Lucky! Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Hei! Trenger noen råd og tips jeg.. har 2. stk doble hvite garderobeskap (sånn som "alle" har)på soverommet, som jeg virkelig har lyst til å gjøre noe med.. (egentlig kunne jeg tenke meg å kaste de ut og kjøpe nye, men det har vi ikke råd til.) Lurer på å male??? Fester maling seg på så glatte flater?? Hvilken farge??Tar i mot alle tips og råd med stor takknemmelighet!!! (rommet har disse fargene: Tapeten er sjatert lys i beige/ofwithe. Sengen er smijern, med kirsebærtre, nattborda også, vi har ofwithe gardiner og sengehimmel.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har også hatt noen sånne stygge saker.... Jeg malte og laserte dem , jeg! Først grunnet jeg med en spesiell maling som heftet på laminat (spør i malingsbutikken) Deretter malte jeg med en lys farge, og laserte over der igjen. Lasering gjør at det nesten ser ut som om det er tre under, og ga hele skapet et veldig flott og ekslusivt utseende. Deretter skiftet jeg ut plastknottene som var der med flotte kjøpmannshåndtak i messing. Skapet ble knallflott, og det kostet ikke mye å formye det. Det som er synd er at vi la lister rundt det, slik at det ble veggfast - aå det står igjen i den gamle leiligheten vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 Tapetsere? (finnes mye pent, ikke bare "tradisjonell tapet") Bytte ut bare dørene? (prøve å snekre selv?) Hekte av dørene og henge opp forheng/rullegardiner i stedet? Tror det går fint å male også.. Du kan jo prøve deg fram på insiden av døren først? Lykke til! (og fortell oss om resultatet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Eller prøve å lage hull i dørene som du kan montere opp stoff eller annet bak! Mye er gjort bare med litt maling og nye håndtak også! Dersom du skal male folie må du først vaske grundig med rødsprit, og grunne godt med heftgrunn beregnet på folierte flater! Deretter kan du male eller lasere eller hva du måtte ønske! Snakk med fagfolk før du setter igang! Lykket til med oppussinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 Helt vanlig oljebasert heftgrunn funker kjempebra. Bruk to strøk oljebasert maling (glansgrad 40) oppå. Nye knotter - og vips! Du har nye skap for under 500 kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 15. april 2004 #6 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg tror kanskje jeg ville lagt overmalingstapet på skapdørene og malt de etterpå. Noen nye kule knotter, og du har et helt nytt og personlig skap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 16. april 2004 #7 Del Skrevet 16. april 2004 Det er veldig vanskelig å tapetsere møbler slik at det blir pent. Uansett vil du risikere at tapeten løsner i kantene. Hvis du tapetserer skapdørene er det fryktelig vanskelig å få det fint hvis du bretter inn tapeten langst kantene. Hvis du ikke gjør det, men bare tar tapet på fremsiden av skapdørene, blir det veldig såbart for slitasje og risiko for at det løsner langs skjøten. Jeg ville malt. Faktisk så er det det jeg har gjort med mine skap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 16. april 2004 #8 Del Skrevet 16. april 2004 Her er noen gode råd som jeg fikk: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...aa2048338be78e6 Har ikke fått gjort noe enda, dessverre.. Kanskje til sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå