Gå til innhold

Torstein Lerhol, hvem bryr seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Joda, det var noen interessante bilder han hadde. Men dette kommer fra en skapning som gang på gang har vist at han på ingen som helst måte klarer å forstå eller sette seg inn slags meninger hans jevnaldrende og folk flest faktisk har.

Sånn som han for eksempel viste oss når han tidliger sa at "Det hadde vært helt perfekt å få jobb som veileder i Nav. Det hadde vært så perfekt, det. Når noen kommer inn døra der og ser meg ligge bak pulten, så tror jeg de tenker seg om to ganger før de prøver å klage til seg alle mulige goder. Det hadde dessuten vært godt å få snakke litt med dem som drømmer om et liv i senga, og høre om de har tenkt nøye nok gjennom det"

Han er så langt ute på jordet når det kommer til livserfaringer at jeg rett og slett vegrer meg for en gang å kalle han ett menneske.

Gir det en 15-20 år så kjører vel NAV ham inn i rollen som statsminister, eller muligens næringsminister. Han er jo tross alt minst like skrudd som Giske

Anonymous poster hash: 46d44...998
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes han spiller i overkant på sympati. Eller så er det fremstillingen av ham media gir oss, selv om jeg er enig i at han uttaler seg litt vel bastant og selvsentrert. En god blanding, kanskje.

Bildene var stilige og han er tøff, det skal han ha, men alt kan ikke snevres inn til hans sykdom.

Anonymous poster hash: 045d3...400
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Synes det han uttalte der var utrolig tåpelig og selvsentrert. Han ser kun ting fra sitt eget snevre perspektiv.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er så utrolig lei av hele typen. Måten han nedverdiger sine jevnaldrende på er en skam. Er han selv uføretrygdet eller har han inntekt for å forsørge seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er faktisk litt enig. Han lever i sin egen lille boble. Siden han selv ikke har lagt seg ned å dø, bør alle andre liksom gjøre mye mer enn de gjør. Han skal ha for at han faktisk bedriver noe som helst med sitt handikap, men det gjør ham ikke immun for kritikk av hans uttalelser og meninger.

Anonymous poster hash: 29e7b...7f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er så utrolig lei av hele typen. Måten han nedverdiger sine jevnaldrende på er en skam. Er han selv uføretrygdet eller har han inntekt for å forsørge seg selv?

Han jobber visstnok som lærer og har verv i SP.

Anonymous poster hash: b7bbd...5a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snyltefluen

Jeg beundrer ham absolutt for styrken og stålviljen han åpenbart er velsignet med, men han av alle burde da vite at det store hinderet for folk som har en eller annen lyte er å få en arbeidsgiver til å gi en en sjanse. Det skal ikke store lyten til før du kommer til kort i dagens arbeidsmarked, det er faktisk ikke sånn at de fleste syke drømmer om et liv som består av soving, tv-titting, og muligens en tur til butikken i ny og ne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han jobber visstnok som lærer og har verv i SP.

Anonymous poster hash: b7bbd...5a2

La meg gjette: Disse to jobbene bruker han på å lire av seg motiverende foredrag og råd sentrert rundt ham selv og hans sykdom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Huff... Synes det han uttalte der var utrolig tåpelig og selvsentrert. Han ser kun ting fra sitt eget snevre perspektiv.

Helt enig. Og jeg ble mektig provosert over den artikkelen,og ikke minst alle de som delte den på facebook med overskrifter som:Han har vi noe å lære av.Full respekt osv.

Nei vettu .Han har jeg i vrangstrupen,og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Torstein Leirhol har selv kjempet en voldsom kamp mot NAV for å få brukerstyrt personlig assistent slik at han kan jobbe. NAV mente den gang at hsn fikk klare seg uten BPA og være uføretrygdet.Leirhol vant. Han er journalist.

Jeg behøver faktisk ikke å like noen, være enig med dem i alt eller stemme på samme parti for å se at noen har noen viktige poeng. Jeg synes han er vel kantet i uttalelsene, samtidig synes jeg det er utrolig tøft gjort å leve et offentlig liv og være aktiv i politikken mot alle de odds han må kjempe mot hver eneste dag.

I likhet med mange andre unge har han manglende livserfaring og dermed også kanskje et litt firkantet syn på livet. Men jeg beundrer hans mot likefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går jo i den fella at han tror alle alvorlige sykdommer og lyter synes utenpå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er faktisk litt enig. Han lever i sin egen lille boble. Siden han selv ikke har lagt seg ned å dø, bør alle andre liksom gjøre mye mer enn de gjør. Han skal ha for at han faktisk bedriver noe som helst med sitt handikap, men det gjør ham ikke immun for kritikk av hans uttalelser og meninger.Anonymous poster hash: 29e7b...7f3

Jeg tror ikke han er interessert i å være immun mot kritikk. Jeg tror faktisk han ville sett på det som en ære å bli høvet ned i en debatt fordi motdebattanten har sett forbi handikappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke han er interessert i å være immun mot kritikk. Jeg tror faktisk han ville sett på det som en ære å bli høvet ned i en debatt fordi motdebattanten har sett forbi handikappet.

For all del. Jeg tror ikke han selv mener at han skal slippe kritikk. Jeg tror imidlertid at mange vegrer seg litt ekstra for å kritisere ham på grunn av handikapet hans. Nettopp av den grunn du nevner her. Det er bare det jeg sier at er unødvendig.

Anonymous poster hash: 29e7b...7f3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han går jo i den fella at han tror alle alvorlige sykdommer og lyter synes utenpå.

Ja, at Norge er verdens uføretrygdede land er helt greit, ikke sant. ALLE som er på uføretrygd fortjener det, og INGEN av dem ville greid å jobbe om de hadde bodd i et land uten slike ordninger. Ikke sant? IKKE SANT?

Anonymous poster hash: f2e35...fb0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, at Norge er verdens uføretrygdede land er helt greit, ikke sant. ALLE som er på uføretrygd fortjener det, og INGEN av dem ville greid å jobbe om de hadde bodd i et land uten slike ordninger. Ikke sant? IKKE SANT?

Du... det er lov å ikke tenke fullstendig i svart-hvitt. Selv om noen sykdommer er usynlige for offentligheten, betyr det ikke at alle som hevder å ha en faktisk ikke er i stand til å jobbe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I Norge er det lett å falle utenfor skal jeg si deg. I løpet av det siste året har jeg jobbet i en av skandinavias største bedrifter, og levert resultater helt på toppnivå. Resultatene mine var jevne og gode og innenfor topp 10% av alle ansatte i bedriften. Og ikke skjelden blandt topp 10 på forskjellige topplister heller.

Men, jeg er nogenlunde introvert og vanskelig å bli kjent med, du merker det ikke i det hele tatt på arbeidsresultatene mine, men du merker det så snart du begynner å stille meg noen personlige spørsmål. Jeg går ut i fra at det er grunnen til at jeg ikke fikk fortsette i jobben.

Går arbeidsledig igjen og føler at jeg knapt har kjangs på å få meg en fast stilling i noen som helst type jobb. Til tross for at jeg har både gode referanser og fantastisk gode resultater.

Joda, vi kan godt skryte av hvor bra vi har det i dette landet her. Men vi har til gjengjeld noen av verdens mest selektive arbeidsgivere, som kan plukke og velge blandt jevnt over gode kandidater.

I det store og hele føles hele arbeidsmarkedet som om jeg er tilbake i gymtimen på barneskolen. Det er alltid de samme 2-3 barna som står igjen på slutten. Den ene fordi han er elendig i sport, den andre er jenta de andre jentene ikke liker, den tredje er mobbeofferet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Norge er det lett å falle utenfor skal jeg si deg. I løpet av det siste året har jeg jobbet i en av skandinavias største bedrifter, og levert resultater helt på toppnivå. Resultatene mine var jevne og gode og innenfor topp 10% av alle ansatte i bedriften. Og ikke skjelden blandt topp 10 på forskjellige topplister heller.

Du leverte fantastiske resultater, men fikk ikke fortsette i jobben fordi du er introvert? Jeg er også introvert, leverer også fantastiske resultater i jobben, men meg gir de store lønnsøkninger hvert år for å få beholde meg. Rart, det der.

Det du skriver høres fullstendig usannsynlig ut, men for all del, det kan jo hende. Hva slags jobb var dette, da?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TinaT

Jeg beundrer ham.

Han vil bli behandlet som en helt vanlig frisk person og hadde ikke hatt noe imot å diskutere sine påstander og synspunkter.

Til tross for sitt handicap så har han fullført en bachelor i samtidshistorie ved NTNU og er snart ferdig utdannet lærer. I tillegg til jobb har han diverse verv utenom, bla innen politikken.

Flere burde lære av hans utrolige pågangsmot og vilje til å stå på og klare seg selv. Altfor mange legger seg flate og påstår at det er enklere å gå hjemme enn å finne en arbeidsgiver som er villig til å ansette dem pga langt mindre handicap enn det Torstein har.

Jeg skulle ønske at det var flere av hans type - vi har alle noe å lære av ham.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du leverte fantastiske resultater, men fikk ikke fortsette i jobben fordi du er introvert? Jeg er også introvert, leverer også fantastiske resultater i jobben, men meg gir de store lønnsøkninger hvert år for å få beholde meg. Rart, det der.

Det du skriver høres fullstendig usannsynlig ut, men for all del, det kan jo hende. Hva slags jobb var dette, da?

Du må ikke undervurdere verdien av helt simpelt å være normal, nogenlunde A4. En ting er når du er introvert men fremdeles klarer deg greit sosialt og får god kontakt med folk. En annen ting er når sliter litt mer med det, sånn som for eksempel tidligere mobbeofre ofte gjør.

Og ja, jeg leverte svært gode resultater på alle områder. Uten at jeg har tenkt å si noe mer om bransje eller bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...