AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Hei! Jeg kaster meg ut i en liten oppussing av et før dørgende kjedelig gjestetoalett. Og vil gjerne ha tips fra dere! Det er et knøttlite rom, med do og vask. Tapeten har jeg allerede bestilt (måtte begynne ett sted...), på bakveggen, bak toalettet. Prøver å få til et bilde av den under her... Skal altså se ut som en gammel, blåmalt plankevegg. Jeg liker sterke farger! Jeg tenker å male de to andre veggene mørkegrå. På den venstre veggen er vasken, speilet og jeg tenker å sette opp to små, grå hyller der, til toalettpapir og annet. På den høyre veggen har jeg noen kule bilder jeg har lyst til å henge opp - kanskje i fargesprakende rammer? Gult, rosa, blått (tapetens blåfarge) etc. Men må se an først at det ikke blir too much med rammene i tillegg til tapeten... Synes det er så mange utesteder jeg har vært på, som har fantasifulle toaletter. Har lyst på noe slikt hjemme også. Belysningen er også noe jeg grubler på. Fra før er det lysrør der - grøss... Kunne helst tenkt meg en fantastisk lysekrone, men det er alt for lavt under taket Trenger vel ikke være så skarp belysning på et gjestetoalett, vel? Så jeg kan bytte lysrøret med en fin vegglampe av noe slag? Har noen noen spreke ideer, eller bilder av spennende do, blir jeg kjempeglad! Anonymous poster hash: 7a667...43a Anonymous poster hash: 7a667...43a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 TS her, hm, prøver igjen å dele bilde av tapeten... Anonymous poster hash: 7a667...43a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 En helt vill ide er å ha speil på hele veggen. Skikkelig missmatch mot det rustikke tapetet. Om du går for en industriell type lampe, kan du kjøpe en "antikk" kran til vasken, eller en "antikk" Dorullholder.Anonymous poster hash: 5b735...95f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Selv om du har for lavt under taket til en lysekrone, kan du kanskje ha en sånn lampe som dette? Den henger rett oppunder taket. Dette er nok ikke aktuelt, men tenkte å legge ved bilde av et sprøtt lite bad! Man kan få mye ut av få kvadrat Anonymous poster hash: 12344...348 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 En helt vill ide er å ha speil på hele veggen. Skikkelig missmatch mot det rustikke tapetet. Om du går for en industriell type lampe, kan du kjøpe en "antikk" kran til vasken, eller en "antikk" Dorullholder.Anonymous poster hash: 5b735...95f Ja, tenkte faktisk på det med speil, men da vil man jo se hele seg selv sitte på do i speilet? Er ikke det litt merkelig/forstyrrende når man gjør sitt fornødne? Anonymous poster hash: 7a667...43a
fruBeist Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Selv om du har for lavt under taket til en lysekrone, kan du kanskje ha en sånn lampe som dette? prisme.jpg Den henger rett oppunder taket. Dette er nok ikke aktuelt, men tenkte å legge ved bilde av et sprøtt lite bad! skihopp.jpg Man kan få mye ut av få kvadrat Anonymous poster hash: 12344...348 Jeg husker at morfar en gang i tiden hadde skoglandskapstapet på toalettet. Jeg elsket det rommet! Det satte fantasien i sving hos et barn ja
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Selv om du har for lavt under taket til en lysekrone, kan du kanskje ha en sånn lampe som dette? prisme.jpg Den henger rett oppunder taket. Dette er nok ikke aktuelt, men tenkte å legge ved bilde av et sprøtt lite bad! skihopp.jpg Man kan få mye ut av få kvadrat Anonymous poster hash: 12344...348 Haha, kult do! Kanskje jeg bør gå for en gammeldags hyttelampe som står i stil til tapeten? Kanskje hvis jeg maler veggene svarte (med høyglansmaling?), kunne en slik lampe blitt effektfullt? Eller vil det bli kjempeteit.... :-P Huff, vanskelig dette... Anonymous poster hash: 7a667...43a Anonymous poster hash: 7a667...43a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Man må jo ikke se segselv i speilet da. Mange bad har jo toalettet slik at man ser segselv i speilet rett frem, så det er ikke så stor forskjell. Tror kanskje sorte vegger vil gjøre toalettet veldig lite. Anonymous poster hash: 5b735...95f
Gjest småhjerte Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Hva med å male de andre veggene med slik "mur-maling"? Eller er det betong det ser ut som? Slik grått. Klarte ikke helt å forklare nå hehe. Synes hvert fall slikt er kult og man får en slags industri stemning over det. Evt. speil som dekker en hel vegg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Ja, tenkte faktisk på det med speil, men da vil man jo se hele seg selv sitte på do i speilet? Er ikke det litt merkelig/forstyrrende når man gjør sitt fornødne? Anonymous poster hash: 7a667...43a Da får man endelig sett hvordan dritetrynet sitt er! Anonymous poster hash: 0b44f...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Mal en vegg med tavlemaling, og ha kritt inne på toalettet, så kan de som er innom sitte og tegne eller skrive ting på veggen. Anonymous poster hash: a0de3...796 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Husk på at mørke farger får rommet til å virke mindre, så i et lite rom er det ikke lurt å bruke for mørk farge på veggene Anonymous poster hash: ff13e...769 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå