AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Noen som aner om dette er mulig? Jeg har kun studielån som "inntekt" i tillegg til sommerjobb. Har ikke mulighet til å jobbe i tillegg på mitt studie. Jeg ønsker et lån på max 1 mill og har 10% egenkapital. Og ja, jeg vet jeg må spør i banken, men vil gjerne vite på forhånd om det er noen som helst mulighet for dette, og at de ikke bare kommer til å le av meg Anonymous poster hash: b9db3...451
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Du må ha 15% EKAnonymous poster hash: aa9eb...7bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Og leiligheter til en million har som oftest høy husleie. Beklager, men dette er nok ikke mulig.Anonymous poster hash: aa9eb...7bf
momo Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Du må ha minst 15% egenkapital. Og uten inntekt er det nok vanskelig. Jeg fikk 1 mill i boliglån, er student. Men jeg hadde 40% egenkapital. Det hjalp mye.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 15 % kan jeg ordne. Det jeg lurte på var om banken gir lån til noen uten fast inntekt? Selv med egenkapital. Anonymous poster hash: b9db3...451
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Og leiligheter til en million har som oftest høy husleie. Beklager, men dette er nok ikke mulig.Anonymous poster hash: aa9eb...7bf Det finnes selveierleiligheter til rundt 1 mill. Kommer litt an på hvor man bor Anonymous poster hash: b9db3...451
Miah Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Noen som aner om dette er mulig? Jeg har kun studielån som "inntekt" i tillegg til sommerjobb. Har ikke mulighet til å jobbe i tillegg på mitt studie. Jeg ønsker et lån på max 1 mill og har 10% egenkapital. Og ja, jeg vet jeg må spør i banken, men vil gjerne vite på forhånd om det er noen som helst mulighet for dette, og at de ikke bare kommer til å le av meg Anonymous poster hash: b9db3...451 "Har ikke mulighet til å jobbe i tillegg på mitt studie"? Hva studerer du? Det går for de aller, aller fleste - handler om prioriteringer.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 "Har ikke mulighet til å jobbe i tillegg på mitt studie"? Hva studerer du? Det går for de aller, aller fleste - handler om prioriteringer. Jeg er ikke TS, men jeg måtte gi opp jobbing utenfor mitt. Med 30+ timer på lab, forelsenigner og egen lesing gikk det bare ikke. Anonymous poster hash: ff127...f1c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 "Har ikke mulighet til å jobbe i tillegg på mitt studie"? Hva studerer du? Det går for de aller, aller fleste - handler om prioriteringer. Det spiller ingen rolle hva jeg studerer. Jeg har ikke overskudd til å jobbe i tillegg. Anonymous poster hash: b9db3...451 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Jeg er ikke TS, men jeg måtte gi opp jobbing utenfor mitt. Med 30+ timer på lab, forelsenigner og egen lesing gikk det bare ikke. Anonymous poster hash: ff127...f1c Samme her. Fulle dager med stort sett obligatorisk undervisning fra 8 til 15/16, mens all lesing/egenstudium kommer i tillegg til dette. Med mye(!) nytt stoff hver dag som må gås gjennom på egen hånd sier det seg selv at det er vanskelig å jobbe i tillegg til dette. Om man kun har forelesninger/seminar et par dager i uka og eksamen er i form av en toukers hjemmeeksamen, så skjønner jeg at det går an å jobbe tilnærmet 100 % - men det finnes en del studier som rett og slett krever ganske mye arbeid/tid. Det er uansett ikke noe tema i denne tråden. TS spør om hun har noen mulighet til å få lån. Ikke om hun burde jobbet i tillegg til studiene eller ikke. TS: for det første må du ha 15 % egenkapital. I tillegg tror jeg ikke bankene regner studielånet som en inntekt, siden det, vel, er et lån. Da står du egentlig igjen med kun inntekten fra sommerjobben, og det er jo ikke nok til å betjene et lån med. Hvis du stiller med mye egenkapital, tjener bra på sommerjobben, har foreldre som kan stille som kausjonist osv. kan det likevel være muligheter for å få lån. Anonymous poster hash: 40cdb...2e6
Pengebingen Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Du må nok smøre deg med tålmodighet De fleste studenter leier, og de som eier har oftest både hatt endel sparepenger (jobbet litt før studier, fått gaver, arv) og fått hjelp av foreldre. Uten dette er det umulig i studietiden, da du iflg banken ikke har inntekt, og du MÅ ha 15% egenkapital. Det er absolutt mest økonomisk forsvarlig å vente med kjøp til du er ferdig med studiene og har kommet ut i jobb. Ikke alle fullfører studiene sine, og det er ikke alltid like lett/raskt å få den første jobben selv med god utdanning. Da er det vanskelig å ha boliglån på toppen av studielån som skal tilbakebetales. En periode med arbeidsløshet er mye mindre stressende hvis man ikke samtidig lurer på hvordan man skal få betalt boliglånet og fellesutgiftene. Lev sparsommelig, fortsett å spare opp til EK, så mye du kan, slik at du har endel når dagen kommer.
Miah Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det er jo viktig om hun ikke arbeider utenom fordi hun ikke tar seg tid til det eller om hun virkelig ikke kan, fordi om hun hadde arbeidet utenom hadde hun fått inn litt mer penger som igjen kunne gjort det lettere å få lån. Endret 4. juli 2013 av Miah
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Det er jo viktig om hun ikke arbeider utenom fordi hun ikke tar seg tid til det eller om hun virkelig ikke kan, fordi om hun hadde arbeidet utenom hadde hun fått inn litt mer penger som igjen kunne gjort det lettere å få lån. Nei, det er ikke viktig. Jeg skriver at jeg ikke kan jobbe i tillegg til studier, og da kan ikke jeg det. Jeg skriver at studielånet er den eneste "inntekten" jeg har i tillegg til sommerjobber, og da er det det jeg stiller spørsmålet utifra. Hva du mener om jeg burde jobbe eller ikke spiller ingen rolle. Takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: b9db3...451
Miah Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Nei, det er ikke viktig. Jeg skriver at jeg ikke kan jobbe i tillegg til studier, og da kan ikke jeg det. Jeg skriver at studielånet er den eneste "inntekten" jeg har i tillegg til sommerjobber, og da er det det jeg stiller spørsmålet utifra. Hva du mener om jeg burde jobbe eller ikke spiller ingen rolle. Takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: b9db3...451 Virkelig, når du spør her inne etter tips synes jeg det er merkelig at du svarer så defensivt. Dersom du hadde kunne jobbet hadde det jo hjulpet deg mye. Finnes en del studenter som ikke jobber utenom studiene nettopp fordi de ikke gidder, og der går de glipp av mye. Synd du ikke har den muligheten, hadde hjulpet deg på veien. Hilsen en som om ikke lenge har spart opp 15% av en leilighet med grei standard i egenkapital. Endret 4. juli 2013 av Miah
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Virkelig, når du spør her inne etter tips synes jeg det er merkelig at du svarer så defensivt. Dersom du hadde kunne jobbet hadde det jo hjulpet deg mye. Finnes en del studenter som ikke jobber utenom studiene nettopp fordi de ikke gidder, og der går de glipp av mye. Synd du ikke har den muligheten, hadde hjulpet deg på veien. Hilsen en som om ikke lenge har spart opp 15% av en leilighet med grei standard i egenkapital. Ja, men jeg kan ikke jobbe. Jeg har virkelig lyst på lån og bolig, så såklart hadde jeg jobbet om jeg hadde mulighet til det. Og jeg skjønner jo at det hadde hjulpet på! Og ja, jeg spør etter tips her, men om du leser innleggene mine ordentlig og tror på det jeg skriver så slipper du å skrive unødvendige innlegg som ikke svarer på det jeg spør om. Anonymous poster hash: b9db3...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå