AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Min slepbare pc(asus x53u) døde i går etter 1,5 år, og jeg vet at jeg på sikt ikke vil være fornøyd med reise-pcen jeg sitter på nå (asus 1000he). Asusen som døde har jeg skikkelig dårlige erfaringer med, det datt faktisk biter av den, og til slutt tok hd kvelden. Har gode erfaringer med reise-pcen jeg sitter på nå, og den har også overlevd mye mer, både lange frusterte kvelder på lesesalen og turer til østen. Hadde lagt den i skapet fordi en ti-tommers skjerm er ganske irriterende i lengden. Spesielt etter at jeg kjøpte den nylig avdøde pcen. Har lest at det skjer noe nytt i disse dager innenfor ultrabooks som er det jeg ønsker å erstatte med. Ønsker meg en pc med en skjerm på 13 til 14 tommer og som er lett å ta med seg rundt. Jeg gjør ikke annet enn å surfe, spille av litt film og legge fancy filter på bildene mine i picasa. Jeg er heller ikke villig til å bruke noe mer en maks 4k på en ny maskin. Bør jeg vente til høsten og få mer for pengene, eller får jeg like mye for pengene nå? Anonymous poster hash: a7ce7...2b4
Neket Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Litt OT, men den slepbare burde da fremdeles ha igjen garantitid når den bare er 1.5 år gammel? Det ville jeg sjekket opp i, for så å evt slenge den på disken og få den fikset gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Et års garanti i følge expert. Orker ikke prate mer med dem om pcen, og har i minne at det ikke er der jeg handler neste gang Pcen var heldigvis ikke dyr da. Anonymous poster hash: a7ce7...2b4
Kanutten Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Garantien er 1 år, men reklamasjon er vel lengre enn det?? Jeg ville ha presset på med dette .For enkelt for butikken å avfeie deg med dette. Selv om den ikke kostet mye, har man like stor reklamasjonsrett.
RockPaperScissor Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har selv en X53E og den har 2 års garanti, sjekk under pc'en, der skal det stå antall måneder. Men uansett så skal du kunne reklamere på dette. En pc er vurdert til å vare i mer enn to år, og da har du fem års reklamasjonsrett. Jeg ville uansett tatt en telefon til Asus (dropp Expert, de sender dem uansett bare videre). Men dette var litt OT egentlig..
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Expert får se til å sparke de ansatte som kan jobben sin neste gang de skal spare inn og bli bedre og billigere, har da alltid vært 2 år på de pcene jeg har kjøpt. Anonymous poster hash: 9f89a...b31
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Edit: Ikke kan jobben sin Anonymous poster hash: 9f89a...b31
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Litt OT, men den slepbare burde da fremdeles ha igjen garantitid når den bare er 1.5 år gammel? Det ville jeg sjekket opp i, for så å evt slenge den på disken og få den fikset gratis. Slenger man den litt ekstra hardt i disken trenger den uansett reparasjon. Anonymous poster hash: 9e27e...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Skremmende mange elektronikkbutikkene liker å "glemme" reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien skal gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon Anonymous poster hash: d8fe3...ffe
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Men bør jeg kjøpe pc nå eller vente? Anonymous poster hash: a7ce7...2b4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=72 Se om du finner ut noe der, eller post ditt spørsmål der. Anonymous poster hash: 25932...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #14 Skrevet 6. juli 2013 http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=72 Se om du finner ut noe der, eller post ditt spørsmål der. Anonymous poster hash: 25932...b3f Tusen takk for tips AB =) Anonymous poster hash: a7ce7...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå