AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #21 Del Skrevet 3. juli 2013 Og ja, jeg leverte svært gode resultater på alle områder. Uten at jeg har tenkt å si noe mer om bransje eller bedrift. Anonymous poster hash: 46d44...998 Men hvorfor ville de ikke ha deg der, da? Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #22 Del Skrevet 3. juli 2013 Men hvorfor ville de ikke ha deg der, da? Uten at jeg kan si det med sikkerhet, så tør jeg påstå at det var fordi man i Norge stort sett heller ansetter noen som passer godt inn sosialt og gjør en jobb, en noen som gjør en kjempejobb men sliter sosialt. Anonymous poster hash: 46d44...998 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 3. juli 2013 #23 Del Skrevet 3. juli 2013 Men hvorfor ville de ikke ha deg der, da? Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Les noen stillingsannonser så finner du nok fort ut at "personlig egenhet" som det kalles stort sett blir prioritert over kvalifikasjoner og resultater. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 3. juli 2013 #24 Del Skrevet 3. juli 2013 Ja, at Norge er verdens uføretrygdede land er helt greit, ikke sant. ALLE som er på uføretrygd fortjener det, og INGEN av dem ville greid å jobbe om de hadde bodd i et land uten slike ordninger. Ikke sant? IKKE SANT? Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Det skal mye til for å få uføretrygd. Og det er nok ikke et særlig fett liv. De fleste uføre ville nok gjort mye for å kunne jobbe for å tjene egne penger og dermed ha råd til eget hjem, en ferietur i ny og ne og lignende goder som folk i arbeid kan unne seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #25 Del Skrevet 4. juli 2013 Det skal mye til for å få uføretrygd. Og det er nok ikke et særlig fett liv. De fleste uføre ville nok gjort mye for å kunne jobbe for å tjene egne penger og dermed ha råd til eget hjem, en ferietur i ny og ne og lignende goder som folk i arbeid kan unne seg. Folk i arbeid har ferie noen uker i løpet av året. Folk på uføretrygd har ferie hele året, og ja, de har faktisk råd til en sydentur også (om de prioriterer riktig), så dette argumentet ble litt vel merkelig. Og så slipper de de vanvittige prisene i boligmarkedet og mange millioner i boliglån. Og bostøtte e.l. fikser leilighet. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 4. juli 2013 #26 Del Skrevet 4. juli 2013 Legg merke til at media har vært smekkfull med sympatisører av dagens system som fugeli. Noen måneder før valget og det eneste man har å slå til med er "det er andre som har det verre enn deg så hold kjeft! Du syter og burde skamme deg!". Men å behandle velgere som små barn er jo fast prosedyre fra den kanten. Det er jo derfor vi skal detaljstyres. Vi vet jo ikke vårt eget beste stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #27 Del Skrevet 4. juli 2013 Uten at jeg kan si det med sikkerhet, så tør jeg påstå at det var fordi man i Norge stort sett heller ansetter noen som passer godt inn sosialt og gjør en jobb, en noen som gjør en kjempejobb men sliter sosialt. Anonymous poster hash: 46d44...998 Utfra at du rakker ned på og ser på mennesker med normal psyke som "a4" og mindre kunnskapsrike enn deg sier nok mer. Sjokkerende nok er arbeidsmiljø en viktig faktor for mennesker flest. Trives de med kollegene sine gir dette mer kreativitet og tilhørighet. Om man kun var opptatt av at noe skal gjøres til punkt og prikke ville man sjeldent opplevd nyvinning i tillegg til at datamaskiner kan overta jobben etterhvert. Du burde gjøre noe med din holdning ovenfor andre mennesker. Kanskje du ikke engang skjønner at det mest sannsynlig skinner gjennom. Anonymous poster hash: b7886...136 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #28 Del Skrevet 4. juli 2013 Utfra at du rakker ned på og ser på mennesker med normal psyke som "a4" og mindre kunnskapsrike enn deg sier nok mer. Sjokkerende nok er arbeidsmiljø en viktig faktor for mennesker flest. Trives de med kollegene sine gir dette mer kreativitet og tilhørighet. Om man kun var opptatt av at noe skal gjøres til punkt og prikke ville man sjeldent opplevd nyvinning i tillegg til at datamaskiner kan overta jobben etterhvert. Du burde gjøre noe med din holdning ovenfor andre mennesker. Kanskje du ikke engang skjønner at det mest sannsynlig skinner gjennom.Anonymous poster hash: b7886...136 I det fall leser du for mye inn i det. For jeg kunne i grunn godt ha tenkt meg å passe rett inn i en A4 ramme jeg, problemet mitt er at jeg ikke gjør det. Jeg har lett en 30-40% høyere arbeidskapasitet og effektivitet enn gjennomsnittet, men de blir fremdeles valgt over meg. Det er greit nok det, jeg skjønner godt hvorfor man gjør det. Så jeg konstaterer rett og slett bare fakta, dette er jo stort sett noe man ser overalt i samfunnet. Uansett om det er ufaglærte jobber man snakker om, eller jobber som krever høyere utdannelse. For eksempel vil en nogenlunde normalt sosial person med B og C i snitt ofte bli valgt fremfor en mindre sosial person med nesten kun A'er. Om man kun var opptatt av at noe skal gjøres til punkt og prikke ville man sjeldent opplevd nyvinning i tillegg til at datamaskiner kan overta jobben etterhvert. Spar deg, har på ingen som helst tidspunkt sagt at det var rutinepreget arbeide. Anonymous poster hash: 46d44...998 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 4. juli 2013 #29 Del Skrevet 4. juli 2013 Ferie hele året faktisk. Tror du at å leve på uføretrygd,eller andre trygdeordninger er noe man ønsker seg? At det et noe glamorøst over det? Folk i arbeid har ferie noen uker i løpet av året. Folk på uføretrygd har ferie hele året, og ja, de har faktisk råd til en sydentur også (om de prioriterer riktig), så dette argumentet ble litt vel merkelig. Og så slipper de de vanvittige prisene i boligmarkedet og mange millioner i boliglån. Og bostøtte e.l. fikser leilighet.Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 4. juli 2013 #30 Del Skrevet 4. juli 2013 Folk i arbeid har ferie noen uker i løpet av året. Folk på uføretrygd har ferie hele året, og ja, de har faktisk råd til en sydentur også (om de prioriterer riktig), så dette argumentet ble litt vel merkelig. Og så slipper de de vanvittige prisene i boligmarkedet og mange millioner i boliglån. Og bostøtte e.l. fikser leilighet. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Nei, det stemmer virkelig ikke for de fleste. Hvis du eier leilighet selv, og har en bitteliten grad av økonomisk innsikt, så burde du vite at det ikke lønner seg å leie, det har det aldri gjort. Man MÅ jo ikke kjøpe leilighet heller, men det er et valg folk som har råd ofte tar, fordi det lønner seg i lengden. Det er også tryggere, fordi du ikke risikerer at huseier skal finne på å slutte å leie ut. Når det gjelder bostøtte, så dekker ikke det hele husleia, men du får som regel avslag på noen tusenlapper. Jeg priser meg i alle fall lykkelig for å slippe å ha "ferie" hele året og for å slippe å være nødt til å leie resten av livet. Mulig du mener det er noe å misunne, men jeg tror ikke de fleste ønsker seg det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #31 Del Skrevet 4. juli 2013 Folk i arbeid har ferie noen uker i løpet av året. Folk på uføretrygd har ferie hele året, og ja, de har faktisk råd til en sydentur også (om de prioriterer riktig), så dette argumentet ble litt vel merkelig. Og så slipper de de vanvittige prisene i boligmarkedet og mange millioner i boliglån. Og bostøtte e.l. fikser leilighet. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Vet du - jeg har aldri ferie! Selv ikke når resten av befolkningen har ferie. For smertene mine og plagene mine er ikke borte selv om jeg eventuelt skulle reise bort. Om jeg reiser på hytta en helg eller til syden så må jeg fortsette å ta medisinene mine, fortsette treningen som gjør at jeg kommer opp av senga og ikke minst leve med smertene mine. Det er ikke ferie kan jeg fortelle deg. Og hvor skal jeg henvende meg for å bli kvitt de millionene jeg har i boliglån? Du skjønner de forsvant ikke bare fordi jeg ble syk, de er fortsatt med og skal betales av uføretrygden de også. I tillegg til de tusenvis av kroner jeg har fått i ekstra kostnader pga skaden. Anonymous poster hash: 4429d...f5e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #32 Del Skrevet 4. juli 2013 Ferie hele året faktisk. Tror du at å leve på uføretrygd,eller andre trygdeordninger er noe man ønsker seg? At det et noe glamorøst over det? Hva har det du skriver å gjøre med den første setningen? Om man lever på uføretrygd eller andre trygdeordninger og ikke ønsker dette, så forandrer ikke det på det faktum at man har fri hele året. Mens de som jobber ikke har det. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #33 Del Skrevet 4. juli 2013 Nei, det stemmer virkelig ikke for de fleste. Hvis du eier leilighet selv, og har en bitteliten grad av økonomisk innsikt, så burde du vite at det ikke lønner seg å leie, det har det aldri gjort. Historisk, basert på de siste 20 år har det lønt seg å leie, ja. Men for de som nettopp har kommet inn på boligmarkedet eller som skal inn i dag, så kan det med tiden vise seg at de vil gå på en skikkelig smell. Dette slipper de som ikke har mulighet til å kjøpe bolig å risikere. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #34 Del Skrevet 4. juli 2013 Historisk, basert på de siste 20 år har det lønt seg å eie, ja. Men for de som nettopp har kommet inn på boligmarkedet eller som skal inn i dag, så kan det med tiden vise seg at de vil gå på en skikkelig smell. Dette slipper de som ikke har mulighet til å kjøpe bolig å risikere. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Se korreksjon over, skulle stå eie og ikke leie. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #35 Del Skrevet 4. juli 2013 Vet du - jeg har aldri ferie! Selv ikke når resten av befolkningen har ferie. For smertene mine og plagene mine er ikke borte selv om jeg eventuelt skulle reise bort. Om jeg reiser på hytta en helg eller til syden så må jeg fortsette å ta medisinene mine, fortsette treningen som gjør at jeg kommer opp av senga og ikke minst leve med smertene mine. Det er ikke ferie kan jeg fortelle deg. Og hvor skal jeg henvende meg for å bli kvitt de millionene jeg har i boliglån? Du skjønner de forsvant ikke bare fordi jeg ble syk, de er fortsatt med og skal betales av uføretrygden de også. I tillegg til de tusenvis av kroner jeg har fått i ekstra kostnader pga skaden. Anonymous poster hash: 4429d...f5e Feilen du gjør er at du tror jeg med "folk på uføretrygd" mener "absolutt alle og enhver som er på uføretrygd". Jeg kjenner flere på uføretrygd, som i praksis har ferie hele livet. Nei, det gjelder ikke for alle. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 4. juli 2013 #36 Del Skrevet 4. juli 2013 Historisk, basert på de siste 20 år har det lønt seg å leie, ja. Men for de som nettopp har kommet inn på boligmarkedet eller som skal inn i dag, så kan det med tiden vise seg at de vil gå på en skikkelig smell. Dette slipper de som ikke har mulighet til å kjøpe bolig å risikere. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Ja, men det er faktisk frivillig å kjøpe bolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #37 Del Skrevet 4. juli 2013 Er også enig med Torstein. Han står på og gir ikke opp enda han er sengeliggende. Han kommer seg rundt selv i sengen sin, det er bare helt fantastisk. Han gir handikapp et ansikt, og noen liker det ikke, men det bryr han seg ikke om- Han er like verdifull som alle andre!!! Dessuten har han et godt poeng angående navere. ALTFOR mange naver i dag, og mange av dem er pålagt psykisk syke. Velge litt annerledes i livet og ikke skylde på alle andre for at livet ble til som det ble. Vi har alle valg og vi kan velge selv hvordan livet skal leves. Jeg skulle ønske landet skrudde igjen pengestrømmen til navere, fordi mange lever på nav som fint kunne klart en jobb. Alle kan gjøre noe, og det er mye bedre enn å daffe hjemme!! Anonymous poster hash: 70f4e...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lygekryss Skrevet 4. juli 2013 #38 Del Skrevet 4. juli 2013 Privilegert som jeg var, ble jeg en gang ansatt som personlig assistent - slave - for en mann med samme sykdom som Lerhol, hvor jeg jobbet fram til hans bortgang. Den sterke funksjonshemmingen ble ikke brukt som et sympatikort, tvert imot, det jeg så var en mann med et smittende godt humør, masse selvironi og et enormt engasjement både for seg selv og andre. Hans evne til å holde seg motivert, ganske lik Lerhols, med døden lurende rundt hvert hjørne, setter andres problemer i perspektiv. Jeg lærte utrolig mye av ham, hvor viktig det er å leve livet sitt til det fulle, å leve ut sine drømmer, å gjøre det beste ut av egen situasjon. Og jeg tror ikke engang han var særlig fornøyd med meg, jeg var vimsete og ikke kunne jeg lage mat, heller. Dere kaller Lerhol selvsentrert, og det er det klart han er. Vi er jo alle selvsentrerte. Hvorvidt jeg kan si meg enig i hans uttalelser, er en annen sak. Jeg velger å ta dem med en klype salt, dette er tross alt en mann som jeg mistenker elsker å fyre oppunder, han er SP-politiker tross alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #39 Del Skrevet 4. juli 2013 Lerhol er et bevis på at man kan få til mye hvis man bare vil, men han er også et godt bevis på noe annet: nemlig at man ikke får til mye hvis man ikke får riktig hjelp. Uten assistenter døgnet rundt hadde han ikke kunne bidratt med særlig mye. Nå er hans behov veldig konkrete og enkle å se, men det finnes mange andre der ute som kunne bidratt hvis de bare fikk hjelp, men de kan vel bare drømme om en såpass tilpasset og spesialisert hjelp.Anonymous poster hash: 8c7e0...2c1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2013 #40 Del Skrevet 4. juli 2013 Historisk, basert på de siste 20 år har det lønt seg å leie, ja. Men for de som nettopp har kommet inn på boligmarkedet eller som skal inn i dag, så kan det med tiden vise seg at de vil gå på en skikkelig smell. Dette slipper de som ikke har mulighet til å kjøpe bolig å risikere. Anonymous poster hash: f2e35...fb0 Hvis man kjøper en bolig man har råd til å betjene både renter og avdrag på og tåler en renteøkning slik at en kan beholde boligen selv om det skulle bli finanskrise så vil det fortsatt lønne seg å eie fremfor å leie - også i dagens marked. Det er når man må selge med tap at det ikke svarer seg å kjøpe bolig, så da er det nødvendig at en tenker gjennom og regner over sitt budsjett for å se at en faktisk tåler å sitte gjennom krisen. Jeg har eid i bare noe få år, på den tiden har min bolig økt i verdi tilsvarende over en tredjedel av det jeg kjøpte den for (dvs at den i dagens marked er verdt 4/3 av hva jeg kjøpte den for). Tilsvarende boliger som min blir solgt på første visning til svært gode priser. Jeg har råd til å sitte gjennom en krise. Jeg har BEDRE råd nå når jeg eier enn da jeg leide fordi mine faktiske boligkosrnader pr måned har godt ned (inkludert alt, også eiendomsskatt og kommunale avgifter). Grunnen for kunstig opphetet boligmarked er at del ikke er kunstig, det er reell boligmangel i enkelte segmenter sv boligmarkedet og enda verre i utelemarkedet. Med stor etterspørsel og for lite tilbud på boliger får man høy pris, så lenge folk har jobb og kan betjene sin gjeld og ikke må krise selge. Med det leiemarkedet som er nå vll det ikke svare seg å selge for å spare penger heller. Da ville det heller være bedre å flytte ut av boligen for å leie den ut en periode. Jeg ville fått 1 til 2.000 mer for den per måned enn jeg betaler her så det finnes løsninger for å overleve krisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå