Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå i to måneder hatt overtrekk på konto. Ikke spesielt mye, men nok til at foreldrene mine blir småirritert og ber meg om å fikse det. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal gjøre det. Må jeg sende en betaling til banken? Ringe dem? Maile dem? Jeg har mer enn nok penger på konto til å betale tilbake, men det er allikevel ingen endring. Noen som kan hjelpe meg? Kjenner jeg er smått fortvilet. Har Vossabanken, om det hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har overtrekk blir det automatisk betalt når du får inn penger igjen.

Skrevet

Jeg har mer enn nok penger på konto til å betale tilbake, men det er allikevel ingen endring. Noen som kan hjelpe meg?

Har du overtrekk på EN konto,men mer enn nok penger til å dekke overtrekket på en annen konto?

Da er det jo bare å overføre et stort nok beløp slik at overtrekkskontoen kommer i pluss via nettbanken.

AnonymBruker
Skrevet

Har du overtrekk på EN konto,men mer enn nok penger til å dekke overtrekket på en annen konto?

Da er det jo bare å overføre et stort nok beløp slik at overtrekkskontoen kommer i pluss via nettbanken.

Nei, pengene ligger på kontoen som er overtrekt. Skjønner ikke hvorfor det ikke funker...

Anonymous poster hash: 0b3e3...3be

Skrevet

Hvis pengene står på samme konto, altså kontoen står i pluss, så har du pr definisjon ikke overtrekk på konto. Det er ikke en ubrukt kontokreditt du har da?

• Liker 1
Skrevet

Nei, pengene ligger på kontoen som er overtrekt. Skjønner ikke hvorfor det ikke funker...

Anonymous poster hash: 0b3e3...3be

Da er den ikke overtrekt for da hadde du gått i minus. Mener du at du har brukt for mye penger? Da bare fører du inn det som mangler enten ved å sette inn kontanter eller ved å føre over fra en annen konto.

Skrevet (endret)

Kan det være at du har stått i minus noen dager i de to forrige månedene, slik at du er blitt belastet "strafferente" for overtrekket?

Da trenger du ikke å foreta deg noe ut over å passe på at det ikke skjer igjen...

Men om du er i tvil om hva som har skjedd er det nok enklest å ringe banken.

Endret av nojac
Skrevet (endret)

Kan det være at du har stått i minus noen dager i de to forrige månedene, slik at du er blitt belastet "strafferente" for overtrekket?

Da trenger du ikke å foreta deg noe ut over å passe på at det ikke skjer igjen...

Men om du er i tvil om hva som har skjedd er det nok enklest å ringe banken.

Altså, det står at den stadfesta summen min er -420, men at jeg har 1500 disponibelt. Jeg satt inn 1000 for å se om det var noen endring, og den stadfesta summen endret seg til -300-og-noe etter et døgn. Virker dette logisk, eller bør jeg snakke med banken?

Endret av KimMF
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke logisk, ring banken. Dersom du hadde -420 og satte inn 1000, skulle saldoen bli 580 kroner.

Anonymous poster hash: 5a069...c24
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at du har 2000 kroner i kassekreditt på kontoen din? Dette betyr i tilfelle at du alltid kan bruke 2000 kroner mer enn du har på kontoen din, at du på en måte låner disse pengene av banken. Beløpet blir regnet med under disponibelt beløp på kontoen og kan variere i størrelse ut fra hva man selv ønsker, type bank osv. Da er det fullt mulig at du kan stå i minus på kontoen, men likevel ha 1500 kroner disponibelt på konto. Dette er i tilfelle fremdeles penger du har i minus som et lån til banken.

Anonymous poster hash: 97f85...41c
Skrevet (endret)

Kan det tenkes at du har 2000 kroner i kassekreditt på kontoen din? Dette betyr i tilfelle at du alltid kan bruke 2000 kroner mer enn du har på kontoen din, at du på en måte låner disse pengene av banken.

Anonymous poster hash: 97f85...41c

"Kontokreditt

Voss Sparebank kan òg tilby løns- / brukskontokreditt dersom du får fast inntekt inn på kontoen din. Kreditten kan vere mellombels med t.d. månadleg nedbetaling, eller fast som ein "reserve" på kontoen din."

Ta kontakt med banken din og be dem slette eventuell brukskontokreditt hvis du ikke trenger den. Men tallene du oppgir ser uansett rare ut.

Banken kan forklare, vi kan bare gjette...

Endret av nojac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...