Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært gravide men ikke fått den kjente "cravingen" som alle prater om? Er 17 uker på vei nå og har igrunn gått å ventet på den, men har ikke lyst på noe, eller MÅ ikke ha noe mer nå enn ellers.

Er det normalt? Hender det at noen ikke får sånne lyster?

Anonymous poster hash: 69b27...494
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg spiste veldig mye jordbær, måtte ikke ha det men jeg synes det var godt. Så jeg har vell aldri hatt den store cravingen, men hvem vet.. Den har jo 11 uker til på seg til å dukke opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ingen spesielle lyster som gravid.

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg ble bare litt ekstra glad i noen ting. Melk og surt godteri f.eks. Men ikke sånn at det var krise om jeg ikke fikk det.

Skrevet

Ble igrunn bare ekstra glad i mat generelt. Ingen spesielle cravings. Kjenner mange som heller ikke har hatt det, så no worries! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe cravings i det hele tatt, 33 uker på vei.

Du må huske på at alle svangerskap er forskjellige, så alle får det heller ikke, samme som med bekkenproblemer, kvalme, sure oppstøt osv.

For øvrig har jeg 2 andre venninner som heller ikke hadde cravings. Du ser det mye på TV osv, kanskje derfor man tror alle får det...

Anonymous poster hash: ac63e...3e4
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne fikk cravings på vannmelon med pepper og majones, mens min søster fikk ingen cravings overhodet.

Er visst veldig variabelt.

Anonymous poster hash: 075e3...ae7
Skrevet

Jeg har aldri hatt det i noen av mine tre svangerskap.

Skrevet

Jeg hadde perioder med sjokolademelk og jordbær, men det var ikke slike cravings som folk snakker om. Jeg kan bli hektet på diverse matvarer når også. ;)

Så det er ikke alle som får et. :)

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg hadde ikke noen spesielle cravings som jeg husker i hvert fall....

Skrevet

Har ikke hatt noen spesielle cravings, men har mer behov for søtt enn før så jeg synes frukt og bær er bedre nå enn til vanlig. Kjenner forøvrig ingen som har hatt skikkelig dilla på noe heller, når jeg tenker meg om...

Skrevet

Vært gravid to ganger og ikke hatt dilla på noe som helst under noen av de.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg bare 14+ uker på vei, men har ikke merket noe spesielt.

Eneste var at jeg fikk mer lyst på sure ting, men hadde ingen trang. Var mer slik at dette var det eneste jeg orket tanken på......taklet plutselig ikke røde epler - grønne som jeg aldri har likt før var kjempegodt.

Frukt(friske ting, ikke for søt frukt - mango var ikke-tema eksempelvis), og surt. Men det tror jeg handlet mer om manglende matlyst eller noe i nærheten av craving. At friskhet og litt syrlige ting ikke setter igang for mye "smak" av andre sorter.

Grønne epler, sure sild og boblevann med sitronsmak, med andre ord.

Anonymous poster hash: cb1f3...43e
Skrevet

Jeg hadde ingen spesielle lyster på matvarer når jeg var gravid.

- Men lukter derimot! Lukten av Biltema var himmelen :hjerte:

Gjest Keikolina
Skrevet

I det første spiste jeg nesten bare brødskive med leverpostei og vørterøl. I det siste merket jeg ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen spesiell craving her heller. Jeg er normalt veldig svak for snop og ble ekstra snopesyk når jeg var gravid men ikke som en slik craving at jeg MÅTTE ha det.

Anonymous poster hash: 3e3ad...5c4

Skrevet (endret)

Første gang kom den i uke 6, jeg likte ikke hvitløk men da måtte jeg ha hvitløk daglig.Hadde en spontanabort i uke 7. Denne gangen kom det ikke før uke ca 20, da ble jeg hektet på saftis, helst jordbærsmak. Det har gått over nå i uke 24 og jeg er hektet på melk istede :P Er litt ekstra glad i potetgull, har vært sånn hele svangerskapet men føler ikke at det er en craving. Klarer meg i flere dager uten.

Det største problemet jeg har ang mat er avsmak på div jeg egentlig liker og generelt dårlig matlyst.

Endret av Yesterday
Skrevet

Er nok som mange skriver, veldig forskjellig.

Jeg fikk skikkelig dilla på isbiter, måtte knaske isbiter hver dag! :ler:

Skrevet

Snart tre fullendte svangerskap her, og ingen cravings, avsmaker eller spesielle lyster.

Skrevet

Ikke spesielle cravings her heller, men avsmak for kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...