Golde Skrevet 5. juli 2013 #21 Del Skrevet 5. juli 2013 Bak en god, hjemmelaget kake og pakk inn i cellofanpapir. Hjemmelagde kanelboller til å fylle fryseren med. Hjemmemarinert ost på syltetøyglass du dekorerer litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #22 Del Skrevet 5. juli 2013 Du kan gi bort eksotiske planter. Plant frø fra eksotiske frukter du spiser, eller kjøp frø og legg ved en anvisning om hvordan planten stelles. Her er det en tråd om omhandler kaffeplanter. Jeg hadde ELSKET å få en sånn. Det er en gave som ikke koster stort mer enn tid og tålmodighet. Og mens du venter på en gaveanledning pynter de opp i stua. Anonymous poster hash: e99da...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #23 Del Skrevet 5. juli 2013 Du kan gi bort eksotiske planter. Plant frø fra eksotiske frukter du spiser, eller kjøp frø og legg ved en anvisning om hvordan planten stelles. Her er det en tråd om omhandler kaffeplanter. Jeg hadde ELSKET å få en sånn. Det er en gave som ikke koster stort mer enn tid og tålmodighet. Og mens du venter på en gaveanledning pynter de opp i stua. Anonymous poster hash: e99da...422 Jeg mener ikke at man skal gi bort frøpakken altså, jeg ser den kan misforstås. Anonymous poster hash: e99da...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 5. juli 2013 #24 Del Skrevet 5. juli 2013 Bøker er vel det tryggeste man kan gi i en gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 5. juli 2013 #25 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg setter alltid pris på kuriositeter som er holdbare. Feks en pakke småkaker eller noe har en tendens til å bli glemt/gammel før jeg får spist det. :/ Jeg er vimsete. Samtidig er jeg lite glad i husfyll (nips, håndklær, sengetøy) med mindre det er noe jeg har ønsket meg. Som "generiske" gaver elsker jeg holdbare forbruksvarer, og jeg gir bort det jeg selv liker. Men jeg liker feks fine, "ekte" såpestykker... Sett som noen har nevnt med bodyscrub + fuktighetskrem feks. Eller en vin - trenger ikke være dyr. Jeg synes litt spesielle vinflasker er litt morsomme også. Kult med noe blått glass som støver ned sammen med alle de grønne i vinstativet - til en vinterdag når vi har lyst på noe godt. Jeg synes også gavepakninger med sjokolade/konfekt er godt og blir veldig glad for å få. CD'er og bker er også fint å få, selv om det ikke alltid er min smak så har jeg ingenting i mot å bli utsatt for nye sjangre, artister eller forfattere. Men jeg blir alltid litt usikker på å gi bort. Og en ting stiller i en klasse for seg: Raggsokker. Åh gud som jeg elsker disse menneskene rundt meg som strikker gode, tykke raggsokker som jeg kan skli rundt på parketten med på vinterstid. Spesielt om jeg får de i rosa i voksenstørrelse Min standard julegave til perifære kollegaer/naboer og kanskje en tante: Julehefte og twist. Pakket inn som en stor twist. Endret 5. juli 2013 av Tirkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #26 Del Skrevet 5. juli 2013 Gavekort på ting som kafebesøk og barnepass og sånt syntes jeg er det mest ubrukelig man kan gi - det blir en søt gave som bare blir glemt, dette burde man kunne tilby innimellom når det passer seg uten at man må drive å innløse gavekort. Anonymous poster hash: 856ab...34f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #27 Del Skrevet 5. juli 2013 Huff, må være litt konstruktiv også! Mitt yndlingstips til "nødgave" er sokker. Man får faktisk omtrent aldri nok av sokker, av en eller annen grunn så spiser vaskemaskiner sokker. En tipack svarte sokker fra lindex er ikke akkurat så spennende, men gode, herlige sokker syntes jeg alltid er kjekt å få og ullsokker er alltid en hit på vinteren, jeg sliter de ut så fort også. Ellers så prøver jeg å hamstre litt når f.eks body shop har salg, kjøper en haug med bodybutter eller dusjsåpe jeg kan gi. Luktelys er også en fin ting, liker godt de fra åhlens. Annet tips er te eller kaffe, gjerne sammen med en kopp eller en presskanne/tesil ol. Hver gang jeg er utenlands kjøper jeg kvota mi med vin selv om jeg ikke er noe vindrikker selv, da har jeg også alltid en gave i bakhånd. Spesielle øl også greit å ha ekstra av i skapet, har en del øldrikkende kompiser som setter pris på sånt. Man kan kjøpe noen billige, fine blomsterpotter på ikea og gi potteblomster eller planter (selve planten kan man kjøpe på en vanlig butikk, og plantasjen er som regel åpen på søndager), syntes det er koseligere enn blomster i vase som dør fort. For de som har platespiller er plater en litt kul gave, hvis man er i en bruktbutikk og kommer over noen morsomme gamle plater så er jo det noe man kan ha liggende. Ellers så har jeg også kjøpt vinglass og skåler fra f.eks rosendal ol på tilbud på kitchn, tilbords ol som er fine å gi. Om man i tillegg har litt gavepapir, gaveposer og en pakke med kort tilgjenglig så er det ikke vanskelig å grave fram en nødgave. Anonymous poster hash: 856ab...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. juli 2013 #28 Del Skrevet 5. juli 2013 Ville bare legge ved en ting her: Vin. Da burde du kjenne mottaker godt, og vite at personen liker vin/tåler vin. Jeg har ofte fått vin, men jeg tåler det ikke pga allergi. Da blir de bare liggende her hjemme å støve. Synes dessuten det er en uoppfinnsom gave. Ellers vil jeg nevne: Macramé-smykker, lette å lage og blir fine. Ikke behøver de å være dyre heller Stor kopp og litt ekstra god kakao/kaffe og marshmallows dersom kakao. Dette fikk jeg av mine "svigerforeldre" en gang, og den falt veldig i smak. God te: helsekosten har mange gode varianter. Pent pledd: kan aldri få nok av pledd, men da bør du vite litt om mottakers fargepreferanser. "Hverdagspakka": Fyll opp en eske med hermetikk, sjokolade og kaffe. Alltid en slager, spesielt til studenter ol. En god kaffe også legge ved en liten flaske whiskey (fåes på polet til rundt 50-80 kr). Dette kan også byttes ut ved å gi te og likør feks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #29 Del Skrevet 5. juli 2013 Når jeg har dårlig råd pleier jeg å lage gaver selv, og baserer dem gjerne på intern humor, men prøver samtidig å gi det en nytteverdi. En gang kjøpte jeg et billig putevar på Jysk, printet favoritt karakteren(karakter fra en bok) til venninna mi på photofabric(disse kan være litt dyre da, kommer an på hvor man kjøper dem), og sydde figuren på putevaret så hun kunne ligge å kose med den:P En annen venninne hadde vi en intern vits om en "potion" som gjorde at vi byttet kropp(ikke spør!). Så jeg tok en tom flaske vin, tok av alle etiketter, malte den og skrev; Body swap potion, på den. Så fylte jeg den med iste og forseglet den. Har latterbrølet hennes på video! Min mor hadde en gul postit som dør-skilt, så jeg laget et dørskilt av lim, filt, perler etc. som så ut som en cartoon-utgave av henne(fikk henne hekta på en tegneserie). Men når jeg virkelig ikke vet hva jeg skal gi folk, så pleier jeg å lage goodiebags, og jo mer man kan lage selv(bake, sy, strikke, tegne, male osv) jo billigere blir den:) Kan basere seg på mat, eller drikke eller velvære osv. Og man kan jo lage alle disse tinga selv, badesalt f.eks. Anonymous poster hash: ac028...e74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #30 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg har itunes uten mac så klart og har bedt om slike gavekort mange ganger. Kjøper lydbøker osv. Man har jo en konto og man fylller bare på den med koden fra gavekortet. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssingen Skrevet 5. juli 2013 #31 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg gir gave med personlig tanke bak. Er det en personlig gave, så spiller det nesten ingen rolle hva gaven er synes jeg. Hadde noen gitt meg en flaske vin eller en kokebok, så hadde jeg tenkt at det ble valgt kun fordi det var en fin billig presang, men uten tanke bak, fordi jeg hverken lager mat eller drikker. Hadde det derimot vært en dårlig strikket gryteklut, i favorittfargene mine, så hadde jeg blitt glad, for personen hadde laget den spesielt til meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #32 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg gir gave med personlig tanke bak. Er det en personlig gave, så spiller det nesten ingen rolle hva gaven er synes jeg. Hadde noen gitt meg en flaske vin eller en kokebok, så hadde jeg tenkt at det ble valgt kun fordi det var en fin billig presang, men uten tanke bak, fordi jeg hverken lager mat eller drikker. Hadde det derimot vært en dårlig strikket gryteklut, i favorittfargene mine, så hadde jeg blitt glad, for personen hadde laget den spesielt til meg. Du skal få en gul en av meg til neste jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssingen Skrevet 5. juli 2013 #33 Del Skrevet 5. juli 2013 Du skal få en gul en av meg til neste jul. Da blir jeg glad Da skal du få en Bull Terrier spikket av en vedkubbe, av meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #34 Del Skrevet 5. juli 2013 Da blir jeg glad Da skal du få en Bull Terrier spikket av en vedkubbe, av meg! Da blir jeg hvertfall fornøyd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 5. juli 2013 #35 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Artig studentgave: Kjøp en billig ramme og en lekehammer. Veksle inn 50 (feks) kroner til kronestykker. Fyll rammen, sammen med "In case of emergency, break glass" tekst - og heng hammeren under bildet. Endret 5. juli 2013 av Tirkes 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #36 Del Skrevet 5. juli 2013 Artig studentgave: Kjøp en billig ramme og en lekehammer. Veksle inn 50 (feks) kroner til kronestykker. Fyll rammen, sammen med "In case of emergency, break glass" tekst - og heng hammeren under bildet. Veldig mye jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #37 Del Skrevet 5. juli 2013 Artig studentgave: Kjøp en billig ramme og en lekehammer. Veksle inn 50 (feks) kroner til kronestykker. Fyll rammen, sammen med "In case of emergency, break glass" tekst - og heng hammeren under bildet. det kan du gjøre i andre variasjoner også feks med en røyk inni eller kondom... Anonymous poster hash: 170eb...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #38 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg vil bare kommentere tipset om å kjøpe sengetøy og håndklær som gave. Jeg tror ikke dette er noe de fleste hadde blitt særlig glad for i dagens samfunn. Mange av oss er jo veldig opptatt av hvordan det ser ut i hjemmet vårt. Og husk at det ikke er lett å få byttet salgsvarer, spesielt når det har gått lang tid. For eksempel er jo sengetøy sesongbetont og mange sett utgår i løpet av kort tid. I tillegg bør man også tenke på at man har ulike størrelser på dyner. Sengetøy fra princess hadde vært ubrukelig hos meg, jeg som bare har gigantiske ikea-dyner. Og håndklær bruker jeg kun en type av siden jeg er så fornøyd med dem. Er litt sær og liker at alle håndklær på badet er av samme type. Anonymous poster hash: 32745...23d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaFrosk Skrevet 5. juli 2013 #39 Del Skrevet 5. juli 2013 Blææh. Jeg tror det kommer an på hvilke venner/venninner du har. Det er visst noen som blir misnøyde med flere ting, som andre blir kjempefornøyd for. Selv liker jeg ikke ha noe lager av gaver, da jeg må se det veldig an på hvem jeg kjøper til.. Men, for å komme med tips: http://www.plan-norge.no/alternative-gaver Igjen, spørs jo på hvem det er til - men jeg ville blitt veldig fornøyd med sånne gaver (type, "perlevenn"/"vennskapsarmbånd"/smykket). Du kan også lage ting (strikke, hekle, male eller hva enn annet du kan). Selv blir jeg veldig glad for alt som er personlig. Altså, hvis noen ikke hadde hatt peiling på hva de skulle gi meg, så hadde jeg blitt veldig glad for et egenprodusert kort som var skrevet noe pent på - og en veldig enkel gave ved siden av (f.eks en sjokoladeplate, kokebok kjøpt på salg, eller noe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2013 #40 Del Skrevet 5. juli 2013 Sengetøy og håndklær er jo genialt som gave da. Jeg blir iallefall superglad for slikt. De fleste jeg kjenner ønsker seg gjerne slikt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå