Gjest extra Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 (endret) I dag var jeg på date og det fungerte ikke. Vi møttes, men allerede fra første stund var det klart for min del at vedkommende ikke var potensiell partner for meg. Jeg lot meg imidlertid ikke bringe ut av fatning, men prøvde å holde i gang en høflig samtale. Det gikk en stund før vi skilte lag, men det var ingen bitterhet å spore hos meg. Vet ikke om den andre parten da. Man føler vel på seg hva man ønsker og ikke ønsker. Det jeg lærte var: - prøv å date en del for å få trening i å snakke med mennesker - ros deg selv for at du vet hva du vil og ikke ha - hold selvtilliten og selvfølelsen oppe når du merker at den andre ikke virker interessert - ikke la deg bli satt ut eller bli lei dersom den andre begynner å se på klokka. Prøv å mestre situasjonen så godt du kan ved å få en god avslutning - gå fra den andre parten på en slik måte at vedkommende føler seg vel (hvis det er du som dumper) Men det jeg lærte aller mest var hvor overfladiske mange mennesker kan være. Jeg trodde at jeg ikke var det, men var det i dag. Føler meg ikke slem, men innser at verden er nyansert enn som så. Så jeg skal vokte meg vel for å kritisere andre her på forumet hvis de oppretter tråder der temaet er utseende som ikke fenger. Ære være de som ser forbi utseende for de har visst lært noe jeg trodde at jeg kunne. Og ikke minst; date så mye dere kan, men med integritet og med respekt for seg selv og den andre. Dersom du ikke falt for den andre eller ikke fant vedkommende tiltrekkende så vær ærlig og si at dere ikke passer sammen på en høflig og god måte. Har du vært høflig og den andre usaklig så kan du ikke noe for det. Endret 3. juli 2013 av extra 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Godt poeng, og er enig med deg... egentlig:-) Er bare innmari kjipt når man sitter på andre siden og følte det totalt motsatt.. Sist date møtte jeg opp med relativt lave forventninger, var ikke helt overbevist. Viste seg at daten hadde potensial for å være drømmemannen. Dessverre ble det ikke noe mer fra han sin side.. Ikke noe å gjøre med det!Anonymous poster hash: a898b...e8a
Gjest extra Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Godt poeng, og er enig med deg... egentlig:-) Er bare innmari kjipt når man sitter på andre siden og følte det totalt motsatt.. Sist date møtte jeg opp med relativt lave forventninger, var ikke helt overbevist. Viste seg at daten hadde potensial for å være drømmemannen. Dessverre ble det ikke noe mer fra han sin side.. Ikke noe å gjøre med det!Anonymous poster hash: a898b...e8a Det var helt klart at motparten hadde større forventninger enn meg. Det har tidligere vært meg som har hatt over gjennomsnittet høye forventninger. Denne gangen var jeg mer opptatt av å være meg selv, men tror jeg ble lat fordi satt tilbakelent og hadde ikke problemer med tausheten. Nei, livet er en serie med erfaringer. Jeg er i sesong 32, episode 7 :D
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Hva var det som gjorde at hun ikke var noen potensiell partner? Anonymous poster hash: 93ca9...8af
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 I dag var jeg på date og det fungerte ikke. Vi møttes, men allerede fra første stund var det klart for min del at vedkommende ikke var potensiell partner for meg. Jeg lot meg imidlertid ikke bringe ut av fatning, men prøvde å holde i gang en høflig samtale. Det gikk en stund før vi skilte lag, men det var ingen bitterhet å spore hos meg. Vet ikke om den andre parten da. Man føler vel på seg hva man ønsker og ikke ønsker. Det jeg lærte var: - prøv å date en del for å få trening i å snakke med mennesker - ros deg selv for at du vet hva du vil og ikke ha - hold selvtilliten og selvfølelsen oppe når du merker at den andre ikke virker interessert - ikke la deg bli satt ut eller bli lei dersom den andre begynner å se på klokka. Prøv å mestre situasjonen så godt du kan ved å få en god avslutning - gå fra den andre parten på en slik måte at vedkommende føler seg vel (hvis det er du som dumper) Men det jeg lærte aller mest var hvor overfladiske mange mennesker kan være. Jeg trodde at jeg ikke var det, men var det i dag. Føler meg ikke slem, men innser at verden er nyansert enn som så. Så jeg skal vokte meg vel for å kritisere andre her på forumet hvis de oppretter tråder der temaet er utseende som ikke fenger. Ære være de som ser forbi utseende for de har visst lært noe jeg trodde at jeg kunne. Og ikke minst; date så mye dere kan, men med integritet og med respekt for seg selv og den andre. Dersom du ikke falt for den andre eller ikke fant vedkommende tiltrekkende så vær ærlig og si at dere ikke passer sammen på en høflig og god måte. Har du vært høflig og den andre usaklig så kan du ikke noe for det. Kloke ord! Det kan være et skremmende sted noen ganger, i slike situasjoner, fordi en føler seg gjerne så åpen for negativ tilbakemelding. Fordi - en prøver å være den beste en kan være. Og når det kun er den siden av seg som blir utsatt for noen som helst tilbakemelding, men likevel så kan en ta seg rimelig nær og personlig av det. Og kanskje la dét spinne ut i dårlig selvtillit eller andre destruktive sider av seg, og opplever hele date-markedet som fullstendig grusomt og ødeleggende. Forståelig nok. Men det er viktig å være seg selv og. Og ikke prøv for hardt heller. Bare vær deg selv, er ofte et godt råd. Anonymous poster hash: 10997...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå