AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Jeg går på AAP pga sykdom. Det gjør kjæresten min også. Begge har minstesats, ca 10 000 i mnd hver. Vi skal nå muligens flytte inn i en leilighet med en annen. Han har fast jobb og tjener godt (ikke gjennom nav) Vi 3 skal altså dele på husleia (ganske høy husleie) . Men hvordan blir det med evt bostøtte da? Har jeg fortsatt krav på det? Eller hva har jeg krav på? Leiligheten er såpass dyr at ca halve utbetalingen går til leie hver måned. Noen som vet om jeg kan søke om bostøtte eller noe annet for økonomisk hjelp til husleie? Har ikke så mye peiling på nav sine regler... Anonymous poster hash: a3f48...3cf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html Sjekk der Anonymous poster hash: 70095...243
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Nei, da har du ikke krav på bostøtte.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Nei, da har du ikke krav på bostøtte. hvorfor ikke? /hvordan vet du det? Anonymous poster hash: 6804b...4ff
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 (endret) hvorfor ikke? /hvordan vet du det? Anonymous poster hash: 6804b...4ff Fordi man ikke får det i kollektiv. Om de har gått bort fra den regelen (1 år siden) så legger de sammen alle 3 sin inntekt og baserer bostøtten på det. Fordi jeg søkte selv om å få det, de ringte meg opp og sa det. Endret 4. juli 2013 av Evilposelos 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Bostøtte kommer an på inntekt,men stusser litt på at dere har en leilighet som koster en del når dere går på AAP. Dere må velge leilighet ut ifra den inntekta dere har nå,og hvis dere ikke har råd må dere finne noe billigere. Anonymous poster hash: 87722...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå