Gå til innhold

Hjelp hjelp haster royal canin mini junior

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får du mye ut av å vifte med serkasme-flagget? ;)

Anonymous poster hash: be87a...954

Ja - jeg synes ikonene er veldig behjelpelige med å uttrykke tonefallet når man skriver, for det er jo ikke alltid like enkelt.

Gjest bustyvel
Skrevet

Kan man ikke la maten stå fremme til den nermer seg ett år? Det fikk jeg beskjed av fra oppdretter hvertfall og tror dyrlegen sa noe av det samme.

Det bør man ikke gjøre mener jeg. Hunden bør spise når den blir tilbydt mat, lar man maten stå fremme kan man fort få en småspist valp.

Min er ca 1,5 kg., og får ca 100g av dette fôret + litt V&H valpefôr daglig. Vi følger ikke noen tabell, av den enkle grunn at han er litt skrinn, og derfor får spise litt godt. Han fratas maten etter ca 10 minutter, og får da heller gå sulten til neste måltid. Funker svært bra for oss :) Han spiser som regel alltid opp.

Gjest sweetsugar
Skrevet

Man kan jo det. Men det er jo helt opptil hva eier tenker og synes om det. Noen foretrekker faste måltider og andre frifòring. Jeg har selv god erfaring med sistnevnte.

Ja, såklart. Men tenker at det kansje ikke alltid er likelurt å følge foreplanen som står på matsekkene, da det varierer fra hund til hund på hvor mye mat den egnetlig trenger. Da er det jo bedre å hvertfall starte med foring der hunden bestemmer selv, og se hvordan det funker.. tenkte bare siden TS var usikker :)

Gjest sweetsugar
Skrevet

Det bør man ikke gjøre mener jeg. Hunden bør spise når den blir tilbydt mat, lar man maten stå fremme kan man fort få en småspist valp.

Min er ca 1,5 kg., og får ca 100g av dette fôret + litt V&H valpefôr daglig. Vi følger ikke noen tabell, av den enkle grunn at han er litt skrinn, og derfor får spise litt godt. Han fratas maten etter ca 10 minutter, og får da heller gå sulten til neste måltid. Funker svært bra for oss :) Han spiser som regel alltid opp.

Ja, om det funker for dere så er jo det bra :) Hos meg er det uaktuelt å la maten stå fremme hele tiden da jeg har ett annet matmonster som mer enn gjerne spiser unghundens for i tillegg til sitt eget og hun legger jo bare på seg, men tenkte at når man har en valp, og hun er usikker på hvor mye hun skal gi valpen, så er det jo bedre å gi den så mye at den ikke får for lite hvertfall.. Men, det er jo delte meninger om dette. Man kan vel da også lett unngå at hunden får matforsvar (noe som selvfølgelig er lett å unngå uansett da)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har latt valpen regulere dette selv, han har alltid mat stående fremme, passer alltid på å fylle hele tiden. Noen ganger får han vom i stedet, og da blir han gjerne mett lenger. Varierer fra dag til dag, så det er mye mindre slit og frustrasjon om han får styre det selv. :)

Men du må jo minst sette frem den doseringen som står på pakken.

Når vi først snakker om fôr vil jeg anbefale Orijin, det er kun naturlige råvarer, og 0% med fyllmat som kornprodukter og slikt som hunder ikke trenger. Vi gir 80% fisk, 20% grønnsaker, maten metter mer og han liker den såå godt. Man kan velge andre kjøttyper også.

Anonymous poster hash: d57d4...d73
Gjest bustyvel
Skrevet

Ja, såklart. Men tenker at det kansje ikke alltid er likelurt å følge foreplanen som står på matsekkene, da det varierer fra hund til hund på hvor mye mat den egnetlig trenger. Da er det jo bedre å hvertfall starte med foring der hunden bestemmer selv, og se hvordan det funker.. tenkte bare siden TS var usikker :)

Ja, absolutt :) Men så sant valpen ikke er syk, så tror jeg den spiser bare den er sulten nok.. Men det er kanskje ikke veien å gå siden en liten tass i vekst jo trenger mye energi.

Gjest sweetsugar
Skrevet

Ja, absolutt :) Men så sant valpen ikke er syk, så tror jeg den spiser bare den er sulten nok.. Men det er kanskje ikke veien å gå siden en liten tass i vekst jo trenger mye energi.

Tenker heller for mye enn for lite i begynnelsen hvertfall :)

Skrevet

Hehe, jada jeg er helt enig. Jeg har jo skrevet det et par ganger allerede :-)

Skrevet

Men hvorfor skal man fore i forhold til vekta hunden skal bli? Nå har jeg katter da, men jeg foret etter vekta de var på tidspunktet. Nå har jeg sluttet med det da. Nå har de mat stående hele døgnet.

Skrevet (endret)

Tok vist feil her jeg også(?). Kanskje fordi jeg selv også har katter, og har gått utifra vekt og alder der og da på posens tabell.

Men jeg mener fortsatt at hvis TS er hysterisk, så er det ikke værre enn å ringe produsenten selv.

Endret av snippsnapp
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok vist feil her jeg også(?). Kanskje fordi jeg selv også har katter, og har gått utifra vekt og alder der og da på posens tabell.

Men jeg mener fortsatt at hvis TS er hysterisk, så er det ikke værre enn å ringe produsenten selv.

Tror du virkelig at Royal Canin gidder å sitte å svare på spørsmål på telefonen fra hysteriske hundeeiere? :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Man skal alltid ta utgangspunkt i hundens voksenvekt - har enda ikke vært borti et hundefòr som ikke gjør det. :)

Anonymous poster hash: 9e55c...870
AnonymBruker
Skrevet

Nei tar det ikke med ro hvis det viser seg at vi har sulteforet henne i 3 dager. Vet du ikke hva du snakker om kan du la være å svare, for den foringsanvisningen har jeg allerede sett, og pga den spurte jeg!!ts

Anonymous poster hash: dc7bd...701

Skjerp deg!

Forventer du å få seriøse svar når du oppfører deg som en drittunge? Jeg orker i hvertfall ikke å ta bryet å gi et seriøst svar til folk med en slik oppførsel.

Anonymous poster hash: 3a4f4...94c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja... som du selv ser så var det flere som var raske til å påpeke at jeg tok feil da, så blir ikke søvnløs av dette. Men klart - for noen så har jeg antagelig mistet all troverdighet som finnes nå :sarkasme:

For meg har du økt troverdighet. Nettopp fordi du innrømmer feil. Noe som hører til sjeldenhetene her på KG.....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg!

Forventer du å få seriøse svar når du oppfører deg som en drittunge? Jeg orker i hvertfall ikke å ta bryet å gi et seriøst svar til folk med en slik oppførsel.

Hadde du gitt meg et "seriøst" svar i første omgang, hadde du kanskje giddet å lese fortabellen skikkelig? Du bare googlet og gav meg en link som jeg hadde sjekket selv for lenge siden! Dessuten gav du meg galt svar, noe som jeg har funnet ut for lengst! I tillegg har mange andre påpekt det samme! Så du kan skjerpe deg selv istedet for å slenge ut gale svar i hytt og pine bare for å gjøre det! Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at Royal Canin gidder å sitte å svare på spørsmål på telefonen fra hysteriske hundeeiere? :ler:

Hysterisk eller ikke, hadde jeg kjøpt et produkt jeg sleit med å bruke riktig, så hadde jeg forventet den servicen. Tror uansett de ønsker å gi den, dyrefôrmarkedet for smådyr har tøff konkurranse :)

Anonymous poster hash: d57d4...d73

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig gjør de det. Kundeservice kalles det :-).

Skrevet

For meg har du økt troverdighet. Nettopp fordi du innrømmer feil. Noe som hører til sjeldenhetene her på KG.....

Tusen takk. Det var hyggelig å lese :-). Ikke minst fordi jeg sitter med noe av det samme inntrykket. Det er litt synd at mange gode diskusjoner/tråder blir ødelagt på grunn av dette. Jeg mener at et sånt forum også skal være for diskusjon og læring. Det er ihvertfall på denne måten jeg (og de fleste) jo lærer noe nytt og får utfordret våre små grå - ved å diskutere ulike ting både positivt og negativt.

Skrevet

Royal Canin har veterinærer som kunder kan ringe til på dagtid for å spør om det de lurer på. Tror Royal Canin heller vil at folk skal ringe for å bekrefte at de bruker produktet riktig, enn at kunden skal være misfornøyd med produktet og fortelle andre om sine dårlige erfaringer.

Skrevet

Hadde du gitt meg et "seriøst" svar i første omgang, hadde du kanskje giddet å lese fortabellen skikkelig? Du bare googlet og gav meg en link som jeg hadde sjekket selv for lenge siden! Dessuten gav du meg galt svar, noe som jeg har funnet ut for lengst! I tillegg har mange andre påpekt det samme! Så du kan skjerpe deg selv istedet for å slenge ut gale svar i hytt og pine bare for å gjøre det! Ts

I mine øyne var svaret mitt seriøst. Da jeg satt meg inn i det og prøvde å hjelpe deg så godt jeg kunne. Svaret mitt var feil, og det skal da være lov til å ta feil en gang i mellom også. Det er jo akkurat det samme du gjorde. Så ikke rakk ned på andre som ga deg feil svar, når du selv dreit deg ut i første omgang.

Og spørre om noe på kvinneguiden er ikke en garanti for riktig svar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...