Gå til innhold

Gode nyheter for barnløse!!

Hanne M.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Arg, siden vil ikke opp! :frustrert:

Men leitet litt rundt på Aftenpostens nettside og fant link et annet sted (men linken vil ikke), men de stod det at det er lov å hente ut sædceller operativt for å befrukte? Kjempebra!!! :danse:

(Skal se om jeg får lest hele artikkelen senere, hvis bare linken vil samarbeide...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ja, men i følge artikkelen (fikk lest den til slutt) bare for de mennene som ikke får ut sædceller på vanlig måte, med andre ord vil de som "bare" har dårlig sædkvalitet men som ikke har problemer med sæduttømmingen ikke komme inn under dette... :( Men de med ødelagte sædledere f.eks. kan få hjelp og det er jo fantastisk!

Uansett er det et skritt i riktig retning hvis dette blir godkjent som prøveprosjekt! :klappe: Forstår ikke hvorfor operativt uttak av sæd ikke er lov her i landet allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderjenta.

For de som "bare" har dårlig sædkvalitet har ICSI nå fått permanent godkjenning, etter å ha vært midilitidig godkjent noen år.

Dette er en god nyhet for de som ikke får ut sædceller på vanlig måte, og tidligere har vært henvist til utlandet (Danmark), eller til bruk av donorsæd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta
Hulderjenta.

For de som "bare" har dårlig sædkvalitet har ICSI nå fått permanent godkjenning, etter å ha vært midilitidig godkjent noen år.

Dette er en god nyhet for de som ikke får ut sædceller på vanlig måte, og tidligere har vært henvist til utlandet (Danmark), eller til bruk av donorsæd.

Tenkte ikke i farten helt på at de som "bare" har dårlig sædkvalitet har andre hjelpetilbud - som nettopp ICSI :oops:

Men jeg håper du skjønte at jeg ikke mente at det ikke var en god nyhet likevel! :D For det er en fantastisk nyhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...