Gå til innhold

har du forslag til billige gaver som faller i smak hos de fleste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fløtekarameller! Som litt fattig ungdom var dette julegaven i fjor til kjærestes foreldre, diverse tanter og onkler - og de forsvant visst fort :) Finnes mange fine og gode oppskrifter på internett, og det er bare å kjøpe kremmerhus i plastfolie, pluss noen meter av et fint bånd, eller bare bruke hamphyssing, og vips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

det kan du gjøre i andre variasjoner også feks med en røyk inni eller kondom...

Anonymous poster hash: 170eb...716

Eller ha en liten kost inni og teksten "Ved ekstrem kjedsomhet, knus glasset og bruk kosten til å koste opp glassbitene".

Hvis man kjenner vedkommende og vet de har god humor, kan man jo brodere noe aggressivt korstingsbroderi (artige og småfrekke ord og uttrykk) og ramme inn i en enkel ramme. Rammen kan jo også dekoreres.

Ellers er forundringspakker med spiselige eller drikkendes ting oppi veldig greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Glitter her om dagen. Masse varer med 75% avslag. Kjøpte meg et nydelig smykke til kr 35,-.

Tenkte å handle inn gaver, men gjorde det ikke denne gangen. Men neste gang... Pene, små gaveesker finner man på f eks Søstrene Grene. Og da har du en nydelig gave til godt under kr 50,-! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga min mor til jul en enkel, godduftende massasjeolje sammen med et hjemmelaget gavekort/klippekort med 10 massasjer på! Det funket dritbra og var ikke minst en skikkelig hyggelig gave å gi !:)

I tillegg kan jeg gi rebuser - da handler det om å være kreativ, og det er mye gøy å få gaver på denne måten! Da kan man feks gi gaver med symbolsk betydning hvis det skal gis til en forelder, god venn eller kjæreste! Da trenger det ikke være dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har dårlig råd er det kjekt å ha et lite lager med gaver som ikke er så dyre men som fornemmes noe dyrere enn det de faktisk kostet da du kjøpte dem. Å slippe impulskjøp er greia..

Å det er ikke til å komme utenom at gapet er stort til kresne familiemedlemmer som tjener mye bedre enn deg å da gjelder det å få mest mulig ut av den lille summen du har til rådighet, som jo er minst mulig.

Ofte er de med å dra opp beløpet ved at de selv gir veldig fine gaver for det er selvsagt ingen utfordring å handle på impuls når de har råd men bursdagene kommer alltid ubeleilig for deg når du med din slunkne pengepung skal gi tilbake og det skaper et stress og dårlig samvittighet for du vil jo gjerne gi noe brukbart tilbake.

Men fint og/eller nyttig trenger ikke være dyrt. Jeg vil gjerne at du kommer med forslag til billige gaver som gir mye til mottakeren på tross av at det er billig.

Denne tråden blir nyttig for budsjettet ditt og vil få deg til å føle deg bedre, spare deg for mye stress og her kommer jeg med mitt forslag:

Angorasokker fra Nille, veldig billig og helt fantastisk lune og varme på kalde vinterdager.

Hva er ditt forslag?

Anonymous poster hash: 12126...8a0

Jeg gir ikke billig trash i gave. Foretrekker å gi og få gaver med litt mening i som er gjennomtenkt. Ikke bare noe dritt fra et "lager" i boden uten mening. Da kan man like godt droppe hele gaven. Trenger ikke mer å sette i skuffer og skap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med lys? Jeg har fått fine kubbelys med matchende (fancy) servietter. Jeg ble veldig glad for det, og regner med prisen ligger på rundt 100.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Syns ofte "billige" gaver virker finere om de er satt sammen med litt omtanke, også må det selvsagt passe mottakeren. En venninne som er glad i te får gjerne en te og en sjokolade som passer sammen, i en fin liten skål (kjøp på ikea, søstrene grene, salg eller brukt) - merket kosepakke, matinteresserte får hjemmelaget kryddermiks og øl som passer den type mat (f.eks. om det er indisk-inspirert miks.)

På en del bruktbutikker kan du veldig billig hamstre inn assorterte blomsterpotter - da kan du alltid gi bort en plante eller avlegger (selvdyrket eller kjøpt), i en litt mer helhetlig innpakning. Kanskje kan du slenge oppi en sommerfugl på ståltråd eller en bursdagshilsen på et hjemmelaget skilt, også.

Søstrene Grene ol. er gull for å ha et lite lager av søte skåler, esker, kopper og bånd til å dekorere med og gi gaver oppi. Panduro eller annen hobbybutikk bør du gå innom i salget, så kan du ha et lite lager av pene ark du kan lage små kort av. Om du kjøper en stor bit såpe på salg på Lush eller lignende kan du pakke den tett og ta av en passende bit som ekstra gave, som du selv pakker pent i papir med bånd og pynt.

Google hjemmelagede julegaver, og se hva av ikke-ferskvare du kan skaffe på forhånd. F.eks. tette glass ol.

Og selv blir jeg alltid glad for vin, det er liksom som greit å ha i huset. Og med bånd og hjemmelaget kort blir det med en gang mye mer personlig. Gjør gjerne Research før utenlandstur og handle inn kvalitet som er dyrere på polet.

Lær deg å strikke sokker, det ønsker jeg meg hver jul, men har ingen som lager hjemmelagede sokker til meg etter at bestemoren min gikk bort for noen år siden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha et lite lager av ting og tang, både til barn og voksne, og kjøper på salg. Eksempel:

• Til bords hadde 70 % på en del varer i vår - kjøpte mye forskjellig, Bl.a. to høye lysestaker til gulv som hadde kostet 900 kr (450 hver). Fikk begge til kr 270 kr.
  • Princess har ofte sengetøy på tilbud (månedens tilbud) - jeg har fått flotte sateng sengetøy til 100 kr pr stk. og gitt i gave. Har også kjøpt håndklær der.
  • Bøker på Mammutsalg. Her får man innbundne romaner og praktbøker til en billig penge.
  • Vin er greit å ha et lite lager av, da har man mange ganger en gave i en "akutt" situasjon.
  • Kjøp ting (du ellers ikke ville ha kjøpt fordi det er for dyrt) på salg. Jeg pleier å ha litt penger i vesken til slike "uforutsette" utgifter ;)
  • Ang julegaver så kjøpte jeg masse i januar til årets jul. Det var ting jeg hadde merket meg før jul som enten var for dyrt eller at jeg allerede hadde kjøpt gaven ferdig (til en tenkt person). I januar fikk jeg det til halv pris og vel så det. Et lite sidespor kanskje men men...

Bøker bør man være forsiktig med å gi mm en kjenner boksmaken til den som skal få gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tøyservietter kan du sy selv av metervare. Ferdige tøyservietter er ganske dyre, men metervare kan du få billig. Bare pass på at det er ok kvalitet på stoffet, f.eks. lin.

Anonymous poster hash: 375f0...d9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodybutter/bodylotion, neglelakk, sminkepung, sminkespeil (til å ha i veska), skjerf

Anonymous poster hash: a385d...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har begynt smått på årets julegaver. Disse blir i år hjemmelaget. Regnet på det, og funnet ut at hver gave koster ca. 16 kr inkl. ramme.

Eksempel kan du se her.

(ser veldig krokete ut, men det er Instagram sin feil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...