Gå til innhold

Kan man si nei til tilbud fra arb.kontoret?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg lurer på om man kan takke nei til jobb- eller kurstilbud fra arbeidskontoret uten å miste trygda? " Før i tiden" kunne man si nei tre ganger før man mistet den - er det fortsatt slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kan ikke svare deg, men lurer litt på det samme. Jeg er nyutdannet jurist og skal snart søke om dagpenger. Jeg ser på skjemaet som skal fylles ut at man helst bør svare "ja" på spørsmål om man er villig til å ta hva som helst av jobb-tilbud og at man må være villige til å både pendle og å flytte.

1. Hvis man må flytte/pendle: da er det vel Aetat som betaler for alle kostnadene da?

2. Jeg er jurist. Betyr det at jeg likevel må forberede meg på å jobbe som gravemaskinarbeider, truck-fører, veiarbeider i orange dress, rørlegger-assistent og på sykehjem og eldresenter?

Jeg tåler ikke eldre folk som skriker og er senile, skittenhet, væsker og blod. Må jeg virkelig det bare fordi jeg er arbeidssøker hos Aetat? Hvis jeg krysser av på "nei- kan ikke ta hva som helst": må jeg få en legeattest hvor det står "hun tåler ikke møkk og blod og kan ikke løfte tungt" da?

Jeg synes enkelte av de som jobber ved Aetat er uhøflige mennesker. Kanskje det er kjedelig å jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro og kryss av alle boksene med JA. Aldri har arbeidskontoret klart å spa opp en jobb for meg iallefall, det må du ordne selv. Arbeidskontoret er for meg et sted som administrerer dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Ta det med ro og kryss av alle boksene med JA. Aldri har arbeidskontoret klart å spa opp en jobb for meg iallefall' date=' det må du ordne selv. Arbeidskontoret er for meg et sted som administrerer dagpenger.[/quote']

Enig.

(Jurist; hadde dere ikke trygderett eller noe sånt på studiet, eller er det ikke med lenger?)