Gå til innhold

Selskapsleker som lager god stemning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omtrent hele min familie elsker humor og aktiviteter når vi samles til feiring av noe, og jeg ser ikke bort i fra at hans familie/venner også ville syntes det var moro med litt uskyldige påfunn som ikke flauer ut de som evt ikke vil i rampelyset.

Nå er jeg IKKE ute etter å høre på de som mener selskapsleker hører hjemme hos barn, for det er vi nok enige om at i enkelte områder av Norge/familier er det kultur for underholdning av den typen.

Har du vært i et bryllup, med aktiviteter som var moro å se på/være med på?

Fortell, og inspirer :)

Anonymous poster hash: e6455...379

AnonymBruker
Skrevet

Omtrent hele min familie elsker humor og aktiviteter når vi samles til feiring av noe, og jeg ser ikke bort i fra at hans familie/venner også ville syntes det var moro med litt uskyldige påfunn som ikke flauer ut de som evt ikke vil i rampelyset.

Nå er jeg IKKE ute etter å høre på de som mener selskapsleker hører hjemme hos barn, for det er vi nok enige om at i enkelte områder av Norge/familier er det kultur for underholdning av den typen.

Har du vært i et bryllup, med aktiviteter som var moro å se på/være med på?

Fortell, og inspirer :)

tror ikke slike finnes *grøss*

Anonymous poster hash: 49aab...454

• Liker 8
Skrevet

Høy temperatur og konsentrasjon på pinnespillet om dere er ute på gresset.

946508_10152929299395181_216023715_n.jpg

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eg elskar slike aktivitetar, og i min familie er det nesten obligatorisk å ha aktivitetar i festlege lag ;) Vi brukar å ha hesteskokasting, minigolf (har laga bane i hagen) badminton, bordkonkurranser, sangstund osv

Såg først no at det var ifb bryllup.. Men forslaga kan vel brukast alikavel ;)

Endret av Emas
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Selskapsleik i bryllup?? Hørt sånt vas.

• Liker 9
Skrevet

De finnes dessverre ikke

• Liker 3
Skrevet

Den at brudepar sitter rygg mot rygg med hverandres sko er morsom

• Liker 4
Skrevet

Hadde håpet du skulle få noen gode svar her, for dette lurer jeg på også! Var i bryllup i fjor som hadde bli-kjent-lek/oppgaver før middag. Enkle gruppeoppgaver som å ta forskjellige gruppebilder og fortelle fleip og fakta om seg selv til de andre på gruppa. Det var kjempegøy! Og en veldig fin icebraker ;) kunne tenke meg ett eller anna moro selv helst før middag mens gjestene venter. Men bil gjerne finne på noe nytt, og aner ikke hva det skulle være..! Men her inne syns de aller fleste at leker er grusomt, så da er det vanskelig å få gode tips..

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fremdeles til gode å være med i en selskapslek hvor jeg har hatt det gøy etter jeg ble 12. Men jeg har hatt det litt morsomt å se fulle onkler leke "stol-leken" etter de har gjort selskapet "lønnsomt" i baren...

Om dere skal ha småbord, så kunne det jo kanskje vært litt morro med en quiz? Slik at alle ved borene må samarbeide og på den måten bli litt bedre kjent? Ha en liten 5 min runde mellom hver rett?

Ha litt i bakhode at disse leke skal være gjennomførbar i høye hæler.

• Liker 3
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg misliker sånne leker sterkt og hadde ingen i mitt bryllup. Hadde jeg skulle rådet til den perfekten aktivitete som gjest - så hadde det blitt:

Noe som ikke krever at folk må snakke i forsamlingen (ved småbordet og til folk rundt seg, men ikke at en og en skal reise seg og fortelle navnet på den neste feks. Hater sånt).

Noe som ikke krever fysisk aktivitet (stiletter på plengress er gøy. Lang trang kjole og ned på kne? Eller 78 år og leddgikt?)

Og noe som ikke er obligatorisk å delta i....

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så glad i sånne leker, men hvis dere har tilgang på hage er det jo gøy med ulike spill - kubb, hesteskokasting osv. Da kan man håpe på litt blanda lag, så folk kommer i prat med hverandre. Ellers er det jo noen gjengangere av selskapsleker som sikkert er ok, men jeg kommer ikke på noen :)

Anonymous poster hash: 9aeaa...05e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(og ja, viktig at det ikke er obligatorisk)

Anonymous poster hash: 9aeaa...05e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg er blitt misforstått litt, tror jeg. Jeg mente den typen aktivitet som brukes som underholdning under kaffe/festen. Oftest brudeparet som ofres til dette- kan da ikke være så uvanlig i bryllup? Har vært mye av dette i alle bryllup jeg har vært i.

Eksempler som jeg har opplevd, som lagde god stemning:

*Brudeparet plasseres på stoler bak en storskjerm. På skjermen står det "Alle som er gravid reiser seg."/"Alle som bruker briller." osv osv Noen med overraskende vri, mens andre mer generelle også f.eks. Så skal brudeparet sammen gjette hvilke målgrupper det er som reiser seg.

Plakater også mulig.

*Bruden skal finne sin ektemann før moren/svigermoren- og de leter med bind på øynene. Disse to/evt tre leter mellom en utvalgt gruppe menn som plasserer på gulvet.

*Brudgom "lures" til å ta av strømpebåndet på "bruden", men det viser seg å være svigermor.

(Denne føler jeg personlig er oppbrukt og ikke minst ikke passende for alle bryllup.)''

Men jeg tenker ikke fullpakket med slikt iløpet av en kveld, for det kan fort bli for mye også. Må jo ha tid til å prate med gjestene! Og gjestene kan ikke bli avbrutt i samtaler hele tiden heller.

AnonymBruker
Skrevet

Selskapsleik i bryllup?? Hørt sånt vas.

Til deg, og de fleste som har svart noe slikt i tråden:

Kom med forslag til hva slags underholdning som kan falle i smak istedenfor, jeg spesifiserte i første innlegg at jeg ønsket konkrete forslag på hvilke aktiviteter/leker som hever stemningen.

Men dette er forslag som ønskes av de som synes det er moro, ikke av de som ikke selv ønsker å delta, hater selskapsleker generelt o.l.

For tenker at brudeparet og de av deres familie er naturlige deltagere for de som ønsker det.

TS

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Til deg, og de fleste som har svart noe slikt i tråden:

Kom med forslag til hva slags underholdning som kan falle i smak istedenfor, jeg spesifiserte i første innlegg at jeg ønsket konkrete forslag på hvilke aktiviteter/leker som hever stemningen.

Men dette er forslag som ønskes av de som synes det er moro, ikke av de som ikke selv ønsker å delta, hater selskapsleker generelt o.l.

For tenker at brudeparet og de av deres familie er naturlige deltagere for de som ønsker det.

TS

Hmmm...

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes slike leker du nevner høres hent grusomme ut. Du sier at deres familie har tradisjon for dette, og da er jo saken litt annerledes. Jeg ville satset på leker mange kjenner til, eller noen som ligner. Eller så kan du jo rett og slett spørre endel av dem om hva som er favorittlekene deres?

tråden her gjør det vel også klart at dette bør være så ikke-obligatorisk som det får blitt, og masse muligheter til å snike seg unna. Personlig så tenker jeg som så at voksne mennesker klarer helt fint å underholde seg selv ved å prate med andre. Men igjen: det har med tradisjoner å gjøre.

Anonymous poster hash: c9d10...88d

• Liker 8
Skrevet (endret)

Må si meg enig med mange her, slike leker høres forferdelige ut. Ingenting er mer kleint enn slike leker, og ihvertfall i et bryllup. Jeg har ingen gode forslag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Hos oss arrangerte toastmaster konkurranse for barna der laga var delt inn i hvilken familie de tilhørte. Det var kjempe suksess, alle som såg på var veldig engasjerte i heiinga. Konkuranseinstinktet kom veldig til syne blandt mannen min sin familie. I tillegg framførte toastmasteren eit knall morsomt dikt, datteren hans er en fantastisk sanger, og sammen framførte de to sanger før maten. På kvelden framførte me ein sang ilag, det trur eg de fleste syntes var veldig fint og romantisk. Og mannen min og forlovaren hans framførte også eit par sanger utpå kvelden. Og så må ein ikkje gløyme naboene som kom og overraska oss ut på kvelden, ellers hadde me bakgrunnsmusikk som innimellom ble satt litt for høgt, og belaget det på å berre vere sosiale i lag og ha det kjekt uten for mykje opplegg rundt det. Trur og dei fleste syntes det var ganske underholdene når me opna desserten med kransekaka. Det blei eit ganske høgt antall barn for å sei det mildt.

• Liker 1
Gjest småhjerte
Skrevet

Lage quiz som handler om deg og din kommende mann? Enten noe som handler om dere felles eller bare hver av dere. Så kan dere lage lag med f.eks. 2 fra din side med 2 fra hans side.

Kanskje ikke alle i din familie kjenner din mann sin side, og da er jo dette en fin mulighet for å bli kjent med hverandre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...