Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som løper ute i "all slags vær"?

Hva består treningsgarderoben deres av og hvilke plagg anbefaler dere?

Har dere tips til enkle styrkeøvelser for en begynnende jogger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg løper bare når det er bra vær. Er en go'værsjogger. Litt kjølig i lutfa er bra, ellers løper jeg tidlig på morgenen. Så garderoben består av løpetights eller shorts, og topper. Helst uten armer. Er det kaldt, løper jeg i en teknisk trøye og en løpevest.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper i alt fra sola til vannrett storm. I regnværet er selvsagt en vanntett løpejakke et must, ellers bruker jeg vanlig treningstøy og overlever det å bli litt våt. Tar ikke de lengste turene da.

Hansker, pannebånd/lue og buff som kan draes over nesen er absolutt must tilbehør. Ellers går det i teknisk tights, langrennsbukse, sportsbh, langermet ullundertøy, tekniske tskjorter og tynn fleece som jeg legger lag på lag eller for seg selv, alt etter været.

Anonymous poster hash: 06c72...e3c
  • Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg elsker å løpe/sykle i regn, jeg! Deilig med en dusj etterpå. Buff og lue er et must, det samme med hansker. Har en 2XU tights som tåler litt regn og som varmer noe mer, samt en vanntett løpejakke. Ullsokker er også viktig, for selv om de blir våte, så blir de ikke så ekle som vanlige sokker.

Skrevet

God løpejakke, vindtette tights, vanter og lue er kjekt. :) Løper helst i ulltrøyer når det er kaldt.

Skrevet (endret)

Jeg løper uansett vær og føre, så mengden treningstøy er enorm.

I regn - alltid lang tights da regn på bare legger er kaldt selv ved 20 grader. Sommertights ved temperaturer over 15 grader, ellers har jeg ulike varianter med for og vann/vindtett. Langermet treningsgenser i tynt materiale. Og en tynn, vanntett overtrekksjakke. Ellers er pannebånd eller caps greit i regnet, det hindrer regnet i å renne ned i øynene.

Ellers - kombinasjon av helt korte og knelange tights. Singletter med trenings-bh under. Og en lang treningsgenser eller overtrekksjakke om temperaturen er lav.

Om vinteren - foret tights. Trelags med ull eller Nikes warm-kolleksjon underst. Treningshansker, ull på beina. Og piggede sko for de glatte dagene.

Fy-fy for jogging er alle bomullsplagg. Sommer som vinter. Det suger til seg vann, blir tungt og ekkelt, og for kaldt eller for varmt.

Endret av Athene
Skrevet

Jeg liker best å løpe inne på mølle uansett vær. Da har jeg shorts og singlett. En sjelden gang jeg løper ute og da har jeg på meg superundertøy. Det er veldig fint å løpe ute når det er yr og varmt i været.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...