AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg skal begynne med ganske dyre studier, og har en god utenlandsk venn som vil hjelpe meg med dette. Hun ønsker å gi meg en ganske stor pengegave, et ganske høyt femsifret tall, som hun ønsker å overføre til kontoen min. Må jeg melde fra om dette på eget skjema? Evt. hvor får jeg tak i det? Kan jeg risikere å måtte skatte av dette? Jeg mener å ha lest at man kan motta pengegaver opptil 250 000 kr. uten å måtte skatte, stemmer dette? Har det noe å si hvor i verden pengene blir overført fra? Altså, er det f. eks. lettere å få dem overført fra europeiske land, USA, osv.? Kan de se på det som "suspekt" om det kommer fra litt mer krigsherjede land, eller land hvor narkotika flyter? Håper dere kan hjelpe meg! Anonymous poster hash: 8f25c...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Del Skrevet 3. juli 2013 Har du rota deg borti sånn svindelbrev? Høres rart ut at en "venn" gir bort så mye penger. Folk gir ikke bort pengene sine uten grunn ser du. Anonymous poster hash: 8ee3e...f91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 3. juli 2013 #3 Del Skrevet 3. juli 2013 Ring skatteetaten du, dem kan svare på slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweetsugar Skrevet 3. juli 2013 #4 Del Skrevet 3. juli 2013 Er det så lurt å gi denne personen kontonummeret da? Hvor mye penger er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg har nylig sjekket opp i dette. Først pga en gave fra min utendlanske samboer på litt over 100 000 kr. Så lenge vi ikke er gift eller i slekt blir det ikke skatt eller noe avgift (feks arveavgift som det ville blitt om gaven kom fra feks min mor ) Det må alikevel noteres ned på selvangivelsen. Kan være lurt å sjekke opp i hvilken valuta det er best å overfør i. Forskjellen mellom dollar og norske kroner gjorde at vi tapte 6 eller var det kanskje 9 tusen ? Han overførte bare fra sin amerikanske konto til min norske konto. Nå har vi akkurat kjøpt hus sammen, og hans mor( som ikke bor i norge) skal betale halve huset for oss :D Disse pengene blir regnet som et lån, og skal i følge skatteetaten heller ikke betales noe skatt eller annet på. Anonymous poster hash: 6c2ec...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Del Skrevet 3. juli 2013 Broren min som bor i utlandet har overførs 360 000 kr til min norsk bankkonto. Det ble ikke registrert på noen måte. Jeg ville ikke gjort noe om jeg var deg. Anonymous poster hash: 02ae5...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Del Skrevet 3. juli 2013 Broren min som bor i utlandet har overførs 360 000 kr til min norsk bankkonto. Det ble ikke registrert på noen måte. Jeg ville ikke gjort noe om jeg var deg. Anonymous poster hash: 02ae5...690 Finner skattemyndighetene ut av det (tar en tilfeldig sjekk) så kan du vente deg saftige bøter og gjerne fengselstraff også Anonymous poster hash: 6c2ec...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Del Skrevet 3. juli 2013 Finner skattemyndighetene ut av det (tar en tilfeldig sjekk) så kan du vente deg saftige bøter og gjerne fengselstraff også Anonymous poster hash: 6c2ec...ba6 Det er 4 år siden nå, så jeg tviler på at de tar en sjekk. Jeg har ikke stjålet penger. Anonymous poster hash: 02ae5...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Del Skrevet 3. juli 2013 Det er 4 år siden nå, så jeg tviler på at de tar en sjekk. Jeg har ikke stjålet penger. Anonymous poster hash: 02ae5...690 Du slipper sannsynligvis unna. Men er ikke sikkert alle gjør det, så er litt dumt å ta sjansen. Skulle man bli oppdaget så er det nok ikke tyveri man blir tatt for nei, men skattejuks, og det er vel så gale om ikke verre i dette flotte landet Anonymous poster hash: 6c2ec...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Del Skrevet 4. juli 2013 Det er 4 år siden nå, så jeg tviler på at de tar en sjekk. Jeg har ikke stjålet penger. Anonymous poster hash: 02ae5...690 Du har jo det? Vet å ikke skatte, så har du stjålet penger fra staten. Det er ikke å anbefale å regne med at det ordner seg, uansett hvor lang tid det går. Folk bli jo tatt for sånt mange tiår etterpå. Anonymous poster hash: 4342d...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #11 Del Skrevet 4. juli 2013 Hva med mannen min da som driver med kjøp og salg? Kjøpte en båt her for 400.000 kr og solgte den for 600.000 etter oppussing. Må han skatte av det eller? Har også gjort mye småkjøp som han har pusset opp..Bobiler og båter.. Håper ikke vi får smell :/ Anonymous poster hash: 46d2d...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå