happiest Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har til nå gått ned ca. 5kg, men er redd vekten min vil stoppe der. Jeg har kun gått ned ved å kutte ut unødvendige mellommåltider som jeg kun spiser fordi jeg vil ha noe "godt". Derfor vil jeg prøve å begynne med å spise knekkebrød med magert pålegg og kutte ut smør. Til vanlig spiser jeg enten knekkebrød eller skiver med smør og ulike pålegg. Dette spiser jeg til frokost, kvelds og av og til lunsj. Så hvilke pålegg er magre og inneholder få kalorier? Og hva kan jeg ha under slik at det ikke blir så "tørt"? Og hvis jeg MÅ ty til smør, hvilken er sunnest? Og er det noen knekkebrød som er sunnere enn andre?
Gjest Emmanuelle Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Bruk pesto under kyllingpålegg, det er supergodt
happiest Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2013 Tror jeg skal prøve å lage en pesto Men hva med tapenader? Er det også sunt?
Redbull Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Lag knekkebrød av frø. Lavkarbo. Også har du pesto og kylling/kalkunskinke på og masse grønnsaker! NAM
Gjest Emmanuelle Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Most avocado er også godt, spesielt under salte pålegg som parmaskinke e.l
Gjest winston Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Pesto og tapenade er sunt, men har mye kalorier. Jeg bruker sennep (under ost/skinke) eller philadelfia 12% (under skinke/røkelaks o.l+masse grønt). Sistnevnte fås i forskjellige smaker, men jeg foretrekker naturell. Bruker forresten rugsprø som regel, istedet for knekkebrød, og pøser på med pålegg og grønnsaker. Kjempegodt. Endret 3. juli 2013 av winston
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Hei Eg likar godt magre smøreostar,under skinke f.eks..det inneheld mykje protein og er mettande..og ha gjerne to skinker på kvart knekkebrød;) Anonymous poster hash: 5dbd9...154
Despicable Me Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Pesto er godt men det er ca. 100 kalorier bare i én spiseskje.
Gjest småhjerte Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Pesto under kjøttpålegg Magre smøroster, kan evt blande krydder man liker i en naturell smørost
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Jeg blander pesto med mager kesam eller naturell youghurt, og bruker som en slags dressing på alt mulig Jeg brukte margarin på knekkebrødet selv om jeg slanket meg. Dette er forholdsvis snilt mtp kaloriinnhold. http://www.vitahjertego.no/produkter/vita-hjertego/margarin/vita-lett-marg.18x400g Anonymous poster hash: 7245d...675
frkmammatil3 Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Jeg anbefaler å variere litt, slik at man ikke går lei Selv spiser jeg en god del mager skinke eller kyllingost på tube, da med paprika eller persille på. Jeg spiser en del kokt egg, eller lager omelett med løk, sopp, tomat, skinke og bruker som pålegg. Det er veldig lurt å spise fiskepålegg til kvelden, da opptak av D-vitaminer er best om natten. Da varierer jeg mellom makrell i tomat, røkt laks eller ørret, reker, tomatsild, sursild, eller varmrøkt makrell. Eller rett og slett rester fra fiskemiddagen. Utover dette varierer jeg med kokt skinke, kalkunskinke, spekeskinke/fenalår, en sjelden gang leverpostei, roastbiff, philadelfiaost. Jeg varierer også tilbehøret: tomat, agurk, paprika og salat som de fleste bruker, men også avokado, alfaalfaspirer, bringebær, remulade, sylteagurk, rødbeter, krydder. Et par eksempel til gode sammensetninger: Knekkebrød/grovbrød med philadelfia, spekeskinke eller kalkunskinke, avokado og pepper. Knekkebrød med philadelfia, fenalår og alfaalfaspirer. Knekkebrød med kokt egg, agurk, smøreost, cherrytomater og pepper. Knekkebrød med remulade, roastbiff, sylteagurk, rødløk Jeg baker knekkebrød selv, bruker kun havregryn og frø, de smaker kjempegodt og er supersunt. Ellers anbefaler jeg denne artikkelen: http://bramat.no/kosthold/tester/368-bramat-tester-knekkebrod Når jeg blir "lei" av knekkebrød kjøper jeg de groveste brødene jeg finner på butikken, og av og til kjøper jeg hafler eller rugfler fra Hatting. Viktig med variasjon som sagt :D
karella Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 (endret) hvis du vil kutte ned på kalorier og du liker smør så ville jeg brukt et tynt lag med lettmargarin. Det minimale laget du har på med lettmargarin/smøreost eller whatever har ikke mye å si. Pålegg med mye protein som for eksempel kjøtt eller egg er sunt og godt Endret 7. juli 2013 av karella
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Anbefaler Vita sin lettmargarin. Den er fin og myk og smaker bedre enn f.eks. Soft Flora. Har halvparten så mye kcal. Vanlig margarin og smør har forresten like mye kcal.Anonymous poster hash: 800fd...977
Gjest Ciegus Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Jeg anbefaler å variere litt, slik at man ikke går lei Selv spiser jeg en god del mager skinke eller kyllingost på tube, da med paprika eller persille på. Jeg spiser en del kokt egg, eller lager omelett med løk, sopp, tomat, skinke og bruker som pålegg. Det er veldig lurt å spise fiskepålegg til kvelden, da opptak av D-vitaminer er best om natten. Da varierer jeg mellom makrell i tomat, røkt laks eller ørret, reker, tomatsild, sursild, eller varmrøkt makrell. Eller rett og slett rester fra fiskemiddagen. Utover dette varierer jeg med kokt skinke, kalkunskinke, spekeskinke/fenalår, en sjelden gang leverpostei, roastbiff, philadelfiaost. Jeg varierer også tilbehøret: tomat, agurk, paprika og salat som de fleste bruker, men også avokado, alfaalfaspirer, bringebær, remulade, sylteagurk, rødbeter, krydder. Et par eksempel til gode sammensetninger: Knekkebrød/grovbrød med philadelfia, spekeskinke eller kalkunskinke, avokado og pepper. Knekkebrød med philadelfia, fenalår og alfaalfaspirer. Knekkebrød med kokt egg, agurk, smøreost, cherrytomater og pepper. Knekkebrød med remulade, roastbiff, sylteagurk, rødløk Jeg baker knekkebrød selv, bruker kun havregryn og frø, de smaker kjempegodt og er supersunt. Ellers anbefaler jeg denne artikkelen: http://bramat.no/kosthold/tester/368-bramat-tester-knekkebrod Når jeg blir "lei" av knekkebrød kjøper jeg de groveste brødene jeg finner på butikken, og av og til kjøper jeg hafler eller rugfler fra Hatting. Viktig med variasjon som sagt :D Oppskriften på knekkebrødene du lager selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå