Gå til innhold

Spiser 6 åringen min mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 6 åringen min spiser så mye fortiden. Han er jo en aktiv gutt og vokser som ugress, er muskuløs og normalt bygg.

Når han skal spise børdskiver så spiser han fort 4-5 om han får lov, middagsporsjonene er like store som voksenporsjoner (så sant han liker maten vel og merke). Er vi ute å spiser så holder ikke barneposjoner da klager han over at han ikke er mett.

Jeg synes ikke jeg kan nekte han mere mat heller når han sier han er sulten.

Er det normalt? Regner med at det er i en periode, men hvor lange er disse vokseperiodene, for det er det jeg regner med han har?

Anonymous poster hash: 1d89f...334
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Så lenge han veks og ikkje vert "chubby" så er dette heilt normalt. Gutar har slike vekseperiodar, og dei er jo langt meir aktive enn oss som regel, så at dei må ha mykje mat er ikkje så rart. Byrjar han å få "pøk" på magen kan du styre det litt meir, men først og fremst ved å unngå snop, dessertar, søt drikke og søtt pålegg, ikkje med antallet brødskiver.

Skrevet

Min 6 åring spiser masse men er fortsatt mager og senesterk:) Han løper på fjellet med morfaren sin:)

Gjest Superwoman!
Skrevet

Når broren min var 6år klarte han nesten en hel Big One pizza alene, og han var/er veldig slank!

Skrevet

Det kan være lurt å stoppe barn som spiser så mye, spesielt hvis de spiser fort... Min datter på 8 kan hive inn på mange brødskiver om hun får lov. Vi stopper henne etter 4 brødskiver. Spør henne om hun fortsatt er sulten etter 20 min.. da er hun stapp mett...

Hun spiser for raskt til at hun klarer å kjenne at hun egentlig er mett. Men skulle hun en dag være sulten 20 min etter å ha spist 4 brødskiver så hadde hun fått mer mat. Barn i vekst trenger mat, og spesielt de som er så aktive at de nesten ikke klarer å stå stille ;)

Skrevet

Jeg tenker at så lenge det er hovedsaklig sunn mat, og han har en sunn kropp er det jo ikke noe farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...