Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #1 Skrevet 7. juni 2002 Spørsmålet kom idag, i butikken mens jeg står og prater med en hyggelig nabo. Det var en av de ansatte som spurte. Hun satt i kassa og har (dessverre) gått i samme klasse som meg på skolen. Hun er kjempestor! Altså veldig tjukk - grenser til "fat-club" deltager, jeg har litt mage etter fødsel som er litt vond å få vekk!! Så fikk jeg altså spørmålet om jeg var gravid!!! Det var ikke spesielt festlig og jeg ble lei meg, litt ekkelt synes jeg det var også - siden jeg sto og pratet med naboen min også. Jaja jeg får forsøke å få den bort, det var jo ikke akkurat det jeg hadde lyst til å høre nå på sommeren!!!
Tusenfryd Skrevet 7. juni 2002 #2 Skrevet 7. juni 2002 Åååå, den der er så typisk! Jeg har lært meg til å svare "nei, jeg er bare feit jeg, men skulle ønske at det var en 5 mdnrs. mave, men jeg kan dessverre ikke få barn jeg..." og så ser du veldig sår og lei deg ut, og jeg garanterer deg at det blir ett menneske mindre i verden som er ufin på den måten! Slemt ja, men ærlig talt, voksne folk burde kunne oppføre seg bedre. Det hender jeg bare svarer at "nei, jeg bare er så feit...2 det hjelper det også. 12
hegelille Skrevet 7. juni 2002 #3 Skrevet 7. juni 2002 Noen tenker ikke på at det de sier kan såre, det bare braser ut. Har ei vennine som er sånn, men er begynt å si i fra så nå tenker hun seg om to gang før hun sier noe som kan såre. Ikke bry deg om slike kommentarer og fortsette å smile...12
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #4 Skrevet 7. juni 2002 Jeg synes også at man kan si fra. Enkelte ting skal ikke forlk brase ut med som du sier - men har ikke folk lært å oppføre seg som voksen, så må de oppdras. Svar Nei, jeg er bare feit, jeg, så sparer du noen andre for å bli såret. Siri
Gjest Nathalie Skrevet 7. juni 2002 #5 Skrevet 7. juni 2002 Huff, den kommentaren der har jeg fått et par ganger også. Traff for en stund siden ei jeg hadde gått i klasse med. Hadde ikke truffet henne på over 2 år, og det første hun gjør er å stryke meg på magen og smile lurt. "Er du gravid??" sier hun med stor overraskelse. Jeg kjente sinnet koke, og svarte "Nei, jeg er bare feit!" Skal love deg at hun ALDRI kommer til å spørre noen mer, for hun fikk det plutselig travelt med "en avtale" hun hadde glemt... Jeg blir alltid såret av det, men se det på denne måten. Hvis denne personen er tynn, så ta en slik en du også. Så får hun smake sin egen medisin! 12
Thea Skrevet 8. juni 2002 #6 Skrevet 8. juni 2002 Personlig har jeg aldri spurt noen det spørsmålet.Jeg rett og slett tør ikke i frykt for å såre noen.Skal du buse ut med en "er du på tjukken" kommentar synes jeg du bør være temmelig sikker først. Da jeg gikk 1. året på vgs var det ei jente i klassa mi som startet det slanke opplegget og ble tynn som ei sil.Da vi begynte å komme litt ut i 2. året begynte hun å spise normalt og la på seg igjen.Vi syntes det var fint for slankinga hennes hadde gått litt vel langt.Så fikk jeg høre av svigerinna mi at typen til klassevennina skulle bli pappa Når jeg tenkte tilbake på det stemte en del ting overens,men det var ingen av oss som turte å spørre.Tenk om det bare var rykter og hun begynte med slankinga si igjen?? Etter 5 mnd var hun såpass stor og ei anna klassevenninne såååå nysgjerrig at hun spurte.4 mnd etterpå var hun mamma Uansett synes jeg man skal være veldig forsiktig med slikt jeg.For når man tenker seg om så har man egentlig ingenting med saken og gjøre 12
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2002 #7 Skrevet 8. juni 2002 Ja nå har jeg virkelig skjerpa meg, jeg har faktisk vært i butikken allerde etter jeg fikk "spørsmålet" , men "traff" heldigvis ikke på vedkommende som kom med kommentaren. Jeg har sykla meg en 2 timers tur idag og tar mageøvelser så det holder. Ja - jeg synes man skal være rimelig sikker når man spør ett sånt spørsmål. Jeg bare angrer for at jeg ikke sa " ja jeg venter en liten en like mye som du venter 4linger..." men man mister liksom munn og mæle når man får slike ting sagt til seg. Ha en fin lørdagskveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå