Gå til innhold

Kattevaksine og bivirkninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en katt i huset som er dyrebeskyttelsen sin (vi er fosterhjem). Den ble vaksinert, og tre dager senere ble den skikkelig dårlig. Siklet og var helt rar. Så vi kontaktet dyrebeskyttelsen som kom og tok den med seg. Hun hadde visst fått noen sår i munnen etc som var en sjelden bivirkning, hun måtte medisineres to ganger daglig og mates med sonde, noe vi ikke ville påta oss-hun er sterk som en bjørn og sleip som en ål.

Så ringte de og sa katten ville hjem, for hun nektet å spise selv, selv om hun i teorien var frisk.

Hun er egentlig klar for adopsjon og har vært det en stund, men interessen har vært laber enda for en rørende historie hun har om hvordan dyrebeskyttelsen fant henne. Når ferien kom, skulle hun enten bo i det opprinnelige fosterhjemmet sammen med andre katter, eller ned til kattesenteret til dyrebeskyttelsen. Men nå påstår de at hun ikke kan menge seg med vanlige katter pga denne reaksjonen på vaksinen og smittefare?

Jeg har prøvd å google bivirkninger men finner lite annet enn slapphet en dag eller to.

Problemet mitt er at jeg sitter stuck med en katt som egentlig ikke er mitt problem, som skulle bo her et par uker for å sosialiseres på mennesker, og som nå er blitt så bortskjemt at det er helt sinnsykt. Matfar og onde stemor er på ferie og nå er det stesøster som er stuck pga katten angivelig er smittefarlig for andre katter?

Noen som har peiling på slikt?

Anonymous poster hash: e0a95...4fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at vaksinen har trigget et virus, for eksempel Feline Calici Virus eller Feline Herpes og at det egentlig ikke er snakk om en "bivirkning" i den vanlige betydningen av ordet? Vi hadde en katt som av og til hadde munnsår (riktignok mye mindre alvorlig grad enn det du beskriver), hun hadde mest antagelig herpes.

Jeg har ikke kjempemye peiling da, men det var dette som slo meg først.

Anonymous poster hash: 0417e...fee
AnonymBruker
Skrevet

Kan stemme det siste AB her sier.

Noen teori om hvor lenge hun må holdes unna andre katter? Vi har fått veldig lite info fra de ansvarlige på dette!

Anonymous poster hash: e0a95...4fd

Skrevet

Jeg synes enkelt og greit du skal ringe det veterinærkontoret som vaksinerte henne og høre med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...