Minya Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Hvis du er mellom 30 og 40 år og, som meg, var en lesehest i barndommen, så kom du garantert over disse bøkene på biblioteket. Det var en bokserie man ikke leste kronologisk, men hvor man hadde to eller flere valg etter hvert "kapittel". Kapitlene var på mellom to og fire sider. Valgene man tok bestemte hvilken side man skulle videre til, og man kunne hoppe frem og tilbake i boken gjennom hele historien. Det var også en "databank" bakerst i bøkene, hvor man kunne lese ekstra informasjon om enkelte emner som boken handlet om. Jeg husker spesielt den boken som handlet om dinosaurer, der historien startet med at boken man holdt i hånden egentlig var en tidsmaskin, og som gjorde at man kunne hoppe tilbake i tid for å lete etter Archaeopteryx. Er det noen andre enn meg som husker serien, og evt hva den het? Tidsreiser eller Stjernereiser eller noe sånt er det første som faller meg inn, men jeg tror ikke det er helt riktig. Bøkene var klart blå, litt metalliske i fargen, med enkelte illustrasjoner. Relativt korte bøker, det tok vel som regel en tjue minutters tid å lese gjennom hele når du hadde fått dreisen på å hoppe mellom sidene.
FrøkenBaker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Start en tråd inne på diskusjonsforumet til bokelskere.no, det er alltid noen der som vet.
Gjest Vroom Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Åh de bøkene leste jeg også. Nå fikk du meg også til å lure på hva de heter igjen :-)
Gjest Vroom Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 http://bokelskere.no/serie/tidsmaskinen/1455/ Tidsmaskinen var det ja. Hvis vi tenker på samme serie da :-)
Minya Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2013 http://bokelskere.no/serie/tidsmaskinen/1455/ Tidsmaskinen var det ja. Hvis vi tenker på samme serie da :-) Se der ja :D Og den eneste boken som viste bildet sitt umiddelbart, var Jakten på Dinosauren. Da var det mysteriet oppklart ihvertfall :D
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Jeg er glad jeg vokste fra den slags barnsligheter og ble voksen. Anonymous poster hash: 80ac9...de5
Gjest Badabing Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Åh, den var underholdende! Husker spesielt en om den franske revolusjonen, jeg måtte gjøre om litt på valgene så jeg kom unna giljotinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå