AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har vært forkjølet siden natt til tirsdag denne uken. Har også hatt feber og vondt i halsen. I går kveld begynte jeg og merke at jenta mi (17 uker) var uvanlig urolig. Hun pleier å sovne på slaget 19, men i går holdt hun det gående til midnatt. Da hun endelig sovnet, tok det bare 30 min før hun våknet igjen. Siden har hun ikke sovet.. Hun prøver så godt hun kan, men blir avbrutt av hosting og nys. Stakars jenta mi. Hun er ikke varmere enn vanlig (veldig varm av seg) ligger nå i bleia med dyne på et rom med 19 grader. Jeg har ikke sovet et minutt i natt. Var livredd hun skulle slutte å puste eller noe. Hun sov kanskje 1 min til sammen hver time.. :-/ Hva ville dere gjort? Dratt til legen? Prøvd Smertestillende og nesespray til barn og sett det ann? Får så vondt av henneAnonymous poster hash: 434e0...a8b
Gjest Keikolina Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Heller en gang for mye til legen. Jeg hadde dratt jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor vil du ta henne med til legen??? Hun har ikke feber, kun noen forkjølelsessymptomer... Hvis det plager henne bør du først gi en paracet. Ingen grunn til å dra til legen vel..?Anonymous poster hash: 9e311...241 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Hvis hun er tett i nesa gir du saltvannsdråper i tillegg til paracet!Anonymous poster hash: 9e311...241 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor vil du ta henne med til legen??? Hun har ikke feber, kun noen forkjølelsessymptomer... Hvis det plager henne bør du først gi en paracet. Ingen grunn til å dra til legen vel..?Anonymous poster hash: 9e311...241 Ikke vet jeg.. Mitt første barn. Blir bekymret. Får man kjøpt paracet til barn og saltvannspray reseptfritt? TSAnonymous poster hash: 434e0...a8b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Reseptfritt ja... Sånt er greit å ha i hus, tilfelle babyen blir syk en helg med stengte butikker! På apoteket hjelper de deg. Paracet får du som stikkpiller, veldig kjekt. Saltvannsdråpene er i sånne små ampuller så du bare klemmer det inn i nesa!Anonymous poster hash: 9e311...241
Redbull Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Paracet pga hoste og forklølelse? Neitakk... Gutten min på 7 uker sliter med det samme, han får saltvannsDRÅPER også bruker jeg nesesuger om det er nødvendig. Hev hodeenden i senga og ta henne opp og hold henne opp så slimet løsner litt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Hvis babyen er utilpass og ikke har sovet har den nok vondt i kroppen. Da er det greit å prøve en paracet :-)Anonymous poster hash: 9e311...241
Stinelin Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Jeg hadde gitt saltvannsnesedråper, brukt nesesuger, hevet hodeenden på senga, og gitt paracet om det føltes nødvendig. Forkjølelse kan jo være veldig ubehagelig selv om man ikke har feber. Om man har veldig vondt i halsen f.eks, det er jo grusomt. Eller ørene for den del. Kanskje en idè å få legen til å sjekke hals og ører? Bedre med en tur for mye enn en for lite spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Paracet pga hoste og forklølelse? Neitakk... Gutten min på 7 uker sliter med det samme, han får saltvannsDRÅPER også bruker jeg nesesuger om det er nødvendig. Hev hodeenden i senga og ta henne opp og hold henne opp så slimet løsner litt. Det er ikke uvanlig å ha verk i hodet når man har forkjølelse. Jeg er aldri forkjøla uten å ha intens hodeping pga tette bihuler. Hadde min baby vist tegn til ubehag over lenger tid selvom den fikk nesedråper osv hadde jeg ikke nølt med å gi en paracet. Anonymous poster hash: b4690...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå