste.

Er mest folk kanskje rundt 12-15

AnonymBruker
Skrevet

Det er overaskende mange der onsdag etter 17.

Anonymous poster hash: 39e58...6d9
Skrevet

Handle en dag det er kjempefint vær med deilig sol og varmt!

Gjest Sengaia
Skrevet

Takk for svar :) Da venter jeg litt med å dra :)

Skrevet

Handle en dag det er kjempefint vær med deilig sol og varmt!

Men ikke for varmt, her var det 35 grader her om dagen og da var kjøpesentrene fulle.

• Liker 1
Skrevet

Både mat, klær, sminke kan du jo handle på nett.

Gjest Twelve12
Skrevet

Også er det lurt å sjekke om det er noe spesielt som skjer i byn hvis du skal unngå folk.

Der dreit jeg meg ut her om dagen.

Tenkte jeg skulle dra tidlig inn for å kjøpe noe raskt, men så hadde jeg ikke fått med meg at det var "markedsdagen" den dagen hvor det var STAPPA på en vanlig torsdag og langåpent til 2200 :murvegg:

• Liker 2
Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg liker å handle klær ol. rett etter åpningstid. Alltid lite folk på kjøpesenterene og i byen her i ti tiden. Det er så klart mere folk ved åpningstider i helgene en hverdagene, men fortsatt mindre en hva det blir ut over dagen har jeg merket.

Skrevet

Jeg liker ikke sentershopping.Er mer glad i netthandling

Da kan jeg ta den tid jeg trenger,sammenligne varer osv.

Men når jeg MÅ i butikk,helst lunch tider ja

Gjest Sengaia
Skrevet

Så hvis man vil unngå masse folk er det lurest å gå rett etter åpning, og rett før det stenger?

Får du klær som passer på nettshopping?

Skrevet

Så hvis man vil unngå masse folk er det lurest å gå rett etter åpning, og rett før det stenger?

Får du klær som passer på nettshopping?

var spørsmålet til meg ?

I så fall,

Det senteret som er nærmest meg,der er det masse folk før stenging.Det orker jeg ikke.

Ja, det er ikke et problem.Passer klærne ikke ,sendes de i retur. Men jeg vet sån ca størrelsen min (noe jeg jobber for å redusere..)

Gjest Sengaia
Skrevet

var spørsmålet til meg ?

I så fall,

Det senteret som er nærmest meg,der er det masse folk før stenging.Det orker jeg ikke.

Ja, det er ikke et problem.Passer klærne ikke ,sendes de i retur. Men jeg vet sån ca størrelsen min (noe jeg jobber for å redusere..)

Det er vanskelig å finne tider der det er få folk... Men jeg venter litt jeg, og satser på at det er få folk timen før stengetid :) (20.00)

Skrevet

jeg liker best å handle i 11-12 tida på hverdager. da er det ikke så mange som er på shopping. på lørdager er det nesten litt bedre på ettermiddagen/tidlig kveld...

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpesentre blir litt for ofte besøkt etter arbeidstid for meg. Da er det for mye folk der. Til dager hvor jeg har fri og planlegger shopping, så pleier jeg å legge det til datoer mellom 5-10. i måneden, eller 25-30, hverdag tidlig i uka og reiser ut og starter på formiddagen. Det høres noe sykt ut, men jeg har jobbet som barista på et større kjøpesenter i Akershus i nesten to år, for en god stund tilbake. Og jeg lærte meg hvilke datoer folk flest fikk lønna si. Utbetalingsdatoen for komunal lønn/AAP/pensjon/foreldrepenger er også verdt å bite seg merke i. For disse dagene svømte vi OVER i mennesker på senteret hvor jeg jobbet, uansett når på året eller hvilket vær det var. Dagene før og noen dager etter så var det normalt igjen.

Jeg husker ikke helt, men tror det var den 12 som var NAV/kommunens utbetalingsdato i det området jeg jobbet. Eller 20- Anyway. Jeg frarådet venner og det som var å nærme seg senteret på den datoen, pluss de følgende to dagene. Det var månedsrushet vårt. Siden har jeg som forbruker unngått de samme periodene. Den 1. og 15. i mnd så skygger jeg unna, frykter at alle lønnsglade er ute og shopper. :P

Tidlig i uka er også smart, for "folk flest" avspaserer torsdager og fredager. Og tidlig på dagen deler du senteret med pensjonister og barnevognmafian.

Anonymous poster hash: cffe5...aff
Skrevet (endret)

Har jobbet lenge innenfor salg og service. Så kan vel svare litt på denne.

For det første, mandag, fredag og lørdag er de mest aktive handledagene.

I tillegg til det har du dagene rundt lønningsdager, som feks 10'ende og 20'ende.

Tidspunkt som ofte er litt hektiske er mellom 10.00 og 10.30, 12 og 13.30 (kun mandag og fredag), 15.15 til 17.30 gjerne 18.30 til 19.15 og, så er det ett lite rush 19.45 til 20.00 (og litt etter det, trege kunder).

Lørdager er bizzy hele dagen utenom første timen, med mindre det er veldig fint vær da er det motsatt, bizzy første time tregt resten.

Handle på soldager er altid greit, da er det mye mindre folk enn på regnværsdager. Tirsdag og Torsdag er rolig, men gjerne en del varer som kommer da for mange butikker.

Endret av Black March
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville handla fra åpningstid til rundt midt på dagen i hverdagen. Da er de fleste på jobb, og det er få folk i butikkene.

Anonymous poster hash: 616e2...480
Skrevet

Jeg foretrekker å handle rett etter åpningstid, da er det som regel veldig lite folk i butikkene.

Skrevet

Shopper mest på nettet, men hvis jeg må på kjøpesenter liker jeg best å være der den siste timen før stengetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...