AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jeg bruker ikke mye sminke, og det jeg har er kjøpt på vita og cubus. Jeg har ikke kjøpt noe nytt på sikkert et halvt år. Jeg har nå bestemt meg for å "gjøre noe med meg selv"' og skal investere i masse sminke. Kan dere komme med synspunkter til lista mi under? Gjerne andre alternativer hvis det er noe dere mener er bedre. Jeg har surfet rundt på blogger og diverse for å prøve å finne ue hva som er bra, og kan passe til meg:) Bodyography foundation primer Sensai liquid foundation Too faced solpudder Glo minerals rouge Glo minerals under eye concealer Glo minerals camuflage concealer Lancome hypnose mascara Binc eyebrow mousse Clinique Chubby Stick Moisturizing Lip Color Balm Hva tror dere? Har noen også tips til gode koster?Anonymous poster hash: a2d5e...e71
Tomaten Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Glo minerals camuflage concealerAnonymous poster hash: a2d5e...e71 Har ikke erfaring med alt du lister opp, men har erfaring med glo minerals produkter, og du kommer ikke til å angre. Concealeren er den beste jeg noen gang har vært borti. Den dekker til alt til og med en blåveis. Den varer hele dagen og er en must i hver en sminkesamling. Jeg bruker bareminerals børster, dette fordi jeg kjøpte et startkit der en gang. Børstene er kjempegode
Glynis Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Hvis du mener Kanebo Sensai Fluid Finish så er den super, men det kommer an på hvilken hudtype og dekkbehov du har.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er ikke fornøyd med ID Bare Minerals sine koster, ikke GloMinerals heller. Jeg har også concealeren, men synes den gir mer urenheter enn ID sin concealer(om vi snakker urenheter og ikke under øyne concealeren). I tillegg er fargene ganske mørke, så om du har like lys hud som meg funker det ikke spesielt bra Men den er helt helt ok. Sigma sine koster er bare å styre unna mener jeg, selv om de er veldig hypet opp. De er ikke bedre enn billigere koster når alt kommer til alt - jeg får like fin finish på øyensminke om jeg bruker koster fra HM som om jeg bruker fra Sigma. Bodyography har jeg vært ganske fornøyd med, både til litt tørr hud og litt blandet hud. Jeg har den lilla og den gjennomsiktige, og den lilla synes jeg gir penest resultat. Ikke får jeg utbrudd heller, og jeg får utbrudd av ALT(men bruker den ikke hver eneste dag). Sensai tåler ikke jeg pga ingredienser, men det er jo individuelt. Det jeg anbefaler deg er å søke opp produktene på www.makeupalley.com, og lese mange reviews. Da får du et ganske godt inntrykk av produktet - og prøv å skille ut de som likner på din hudtype og behov og se hva de svarer. Jeg har unngått endel bomkjøp på den måten, og har fått bekreftet positive/negative ting når jeg har sammenliknet meg selv med andre som "likner meg" utfra hva de skriver i reviewen. Ellers vil jeg råde deg å styre litt unna sminkeblogger og artikler i magasiner, jeg har gjort mange bomkjøp oppigjennom årene pga det............tenk på hva du ønsker utfra sminken og hvilken hudtype du har, og søk derfra. Anonymous poster hash: 18ba6...443
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg har litt tørr, grov hud med urenheter. Må innrømme at jeg har funnet mange av disse produktene på sminkeblogger. Synes det virket som en grei måte å orientere seg på...Anonymous poster hash: a2d5e...e71
lottelotti Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er ikke fornøyd med ID Bare Minerals sine koster, ikke GloMinerals heller. Jeg har også concealeren, men synes den gir mer urenheter enn ID sin concealer(om vi snakker urenheter og ikke under øyne concealeren). I tillegg er fargene ganske mørke, så om du har like lys hud som meg funker det ikke spesielt bra Men den er helt helt ok. Sigma sine koster er bare å styre unna mener jeg, selv om de er veldig hypet opp. De er ikke bedre enn billigere koster når alt kommer til alt - jeg får like fin finish på øyensminke om jeg bruker koster fra HM som om jeg bruker fra Sigma. Bodyography har jeg vært ganske fornøyd med, både til litt tørr hud og litt blandet hud. Jeg har den lilla og den gjennomsiktige, og den lilla synes jeg gir penest resultat. Ikke får jeg utbrudd heller, og jeg får utbrudd av ALT(men bruker den ikke hver eneste dag). Sensai tåler ikke jeg pga ingredienser, men det er jo individuelt. Det jeg anbefaler deg er å søke opp produktene på www.makeupalley.com, og lese mange reviews. Da får du et ganske godt inntrykk av produktet - og prøv å skille ut de som likner på din hudtype og behov og se hva de svarer. Jeg har unngått endel bomkjøp på den måten, og har fått bekreftet positive/negative ting når jeg har sammenliknet meg selv med andre som "likner meg" utfra hva de skriver i reviewen. Ellers vil jeg råde deg å styre litt unna sminkeblogger og artikler i magasiner, jeg har gjort mange bomkjøp oppigjennom årene pga det............tenk på hva du ønsker utfra sminken og hvilken hudtype du har, og søk derfra. Anonymous poster hash: 18ba6...443 Enig med at du kan få like god øyenskygge med koster fra Sigma som fra h&m, men om det gjelder hud så ville jeg virkelig investert i Sigma sine sminke koster! De er gull verdt!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Jeg kom over denne bloggen: http://heidiousdal.com/ og gira som jeg er fikk jeg lyst til å handle masse av det hun anbefaler. Hvor kan jeg lære om gode produkter om ikke sminkeblogger er stedet?Anonymous poster hash: a2d5e...e71
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Ingen øyesminke? Jo, det burde jeg kanskje ha. Hehe. Jeg er ikke så god med øyenskygge og eyeliner...Anonymous poster hash: a2d5e...e71
Tomaten Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Jeg kom over denne bloggen: http://heidiousdal.com/ og gira som jeg er fikk jeg lyst til å handle masse av det hun anbefaler. Hvor kan jeg lære om gode produkter om ikke sminkeblogger er stedet?Anonymous poster hash: a2d5e...e71 Sminkeblogger er jo like nyttig informasjon som den vi gir deg her. Det er en persons mening om et produkt. Dette kan ende med at du er totalt enig i, eller totalt uenig. Akkurat som de vi forteller deg her. Det beste er å prøve å feile litt. Jeg har brukt mange år på å finne den sminken jeg er mest fornøyd med. Mange bomkjøp innimellom, men mange gode også. Men kan hende det jeg er superfornøyd med, er det andre boikotter.
Elanore Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Husk at sminkebloggene gjerne har sponsede innlegg, noe som gir deg grunn til å lese dem med kritiske brilleglass... Ellers har jeg ingen råd til deg med mindre du er ute etter øyenskygge... Jeg har akkurat fått et sinnsykt sminkelager etter å ha bestilt på nett - var så lei av lite farger og dårlig pigmentering.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Enig med at du kan få like god øyenskygge med koster fra Sigma som fra h&m, men om det gjelder hud så ville jeg virkelig investert i Sigma sine sminke koster! De er gull verdt! Nja. Jeg synes de var myke mot huden, og ville ikke brukt HM på resten av ansiktet - men Sigma sine tar opp masse produkt uten å fordele det godt på huden. De har røytet masse, og lekket lim. Kundeservicen er også helt forferdelig - det vet jeg mange har vært misfornøyde med. Jeg har vel brukt ca 5-700 kr på koster der som enten er ubrukelige fordi de stjeler produkt uten å legge seg pent på huden, eller fordi de blir ødelagte av lekkende lim/mister masse hår. Så jeg kjøpte noen av billigere merker, som funker bedre Apropos sminkeblogger: jeg har lest endel over tid, og ser de alltid har sine favorittprodukter uansettsamma hva. De blir også ofte sponset. Det kjedelige er at de omtaler lite alternativer enn hva de selv hyper opp og liker. Mange av merkene er jo gode, men det er eksempelvis ingen tvil om at primeren til Urban Decay er omtalt tuuuuuuuuuusen ganger på blogger og Youtbube(de lærer jo gjerne smak av hverandre) - mens primeren til ArtDeco, som endel mener er bedre enn Urban Decay aldri får omtale fordi merket ikke er spesielt populært blant bloggere. Eller ta MACskygger(som jeg bruker selv), som ofte blir hauset noe verre opp i skyene - for ikke å snakke om mineralsminke. Poenget er at man ikke skal lære av sminkebloggere eller enkeltindivider, man skal lære seg sin egen hudtype - og søke derfra. Jeg har funnet langt bedre produkter ved å google eks "foundation for dry skin", titte på makeupalley+andre sider, og SÅ ta en avgjørelse, fremfor å blindt kjøpe hva Hilde Christina/Heidi Øksendal eller hva enn(ingen kritikk til noen av dem) skriver om og liker. Anonymous poster hash: 18ba6...443
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Husk at sminkebloggene gjerne har sponsede innlegg, noe som gir deg grunn til å lese dem med kritiske brilleglass... Ellers har jeg ingen råd til deg med mindre du er ute etter øyenskygge... Jeg har akkurat fått et sinnsykt sminkelager etter å ha bestilt på nett - var så lei av lite farger og dårlig pigmentering. Sminke KG.png Wooow...... Coastal scent? (noe er galt når jeg kjenner igjen paletter........) Selv drømmer jeg litt om å lage en blushpalett, er bare ikke fornøyd med MAC sine farger og orker heller ikke investere....... :/ Jeg har vært superfornøyd med Lancome sine blusher, men dessverre driver både de og Dior og bytter ut farger til stadighet, så mine favoritter går alltid ut av produksjon. Anonymous poster hash: 18ba6...443
Adhara Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Jo, det burde jeg kanskje ha. Hehe. Jeg er ikke så god med øyenskygge og eyeliner...Anonymous poster hash: a2d5e...e71 Øvelse gjør mester! På Youtube finner du MASSE sminkevideoer du kan plukke opp noen tips fra
Gjest Blomst83 Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Hvis du bruker øyenskygge anbefaler jeg øyenskygge bsen til art deco.Den er veldig drøy i bruk,og vannfast
Elanore Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Wooow...... Coastal scent? (noe er galt når jeg kjenner igjen paletter........) Selv drømmer jeg litt om å lage en blushpalett, er bare ikke fornøyd med MAC sine farger og orker heller ikke investere....... :/ Jeg har vært superfornøyd med Lancome sine blusher, men dessverre driver både de og Dior og bytter ut farger til stadighet, så mine favoritter går alltid ut av produksjon. Anonymous poster hash: 18ba6...443 Disse var vel fra Beauties Factory, men det er samme palettene. De har blush også, forresten... (den til høyre, det andre er concealer)
lottelotti Skrevet 3. juli 2013 #17 Skrevet 3. juli 2013 Nja. Jeg synes de var myke mot huden, og ville ikke brukt HM på resten av ansiktet - men Sigma sine tar opp masse produkt uten å fordele det godt på huden. De har røytet masse, og lekket lim. Kundeservicen er også helt forferdelig - det vet jeg mange har vært misfornøyde med. Jeg har vel brukt ca 5-700 kr på koster der som enten er ubrukelige fordi de stjeler produkt uten å legge seg pent på huden, eller fordi de blir ødelagte av lekkende lim/mister masse hår. Så jeg kjøpte noen av billigere merker, som funker bedre Apropos sminkeblogger: jeg har lest endel over tid, og ser de alltid har sine favorittprodukter uansettsamma hva. De blir også ofte sponset. Det kjedelige er at de omtaler lite alternativer enn hva de selv hyper opp og liker. Mange av merkene er jo gode, men det er eksempelvis ingen tvil om at primeren til Urban Decay er omtalt tuuuuuuuuuusen ganger på blogger og Youtbube(de lærer jo gjerne smak av hverandre) - mens primeren til ArtDeco, som endel mener er bedre enn Urban Decay aldri får omtale fordi merket ikke er spesielt populært blant bloggere. Eller ta MACskygger(som jeg bruker selv), som ofte blir hauset noe verre opp i skyene - for ikke å snakke om mineralsminke. Poenget er at man ikke skal lære av sminkebloggere eller enkeltindivider, man skal lære seg sin egen hudtype - og søke derfra. Jeg har funnet langt bedre produkter ved å google eks "foundation for dry skin", titte på makeupalley+andre sider, og SÅ ta en avgjørelse, fremfor å blindt kjøpe hva Hilde Christina/Heidi Øksendal eller hva enn(ingen kritikk til noen av dem) skriver om og liker. Anonymous poster hash: 18ba6...443 hæææ??? Du må tulle. Ingen av mine røyter eller noe! De er virkelig verdens beste, og hadde aldri byttet de ut mot noe annet merke
FantasDick Skrevet 3. juli 2013 #18 Skrevet 3. juli 2013 Anbefaler foundationkost fra eBay (eksempelvis denne). Har to av den selv, og kunne ikke vært mer fornøyd! Bruker den ene til foundation og den andre til blush. Anbefaler også de 120-palettene fra eBay (eksempelvis denne) om du vil ha gode øyenskygger i "alle" farger. Skyggene er utrolig godt pigmenterte og jeg synes de sitter godt.
Armitage Skrevet 3. juli 2013 #19 Skrevet 3. juli 2013 Som makeupartist så anbefaler jeg kostene fra Real Techniques. http://realtechniques.com/ Man får kjøpt de på IHerb.
Elanore Skrevet 3. juli 2013 #20 Skrevet 3. juli 2013 Anbefaler foundationkost fra eBay (eksempelvis denne). Har to av den selv, og kunne ikke vært mer fornøyd! Bruker den ene til foundation og den andre til blush. Anbefaler også de 120-palettene fra eBay (eksempelvis denne) om du vil ha gode øyenskygger i "alle" farger. Skyggene er utrolig godt pigmenterte og jeg synes de sitter godt. Er de palettene som er avbildet over her, for de som måtte lure. Er enig i at de har god pigmentering... Gotta love 'em!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå