Gå til innhold

Litt "bedre" sydentur. Reisetips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke interessert i alanya, kreta, mallorca eller noe slikt. Har gjort det flere ganger nå og er lei. Det jeg derimot er på utkikk nå etter er en litt "bedre" sydentur. Tenker da på bra strender, bra hotell, bra mat, pene/tynne mennesker, bra barer, fin natur etc.

Vil ikke ha norske tenåringer på flatfylla, tjukke briter, innpåslitne innkastere og masete barnefamilier.

Tenkte på Italia og da nærmere bestemt sardinia eller den italienske riviera? Noen som har erfaringer derfra eller andre potensielle reisetips?

Anonymous poster hash: a624e...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et sted med pene/tynne mennesker...? Eh:/

Skulle akkurat til å si det samme...

Anonymous poster hash: 0a74b...09e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et sted med pene/tynne mennesker...? Eh:/

Bare en enklere måte å si ikke trashy/harry charterturister som klager at maten ikke er "norsk" nok...

Anonymous poster hash: 85175...d81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare en enklere måte å si ikke trashy/harry charterturister som klager at maten ikke er "norsk" nok...

Ved å spørre etter "syden-tips" er man i samme kategori selv spør du meg.

Men sicilia og Sardinia er jo topp. Samme er Nice og St. Tropez.

Anonymous poster hash: d496f...d87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vært i Italia på sommeren, men kan anbefale Nice og Cannes i Frankrike. Antibes er også fint. Hørt mye bra om Korsika også, men ikke vært der.

Endret av *Butterfly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke interessert i alanya, kreta, mallorca eller noe slikt. Har gjort det flere ganger nå og er lei. Det jeg derimot er på utkikk nå etter er en litt "bedre" sydentur. Tenker da på bra strender, bra hotell, bra mat, pene/tynne mennesker, bra barer, fin natur etc.

Vil ikke ha norske tenåringer på flatfylla, tjukke briter, innpåslitne innkastere og masete barnefamilier.

Tenkte på Italia og da nærmere bestemt sardinia eller den italienske riviera? Noen som har erfaringer derfra eller andre potensielle reisetips?

Anonymous poster hash: a624e...791

Du kan finne dette på absolutt alle steder i "syden". Trikset er bare å kopiere de lokale. De ligger rett rundt pynten på stranda, dit turistene ikke gidder å gå fordi den ikke har solstoler, spiser på det noe snåle stedet oppe i gata der du får et lett overlegent blikk om du kommer loffende i shorts etc.

Om du drar til den franske riviera og går etter turiststimen så får du like mange fulle skandinaver og plagsomme barnefamilier som andre steder.

Endre vane, ikke destinasjon. ;)

Anonymous poster hash: cb816...5a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

................ pene/tynne mennesker.............

Hvor overfladisk er det mulig og bli!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til daytona under spring break, der er det masse pene unge mennesker på stranden. Eller et sted der de rike og berømte drar, de har jo råd til personlig trener, fettsuging og sånn! God tur!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monaco , Sardinia, den franske riviera ,Jersey, Korsika eller Miami beach for jetset, dyrt og kjendiser. Har selv vært i Monaco, Nice, Antibes, Cannes og på Miami beach. Likte meg godt alle stedene.

India, Vietnam, Bali, Thailand og Kina for den mer eksotiske og eventyrfyllte ferien.

Har vært i Thailand og Kina. Mye spennende å se og oppleve her i en helt annen kultur.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med "syden" regner jeg med du da mener samtlige land sør for Norge?

Beste råd er å ikke dra på chartertur, men heller bestille fly selv, og deretter finne et hotell eller feriehus/leilighet som passer det du liker.

Sardinia har jo blitt ganske populært som feriemål, men sørdelen av fastlandet av Italia er ikke like "turistifisert". Dra sør for Napoli og Amalfikysten, og du vil finne så mange flotte steder der det knapt er turister. Ellers er den Italienske rivieraen, eller byene rundt f.eks innsjøene i Nord-Italia eksklusive steder.

Ellers er jo for eksempel Montenegro et spennende sted som ennå ikke har tatt helt av blant folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen nettstedet hvor jeg kan bestille pakketur til en slik pass? Slitsomt med reise+hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen nettstedet hvor jeg kan bestille pakketur til en slik pass? Slitsomt med reise+hotell.

Altså......du vil reise til "syden" som ikke er charter, men samtidig så vil du bestille charter for å unngå å bestille reise+hotell.......og du vil se tynne mennesker...

Henger ikke helt på grep.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Altså......du vil reise til "syden" som ikke er charter, men samtidig så vil du bestille charter for å unngå å bestille reise+hotell.......og du vil se tynne mennesker...

Henger ikke helt på grep.

Jepp, noe slikt. Har ikke noe problem med chartertur, annet enn menneskene som tradisjonelt reiser. Barnefamilier, pensjonister, tenåringer og tjukke mennesker. Blah. Vil helst slippe å se på slikt når jeg er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, noe slikt. Har ikke noe problem med chartertur, annet enn menneskene som tradisjonelt reiser. Barnefamilier, pensjonister, tenåringer og tjukke mennesker. Blah. Vil helst slippe å se på slikt når jeg er på ferie.

Vi er, i skrivende stund, på Kreta nå... Tok rutefly fra Gardemoen, og har leid leilighet av noen fastboende vi har blitt kjent med i løpet av de årene vi har vært på Kreta. Ikke en typisk turistplass, nesten mere fastboende enn turister her.

Gjerne send meg en PM så skal du få info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kommet hjem fra en super ferie i Italia. Vi leide feriehus i Toscana, et stykke utenfor "turistløypa" og hadde leiebil slik at vi kom oss rundt på egenhånd. Feriehuset hadde stort basseng utendørs, så vi holdt oss mye ved huset på formiddagen, for så å utforske nærområdet på ettermiddagene.
De siste nettene tilbragte vi i Pescharia, en nydelig by ved Gardasjøen i Nord-Italia. Neste gang kommer vi nok til å leie et hus i nærheten her oppe, for det var rett og slett nydelig. Gardasjøen har jo også mange flotte strender, for de som trenger et strandbesøk i ferien
Det er ikke vanskelig i det hele tatt å fikse fly, bil og hus selv på nett. Vi kommer nok ikke til å bli charter-turister igjen etter denne ferien.

Det eneste du skal være oppmerksom på når man reiser slik utenfor de vante turiststedene er at man ikke kan regne med at alle rundt deg snakker engelsk. Det blir masse "armer og bein" for å få bestilt mat på resturant eller handlet på dagligvare forretning.
Når man kjører bil er GPS et must da skiltingen i Italia er mildt sagt mangelfull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...