Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva svarer dere når en dere bare ser på som en venn, spør om å finne på noe?

Jeg vet aldri hva jeg skal svare. "Nei, det passer ikke?" .. Eller.. Virker det ikke litt overdrevent å skrive "Jeg er ikke interessert"? :sjokkbla:

Anonymous poster hash: 6fb3f...71d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var student var det en fyr som prøvde seg på dette på meg, bare at jeg faktisk ikke forstod da at han prøvde seg på meg (siden han over hodet ikke var min type). Jeg var som sagt student, så jeg svarte at jeg hadde sm et mål å komme gjennom så og så mange sider den kvelden, så derfor kunne jeg ikke finne på noe da. Rett og slett at man har andre planer.

Anonymous poster hash: c067f...7df
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt den der med andre planer en stund, men det funker ikke i lengden da noen kan finne på å spørre uka etter..

AnonymBruker
Skrevet

Slutt og overanalyser, bare si rett ut at du vil kun være venner, eller ikke noe i det hele tatt. Hvis han ikke tar hintet, kan du trampe litt opp med "er ikke interessert, la meg være i fred".

Er det noe veldig slemt folk gjør, er å ikke være klare på grenser og heller komme med løgner og bortforklaringer.

Anonymous poster hash: eb512...25b
  • Liker 3
Gjest C4r1n3
Skrevet

Om det er ÅPENBART at denne personen er ute etter mer enn vennskap, så er det lettest og best for begge parter at man bare sier at man kun er ute etter vennskap selv og derfor må takke nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om det ikke er åpenbart? Sier man alikevell at man ikke er interessert?

Skrevet

Om det er en venn, så er det vel ikke noe galt i å finne på noe vennskapelig sammen? Kan jo gjøre noe sammen med det motsatte kjønn, uten at det betyr at man skal bli kjærester. Om det er noen som jeg overhodet ikke er interessert i, verken som venn eller kjæreste, så lar jeg enten være å svare, eller så sier jeg at jeg har andre planer. ;)

• Liker 1
Gjest Superwoman!
Skrevet

-Orker ikke akkurat nå

-Skal på familiebesøk

-Har ærender

-Passer ikke akuratt nå

Og så: Kanskje vi kan ta det en annen gang, ringer deg når det passer. :)

Gjest Gjest
Skrevet

-Orker ikke akkurat nå

-Skal på familiebesøk

-Har ærender

-Passer ikke akuratt nå

Og så: Kanskje vi kan ta det en annen gang, ringer deg når det passer. :)

Uenig.

Det med å si at dere kan ta det en annen gang, og at du ringer når det passer, er bare dårlig gjort mot en som er interessert i deg.

Selv om det er ubehagelig å skulle avvise noen, så er det mest fair å gjøre. Tenk om du selv var veldig forelsket i en fyr, og han bare kom med bortforklaringer, uten at du visste sikkert hva han egentlig mente. Det er bedre å få vite hvor man står, og slutte å ha forventninger, enn å ha håp om at det skal bli noe mellom dere, fordi den andre ikke har baller til å si fra. Trenger ikke avslå på en uhøflig måte, bare si at du dessverre ikke er interessert.

Skrevet

Jeg synes det spørs hvordan vedkommende spurte.. Hvis han foreslo en faktisk date, så er det jo greit å si at en beklageligvis ikke er interessert på den måten. Men, spørre om å "finne på noe"? Da blir det litt overdrevent å si at man ikke er interessert, ettersom det ikke er helt klart om han spurte fordi han er interessert, eller fordi han faktisk ønsker å finne på noe med noen.

• Liker 2
Gjest Superwoman!
Skrevet

Uenig.

Det med å si at dere kan ta det en annen gang, og at du ringer når det passer, er bare dårlig gjort mot en som er interessert i deg.

Selv om det er ubehagelig å skulle avvise noen, så er det mest fair å gjøre. Tenk om du selv var veldig forelsket i en fyr, og han bare kom med bortforklaringer, uten at du visste sikkert hva han egentlig mente. Det er bedre å få vite hvor man står, og slutte å ha forventninger, enn å ha håp om at det skal bli noe mellom dere, fordi den andre ikke har baller til å si fra. Trenger ikke avslå på en uhøflig måte, bare si at du dessverre ikke er interessert.

Det jeg mente var å bruke et av de øverste argumentene først, og så si at "vi kan ta det en annen gang".

Sånn at det f.eks blir: Desverre passer det ikke akkurat nå, men vi kan jo ta det en annen gang! Jeg kan ringe deg når det passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...