Gå til innhold

Bra musikk fra 60 70 og 80tallet...

Anbefalte innlegg

Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg ønsker meg tips til god musikk fra disse tre tiårene-

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh, beklager, det ble ikke gitt ut noen bra musikk på den tiden. Det var først på 90-tallet at den gode musikken kom til.

Anonymous poster hash: 88a7f...e95
Gjest Sanne__
Skrevet (endret)

Å sorry...jeg ønsker meg subjektive svar fra dem som seg KAN disse tre tiårene og ikke fra forståsegpåere som ikke deler min interesse.

Endret av Sanne__
Gjest Badabing
Skrevet

Hva slags musikk liker du da?

Selv er jeg spesielt glad i The Smiths.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Wow, det er jo en hel haug!

Kommer med et beskjedent utvalg ( i forhold til det som finnes der ute)

60-tallet: Janis joplin, jimi hendrix, the kinks, the byrds, the animals, Otis redding, Dusty Springfield, Lulu, the hollies, the mamas and the papas, the who, 10cc, Cliff Richard, Tom Jones, James Brown , the Yardbirds, Cream og en hel mengde andre, blant annet Beatles og Rolling Stones + Doors ( som også herjet rundt på 70-tallet.

70-tallet: savage rose, Deep purple, Black Sabbath, Uriah Heep, Led Zeppelin, Donna Summer, Blackmoores Rainbow, Joni Mitchell ( også fra 60-tallet) Sex Pistols, Ramones, litt gammel Iron Maiden, Moody Blues, Bob Marley, Thin Lizzy, musikken fra "Hair" , AcDc, the stooges, queen, Pink Floyd,

80- tallet: Toto, Dio, Warlock, metallica ( kom ut med blant annet: kill 'em all, master of puppets, ride the lightning, ....and justice for all) Anthrax, the police, boy George, Pet Shop boys, Frankie goes to Hollywood, , ub40, Billy Idol, Marrillion, Yngwie J. Malmsteen, accept, Iron Maiden, Duran Duran, Europe og annen puddelrock som: Poison, motley crue, ratt, Scorpions, Lita Ford, Cinderella, Aerosmith, samt en hel haug lignende band,

Edit: ..og la oss nå ikke glemme David Bowie, Lou Reed og velvet underground...

Endret av absinthia
  • Liker 2
Skrevet (endret)

The Clash

Soundgarden

The Cure

The smiths

The Police

Pixies

Pearl Jam

Alice in Chains

Dio

Black Sabbath

Ozzy

The Strokes

The stone roses

New Order

The Kinks

Mye av disse er ifra 90 tallet tho :)

Endret av Maestro
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Maestro
  • 1 måned senere...
Skrevet

Absinthia har dekket mye. Men tror hun glemte Creedence clearwater revival, og kongene Elvis og Bob Dylan!! Fra 80-tallet hører også Bon Jovi og suzanne vega med :)

Anonymous poster hash: 0bf26...0e1
Skrevet

Pink Floyd og King Crimson er ubeskrivelig fantastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...