Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja kan man det egentlig?

Man er sammen, skaper et liv sammen, opplever ting sammen.. Rett og slett elsker hverandre og vil tilbringe resten av livet sammen osv. Hvordan kan man da bare slutte å elske en man elsker så høyt? Kan følelser bare forsvinne liksom?

Og alt det man trodde på, er bare borte? Jeg skjønner bare ikke hvordan man kan elske en, for så å ikke ha noen som helst følelser igjen........

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker vi noen gang har elsket vil alltid få en spesiell plass i seg.

Man glemmer dem aldri, men de sterkeste følelsene forsvinner nok, samt muligens deler av opplevelsene fra hukommelsen.

Alle mennesker, selv familie og gjerne venner og.

Og om de skulle gå bort, så vil vi jo aldri slutte å elske dem likevel.

Og det vel ingen som sitter igjen HELT uten føleleser, fordi personen har jo gjerne betydd mye for en.

Men ikke sant, hva er følelser? Hvordan type følelser? Det finnes jo en del av dem.

Anonymous poster hash: a6318...5b4

Gjest Anonym
Skrevet

Ja kan man det egentlig?

Man er sammen, skaper et liv sammen, opplever ting sammen.. Rett og slett elsker hverandre og vil tilbringe resten av livet sammen osv. Hvordan kan man da bare slutte å elske en man elsker så høyt? Kan følelser bare forsvinne liksom?

Og alt det man trodde på, er bare borte? Jeg skjønner bare ikke hvordan man kan elske en, for så å ikke ha noen som helst følelser igjen........

Har du sluttet å elske noen, eller er det "din" partner som har sluttet å elske?

Det er vanskelig å svare bare utifra det du har skrevet...Skjer vel over tid, vil jeg tro..

Skrevet

Det bare tar slutt. Sånn som alle følelser gjør. Sorger tar slutt. Kjærlighet tar slutt. Å elske noen kan ta slutt. Og om det ikke gjør det av seg selv må man "tvinge seg" til det.

Skrevet

Klart man kan. Og det rare er at man en dag sitter og ser på den som elsker deg og tenker 'når sluttet jeg å elske deg?'. Og følelsen kommer aldri tilbake..

Gjest Anonym
Skrevet

Ute av syne, ute av sinn, er det og noe som heter.

Jeg tror at hvis man virkelig har elsket noen, så skal det noe til å slutte å elske den personen. Følelser kan blusse opp igjen. Han jeg så i ca to år, sa de tre ordene til meg. Nå har vi ikke kontakt, men jeg tenker på han hver dag. Vi hadde et av/på forhold. Jeg lurer på om han tenker på meg, om han elsker meg fremdeles. Han skrev det sist i mai...Vi har kranglet så mye, og pga mangel på tillit, hadde vi et stygt brudd på slutten, som er veldig vondt, og lurer som sagt på om følelser kan forsvinne sånn over natta...

Skrevet

Alt dør uten næring.

Følelser er ikke noe unntak.

I enkelte tilfeller sinnes det kanskje noe rester som kan trigges i ulike sammenhenger.

Hos andre går følelsene over i vemmelse, avsky eller hat.

Eller bare likegyldighet.

Hvordan bruddet eventuelt oppsto spiller jo også en rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...