Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 15. april 2004 #1 Skrevet 15. april 2004 Etter å ha sett Friends i går, fikk jeg grusomt lyst på Ostekake Er det noen som har en god oppskrift å dele med meg?
Quinden Skrevet 15. april 2004 #2 Skrevet 15. april 2004 Ja, på Rema selger de Ostekake på 1-2-3, Møllerens, kjempeenkelt og kjempegod! Lykke til!!
LilleBille Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Digestive kjeks knuses .. has i bunnen av formen - og "dynkes" med litt smeltet margarin. Settes kaldt. Ostekakemasse: Lag sitrongele - med halv mengde vann (2,5 dl) 1 beger kremfløte piskes med 100-150 g melis Bland i ett beger lettrømme og en boks Philadelphia ost - og den litt avkjølte geleblandingen.. Helles over bunnen - og settes kaldt noen time... mmmmm
Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 Min bringebærostekake er bare helt fantastisk, den ser litt komplisert ut men er veldig enkel å lage. Bringebær ostekake Bunn 1 pk Kornmo kjeks 90 g smør, smeltet 2 ts kanel Fyll ½ dl vann 5 plater. 250 g naturell kremost 1 pk rømme(gjerne lett rømme) ¾ dl sitronsaft smak godt til, kan trenges litt mer 11/2 dl sukker 3 dl fløte pisket 250 g frosne bringebær 2 ss sukker ekstra 1. Knus kjeksen i hurtigmikseren og bland med det smeltede smøret og kanelen. Ha alt i en rund form(ca 24 cm) og trykk godt ned. Sett i kjøleskapet til den er fast. (Bruker å sette bare ringen til formen, ikke bunnen, rett påserveringsfatet og sette hele greia i kjøleskapet) 2. Pisk kremosten med håndmikser og tilsett sitronsaft og sukker. Pisk til blandingen er glatt og sukkeret oppløst. 3.Pisk kremen og bland i kremost blandingen. 4.Ha bringebær og det ekstra sukkeret i hurtigmikseren, kjør til det er glatt. 5. legg gelatinplatene i kalt vann til de er myke ca 5 min. klem ut vannet og varm dem opp i ca ½ dl vann til platene er smeltet. Bland halvparten av gelatinen i bringebærene og resten i kremostblandinga. Hell først kremostbl. over bunnen, ha så på bringebærene. Lag et virvelmønster med en slikkepott/skje i fyllet og sett i kjøleskapet i minst 5 timer eller til den er fast. (kan og bare blande osteblandingen og bringebærene til en jevn rosa krem og ha på bunnen) Pynt med pisket krem og bringebær, eller roseblader.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 19. april 2004 #5 Skrevet 19. april 2004 Takk for oppskriftene, jenter :klem2: De skal testes i dag
magolia Skrevet 19. april 2004 #6 Skrevet 19. april 2004 Denne er SINNSYKT god: http://home.online.no/~andershb/mat/ostekake.htm
Arkana Skrevet 19. april 2004 #7 Skrevet 19. april 2004 Dette er min beste ostekake, utrolig god. Jeg foretrekker dem med frisk frukt/bær, ikke gelé. Ostekake med rips/bringebær 250 g søte kjeks (jeg bruker Bixit) 90 g smeltet smør 12 gelatinplater 500 g kremost ca 1 dl sitronsaft 125 g sukker ca 3 dl vispet kremfløte 250 g frosne rips og bringebær 2 ss sukker, ekstra Bland knust kjeks og smør og fordel i bunnen av en smurt 23 cm springform. Sett kaldt 20 minutter. Legg gelatinen i bløt og smelt i halvparten av sitronsaften. Visp kremosten med sitronsaft og sukker. Vend inn kremfløten og halvparten av gelatinen. Mos bærene med ekstra sukker og sil blandingen. Vend inn resten av gelatinen. Legg klatter av osteblandingen i formen og fyll ut åpne felter med bringefær. Marmorer blandingen med en kniv. Sett kaldt 4 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå