AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jobber som vikar i en barnehage nå. I dag opplevde jeg noe som jeg synes var litt ubehagelig. Jeg var alene på avdelingen, og det kom en far med dattera si. Dattera hadde lyst til å gi meg en klem, og jeg klemte tilbake. Faren dyttet henne mot frokostbordet og sa: "Nå må du skynde deg og spise, fordi jeg må gå!". Så gikk han ut. Dattera satt og ventet for at han skulle komme og vinke ved vinduet, og han dukket opp, men gikk veldig fort. Hun fikk ikke med seg at han kom og gikk, og ventet og ventet. Jeg sa: "Pappa vinket til deg og kjørte, men kanskje du så hm ikke." Da begynte hun å gråte veldig stille. Jeg ble litt satt ut... Er det virkelig sånn man tar avskjed med barna sine i barnehagen? Jenta er forresten 5 år. Anonymous poster hash: ecba2...72d Anonymous poster hash: 40296...666
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Gi beskjed til pedagogisk leder om at han dyttet henne, høres ikke normalt ut etter min mening..
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Du skal være litt forsiktig hva du skriver her inne pga taushetsplikt. Vist f.eks far hadde vært her inne, så kan det hende han hadde kjent igjenn innlegget dit.. Anonymous poster hash: ab629...9be 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 De kan jo ha hatt en dårlig start på dagen som vi alle kan. Siden du er vikar i barnehagen så har du kanskje ikke lært familien å kjenne? Sikkert lurt å bare informere pedagogisk leder om situasjonen og spørre henne om det er noe du skal være obs på her. Men som sagt, alle kan ha en stressende morgen hvor ting ikke er helt som det skal Anonymous poster hash: 0b835...e7d 3
Hedda-78 Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Høres ut som en morgen som gikk litt på tverke, det kan vi alle ha, barn og voksne. Ikke noe å lage noe styr av. Du kan heller fortelle faren, dersom du treffer han ved henting, at dattera ble lei seg fordi hun ikke fikk vinket til ham. 12
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Så sant dette bare har skjedd en gang så synes jeg ikke det er noe å tenke på engang. Jeg har også dyttet/bært/dratt mine barn inn på avdelingen. Rett og slett fordi de enten ikke vil/jeg ikke har tid til å godsnakke med dem eller vi har en dårlig morgen begge to. Sånt skjer, men det skal ikke skje ofte, da må man snakke med ped.leder. Anonymous poster hash: bffea...72b 1
Gjest Reza08 Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Ikke noe å bry seg om hvis det ikke er hverdagskost. Men for all del, man unngår helst å dytte barna sine. Er forståelig at hun ble lei seg når han gikk før hun fikk sagt ordentlig farvel. Dette ville jeg ha tatt opp med han, så han tar seg et par sekunder bedre tid så hun får rukket å se han.
Leanne Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Man ønsker jo at foreldrene tar seg tid til å si ha det, vinke, kose osv.. Samtidig må man huske på at foreldrene har en jobb å rekke, kanskje måtte han rekke toget/bussen eller et møte? Har en sjelden gang selv nærmest måtte løpe ut av barnehagen fordi jeg var utrolig sent ute.. Men om dette skjer hver morgen bør det jo tas opp med faren, dette er ped. leders ansvar.
Gjest Gjesten Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Hva med å ringe far, og si at datteren ikke så han vinket, og derfor har lyst til å si ordentlig "hadet" over telefon?
Gjest jojo Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Jeg blir litt bekymret av å lese alt det. Om du snakker med ped. først og det blir mye styr rundt barnet av at far har blitt anklaget. Jeg har selv blitt angrepet på en nesten samme måte bare at det gikk på faren og jeg ble og innblandet. Hadde barnehagen snakket med meg som kjenner barna hadde det blitt løst der og da. Og ikke barnevern og politi. Alt var en misforstått situasjon. Snakk med foreldrene først og skjer det mer kan du gå videre. Og yold ett extra øye på barnet. Hvordan hun leker med dukker reflektere mye fra hjemmet.
fruBeist Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det er ikke en (tilkallings)vikar sin oppgave å ta slike samtaler med foreldre. Det er pedagogene sin oppgave. Ts kan nevne ved henting at det jenta synes det var litt leit at pappa ikke hadde tid til å vinke. Og ikke noe mer enn det. Dette uten at andre foreldre eller barn overhører. Nevn hendelsen for ped.leder om du føler for det. Er det en engangshendelse så går neppe ped.leder videre og lager styr. Ligger det noe mere bak, og ped.leder mener det er noe å ta opp i en samtale, så blir det gjort. At gjest jojo har den erfaringen hun har er jo uheldig, men slikt hører nok med til unntakene. Endret 4. juli 2013 av fruBeist 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Noen barn vil jo helst at foreldrene ikke går i det hele tatt, og derfor haler og drar de ut tiden. Noe som faktisk bare gjør det verre for barnet. Derfor er noen foreldre veldig korte i avskjeden, for å unngå at det blir verre for barna. Nå vet jeg ikke hvor mye erfaring TS har fra barnehage, hvor godt hun kjenner denne jenta og familien, men den avskjeden høres ikke så veldig unormal ut i mine ører. Ja, det var dumt at far glemte (?) å vinke i vinduet til jenta, men det kan være mange grunner til det. Anonymous poster hash: 81c66...87f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 AB over, her. Ser nå at han vinket men hun så det ikke. Han gjorde altså ikke noe galt her da. Er det dyttingen du reagerer på? Hvordan dyttet han henne? Førte han henne litt irritert med hånden, eller dyttet han så hun nesten mistet balansen? Kan ellers ikke se at det er noe unormalt her. Hun er gjerne veldig klengete og en slik jente som helst vil ha foreldrene i barnehagen hele dagen, ikke vil de skal gå, og lager mye oppstyr rundt avskjeden. Snakk med ped. leder som kjenner barnet og foreldrene, dersom du fortsatt er usikker.Anonymous poster hash: 81c66...87f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Dyttet eller skjøv han henne mot frokostbordet? Vesentlig forskjell, spør du meg. Mulig hun har oppført seg udregelig hele morgenen, pluss at han hadde dårlig tid, og da er man ganske enkelt ikke i modus til å koseprate og tutle med barnet før man kan dra avgårde. Hvorfor overdramatisere?Anonymous poster hash: d81cc...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå