Arwen Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Når blir den helt borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Det varierer - i Oslo kan det være nattefrost ut i mai. (Husker det var fullt snøvær og vinter på denne tida for få år tilbake) Det beste du kan gjøre, er å plante i potter - og ta de inn når det er fare for frost. Eller om du har bed, dekke til med halm, som tas vekk igjen på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 Gjør som Vega sier. -Bær planter ut og inn til du er sikker. Planter du har sådd sjøl må du være ekstra forsiktig med. "ferdigkjøpte" tåler mer. Nå kan du plante ut Stemorsblomster, andre Violaer, vårlyng og løkplanter som narcisser og tulipaner. Alle disse tåler 5 til 10 minusgrader. andre planter bør du dekke til eller sette inntil husveggen dersom de blir kaldt om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 15. april 2004 Hmm.. ok. Hadde håpet å slippe det der. Har bare en veranda, men er lat og glemmer lett slike ting. Få vel vente to tre uker til jeg da. De fleste blomstene jeg vil ha tåler ikke frost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 På en veranda kan temperaturen ligge atskillig høyere enn et stykke fra huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 15. april 2004 Ja, det er sant. Dessuten har jo ikke jorden vært frossen i vinter.. Kanskje det har noe å si også? Ikke så veldig flink med blomster... Venter hvertfall til første mai jeg så er jeg ganske safe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 Det er lurt, Arwen. April er en uforutsigbar måned temperaturmessig. Det du kan gjøre er å plassere plantene dine nær veggen i første omgang, og så flytte dem lenger ut etter som sommeren kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. april 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 15. april 2004 Ja, må bare lære meg å huske å ta inn kassene fra "holderen" sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg mener at nattefrost-faren i Oslo-området er så sent som 20. mai. Det er også store variasjoner lokalt. Men det er ikke registrert minusgrader i mai de siste fire år på Blindern http://met.no/observasjoner/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. april 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 16. april 2004 Det var på det kaldeste - 12 grader på vår veranda i natt, så må nok vente litt til ja. Ser ut som det skal gå greit i mai. Takk MOTB :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 16. april 2004 #11 Del Skrevet 16. april 2004 jeg tenker også å vente en 14 dagers tid. Det skjer mye til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå