AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Hei, Jeg bor sammen med en familie som har en Rottweiler på snart 3 år. Han er i bakgården døgnet rundt, og får litt kos en gang i blant når han får mat morgen/kveld. De går aldri tur med han, og siden han bjeffer og hopper opp mot verandadøra har de gitt han et strømhalsbånd, og i tillegg roper de og kjefter om at han må ti stille. Jeg synes jo selvfølgelig synd på denne hunden, det er jo deres feil at han ikke hører etter alltid, og de må jo skjønne at det ikke nytter å kjefte på hunden! Så til dere som vet litt mer om Rottweilere enn meg, hva bør man ha som daglig /ukentlig rutine når det kommer til turer, lek, mat og det som er? Og hva bør man tenke på når man tar hunden med ut(jeg går en del turer med han), siden han ikke er vant til å gå tur, møte nye folk og se andre hunder. To av de siste gangene jeg tok han med ut bjeffet han mot hunder vi så i parken, og han prøvde å løpe bort til de. Dette har han aldri gjort tidligere, og siden jeg selv er ganske uerfaren med hunder vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg for å få hunden til å skjønne at det ikke er greit. Dette ble kanskje litt langt, men all info dere føler for å dele om Rottweilere tas imot med takk! :-) Anonymous poster hash: 935e0...94e Anonymous poster hash: 935e0...94e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Tanten min gjorde akkurat det samme mot hennes hunder, skikkelig trist. De var ikke rottweilere, men gordon settere. De fikk komme inn hvis det var skikkelig snøstorm ute, men ellers måtte de være ute i hundegården. En som overtok en hund fra henne, slet lenge med å få fikset hunden til en ordentlig turkamerat og kosehund. Du får ha lykke til med å prøve å bedre denne hundens liv. Anonymous poster hash: 86542...cc0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Anmeld de til politiet, det er ulovlig å bruke strømhalsbånd på den måten. Dyremisshandling på stort nivå, rottweiler er en BRUKS hund. Den skal BRUKES, ikke stå i ro. Stakkars dyr... Anonymous poster hash: 5c217...a27 5
FantasDick Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Det er vanskelig å si noe om aktivitetsnivået da dette er veldig individuelt, men generelt er Rottweileren en brukshund som har mer enn nok av energi, arbeidslyst og kapasitet. Min blir aldri utslitt, selv om han blir fornøyd etter tur og trening. Å ha en hund, særlig brukshund, stående i en bakgård, ikke gå tur, ikke få være sosial med verken dyr/mennesker er på grensa til hva jeg hadde orka å være vitne til. Jeg hadde vurdert å melde de til mattilsynet. 1
Sugerøret Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Anmeld de til politiet, det er ulovlig å bruke strømhalsbånd på den måten. Dyremisshandling på stort nivå, rottweiler er en BRUKS hund. Den skal BRUKES, ikke stå i ro. Stakkars dyr... Anonymous poster hash: 5c217...a27 Dessverre er Norges lover så **** at du kommer ingen vei med å anmelde i dette tilfellet. Hunden får jo mat og har tilgang på vann. En kan bli kvalm av folk som skaffer seg hund,uten å gidde å gi det minste av hva de behøver. INGEN hunder har det godt av å stå bindt i en hage. Det å gå turer er så viktig ,både for kropp og sjel.De får stimullert nesa og kroppen. Samt å få være sosial,både inne og ute. Stakkars bikkje.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Ts her, Takk for tilbakemld! Ut ifra det jeg har lest på nett så er jo Rottweilere brukshunder som gjerne tar en fjelltur om dagen, så er nokså hjerteskjærende å se stakkaren bare stå der og bli kjeftet på. De skulle rett og slett ikke hatt lov til å ha hunden, om de absolutt MÅ ha hund kan de iallefall skaffe en som ikke trenger like mye aktivitet, og som kan være inne noen ganger. De har i tillegg hatt hund før, og har en STOR bok om Rottweilere, men neida, de har visst fortsatt ikke skjønt hva det innebærer å ha en hund, og en Rottweiler av alle ting. Blir lei meg av å tenke på at den ikke får luftet seg i heletatt når jeg flytter herfra om noen uker Anonymous poster hash: 935e0...94e
Nastine Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Meld i hvertfall fra til mattilsynet om strømhalsbåndet, dette er forbudt. Ikke sikkert de tar tak i det, men da har man hvertfall gjort et forsøk. Stakkars hund 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå