Gå til innhold

Nattefrost

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer - i Oslo kan det være nattefrost ut i mai. (Husker det var fullt snøvær og vinter på denne tida for få år tilbake)

Det beste du kan gjøre, er å plante i potter - og ta de inn når det er fare for frost.

Eller om du har bed, dekke til med halm, som tas vekk igjen på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjør som Vega sier. -Bær planter ut og inn til du er sikker.

Planter du har sådd sjøl må du være ekstra forsiktig med. "ferdigkjøpte" tåler mer.

Nå kan du plante ut Stemorsblomster, andre Violaer, vårlyng og løkplanter som narcisser og tulipaner.

Alle disse tåler 5 til 10 minusgrader. andre planter bør du dekke til eller sette inntil husveggen dersom de blir kaldt om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ok. Hadde håpet å slippe det der. Har bare en veranda, men er lat og glemmer lett slike ting. Få vel vente to tre uker til jeg da. De fleste blomstene jeg vil ha tåler ikke frost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Dessuten har jo ikke jorden vært frossen i vinter.. Kanskje det har noe å si også? Ikke så veldig flink med blomster... Venter hvertfall til første mai jeg så er jeg ganske safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er lurt, Arwen.

April er en uforutsigbar måned temperaturmessig.

Det du kan gjøre er å plassere plantene dine nær veggen i første omgang, og så flytte dem lenger ut etter som sommeren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på det kaldeste - 12 grader på vår veranda i natt, så må nok vente litt til ja. Ser ut som det skal gå greit i mai. Takk MOTB :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...