Gå til innhold

Rødt-lederen bor i villa til 15 millioner på Nordstrand

Anbefalte innlegg

Gjest Skogkar
Skrevet

Ja. Er det ikke typisk sosialister/kommunister dere?

Her snakker han om å busse folk rundt for å se på rikingene, også bor han selv i en flott villa til 15 millioner. Man kan ikke annet enn å le. Denne sinnsyke tanken mange sosialister, og alle kommunister har - som regel fra øvre middelklasse, som idoliserer og "føler" med proletariatet. Disse rike kommunistene som synes fattigdom og arbeid til alle er det beste, og at de selv veldig gjerne skulle vært fattige og arbeidsomme også..bare det at alle disse arbeiderne trenger jo noen smarte ledere.."ooops, og den smarte lederen var tilfeldigvis MEG det jo! Jaja..jeg får vel ofre meg, og være en slags småkonge da. Det er ikke så lett!"

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Vil-vise-frem-rikingene-pa-safari--slik-bor-han-selv-7245868.html#.UdQC7lN9dJM

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hvis moral er bra, så er dobbelmoral minst dobbelt så bra!

:-))

Gjest Gjest
Skrevet

Var ikke dette den samme karen som mente at ingen burde tjene mer enn 1,5 millioner, og at hver krone over dette skulle gå uavkortet inn i statskassa?

Gjest Lincoln
Skrevet

Var ikke dette den samme karen som mente at ingen burde tjene mer enn 1,5 millioner, og at hver krone over dette skulle gå uavkortet inn i statskassa?

Og ingen skal bo i en bolig som er verdt mer enn 2 mill. Ja, unntatt ham selv og resten av sjefssosialistene selvsagt!

• Liker 5
Gjest Skogkar
Skrevet

Han mener også at de rike snylter på de arbeidende..samtidig som han bor billig, subsidiert av sine foreldre, og sikkert besteforeldres harde arbeid.

Snakk om å BO i glasshus..

• Liker 6
Skrevet

Uinteressant kritikk. Moxnes bor i sitt barndomshjem. Pga adressen har dette blitt dyrt etterhvert.

Uten gunstig husleie og støtte fra mamma og pappa hadde han knapt nok hatt råd til en anstendig arbeiderbolig i Kværnerbyen.

Det er kanskje urettferdig at de som har vokst opp i hus i greie sentrale strøk har ett forsprang på vanlige folk, men jeg synes ikke det er i nærheten av dobbelmoral. En annen sak er at gutten er blant de bedrestilte og kan støtte de verrestilte av solidaritet, men ikke av egeninteresse.

• Liker 23
Gjest Skogkar
Skrevet

Uinteressant kritikk. Moxnes bor i sitt barndomshjem. Pga adressen har dette blitt dyrt etterhvert.

Uten gunstig husleie og støtte fra mamma og pappa hadde han knapt nok hatt råd til en anstendig arbeiderbolig i Kværnerbyen.

Det er kanskje urettferdig at de som har vokst opp i hus i greie sentrale strøk har ett forsprang på vanlige folk, men jeg synes ikke det er i nærheten av dobbelmoral. En annen sak er at gutten er blant de bedrestilte og kan støtte de verrestilte av solidaritet, men ikke av egeninteresse.

De fleste i tredveårene bor ikke hjemme hos mamma og pappa, uansett hvor mye billigere det blir. Hvorfor bor han ikke i Groruddalen eller på Tøyen, områdene han snakker så varmt om? Han kunne fått et krypinn der for samme pris. Men jeg antar at han vil at barnet sitt skal gå på en all-white skole, som de fleste andre politikeres barn.

• Liker 9
Skrevet

Godt eksempel på at holdninger og handlinger er to forskjellige ting. Det disse politikerene bedriver er jo skuespill.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste i tredveårene bor ikke hjemme hos mamma og pappa, uansett hvor mye billigere det blir. Hvorfor bor han ikke i Groruddalen eller på Tøyen, områdene han snakker så varmt om? Han kunne fått et krypinn der for samme pris. Men jeg antar at han vil at barnet sitt skal gå på en all-white skole, som de fleste andre politikeres barn.

Nå er jo dette en generasjonsbolig, og det er ikke helt det samme som å bo hjemme hos mor og far, og mye av grunnen til at dete har blitt en millionbolig er jo den vanvittig høye prisveksten man har sett de siste 15 årene. Skal sosialister og deres familier flytte bare for at dere meningsmotstandere ikke skal kunne få inn et billig poeng eller tre?

Anonymous poster hash: 7f95f...d7a

• Liker 12
Gjest Skogkar
Skrevet

Nå er jo dette en generasjonsbolig, og det er ikke helt det samme som å bo hjemme hos mor og far, og mye av grunnen til at dete har blitt en millionbolig er jo den vanvittig høye prisveksten man har sett de siste 15 årene. Skal sosialister og deres familier flytte bare for at dere meningsmotstandere ikke skal kunne få inn et billig poeng eller tre?

Det er da det samme det. En av mine foreldre eier også generasjonsbolig. Han/hun leier ut til to leieboere. Jeg hadde følt det som et nederlag å flytte hjem til mamma og pappa.

Hvorfor har han valgt å flytte inn til mamma og pappa? Er det fordi han ikke tjener godt nok til å eie sitt eget? Eller er det kanskje også litt fordi han ikke ønsker å bo midt oppi sitt utopiske paradis - grorud? Tror nok han vil at barnet sitt skal gå på en litt mer hvit skole.

Dessuten..han snakker om rike som snylter på arbeidere. Han selv snylter da vitterlig på sine foreldre når han bor der subsidiert. Han sier jo selv at han får bo der billigere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dobbelmoralsk. Han gjør jo det stikk motsatte av det han snakker om, og er ikke bedre enn menneskene han selv kritiserer.

Anonymous poster hash: 29ba3...bd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da det samme det. En av mine foreldre eier også generasjonsbolig. Han/hun leier ut til to leieboere. Jeg hadde følt det som et nederlag å flytte hjem til mamma og pappa.

Hvorfor har han valgt å flytte inn til mamma og pappa? Er det fordi han ikke tjener godt nok til å eie sitt eget? Eller er det kanskje også litt fordi han ikke ønsker å bo midt oppi sitt utopiske paradis - grorud? Tror nok han vil at barnet sitt skal gå på en litt mer hvit skole.

Dessuten..han snakker om rike som snylter på arbeidere. Han selv snylter da vitterlig på sine foreldre når han bor der subsidiert. Han sier jo selv at han får bo der billigere.

Nei, det er da ikke det samme å flytte hjem til M&P i betydningen av gutterommet der mor lager mat til deg og vasker tøyet ditt i forhold til en generasjonsbolig der man har separate boenheter. Det er to helt forskjellige ting.

Hva medlemmer i en familie gjør i forhold til bosted og om de velger å la noen bo i en boenhet subsidiert eller gratis er jo noe som angår familien selv da man har råderett over egne eiendeler. Rike vs. fattige i samfunnet er derimot et politisk spørsmål, og at hans motstandere prøver å ta han på at han bor i en generasjonsbolig blir bare for dumt. Det er en agurknyhet.

• Liker 9
Skrevet

For en kronidiot!!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Det er dobbelmoralsk. Han gjør jo det stikk motsatte av det han snakker om, og er ikke bedre enn menneskene han selv kritiserer.

Skal vi nå se...Han flyttet inn i en generasjonsbolig eid av familien. Ikke sponset av kommunen eller staten eller det offentlige. Boligen er dyr i dag, ja, men det var ingen luksusbolig den gangen foreldrene hans kjøpte det. Prisen er bare en refleksjon av boligbobla. Realverdien er en helt annen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi nå se...Han flyttet inn i en generasjonsbolig eid av familien. Ikke sponset av kommunen eller staten eller det offentlige. Boligen er dyr i dag, ja, men det var ingen luksusbolig den gangen foreldrene hans kjøpte det. Prisen er bare en refleksjon av boligbobla. Realverdien er en helt annen.

Dobbelmoralistisk fyr. Han skulle ha bodd i en blokk på Grønland.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dobbelmoralistisk fyr. Han skulle ha bodd i en blokk på Grønland.

Du er klar over at Grønland at man sannsynligvis kan få en bolig som er finere standsmessig til en billigere pris enn på Nordstrand? (innenfor samme segment)

Nordstrand er ikke spesielt fett. Ja, det bor en større andel av folk med solid økonomi der, som også er noe av grunnen til prisstigningen i området, og folk på nedsiden har flott utsikt. Men Nordstrand generelt er ingen stor rikmannshage med svømmmebasseng på hver eneste hageflekk.

• Liker 5
Skrevet

Han bor der han bor, og besteforeldrene kan lettvint passe barna.

Jeg har ikke hørt han snakke varmt om boligområder, men det er jo hyggelig dersom han ser det fine på Tøyen og i Groruddalen. Bra at noen har gode minner derfra.

Selv er det lenge siden jeg bodde på Stovner, og da var det bra der.

Det er trolig mer enn bare skole for hvite som holder han på Nordstrand. Det er egentlig et ganske allright strøk.

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Han bor der han bor, og besteforeldrene kan lettvint passe barna.

Jeg har ikke hørt han snakke varmt om boligområder, men det er jo hyggelig dersom han ser det fine på Tøyen og i Groruddalen. Bra at noen har gode minner derfra.

Selv er det lenge siden jeg bodde på Stovner, og da var det bra der.

Det er trolig mer enn bare skole for hvite som holder han på Nordstrand. Det er egentlig et ganske allright strøk.

Skulle man ikke tro at marxisten Moxnes var litt mer idealist enn som så? Eller faller han bare i den typiske kommunist-fella.."gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"? For meg klinger det bare helt feil når han er såpass radikal..men privat så velger han å leve litt på foreldrene og sin priviligerte bakgrunn. At endel ikke reagerer på det viser bare hvor mye vi er villige til å akseptere. Litt som animal farm :) Les den du.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye mer uetisk å bli rik ved å gi folk arbeid enn ved å ha flaks.

Anonymous poster hash: b774c...d82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle man ikke tro at marxisten Moxnes var litt mer idealist enn som så? Eller faller han bare i den typiske kommunist-fella.."gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"? For meg klinger det bare helt feil når han er såpass radikal..men privat så velger han å leve litt på foreldrene og sin priviligerte bakgrunn. At endel ikke reagerer på det viser bare hvor mye vi er villige til å akseptere. Litt som animal farm :) Les den du.

Nå er det ganske mange kapitalister som lever en god del på en priviligert bakgrunn, så det er jo ikke noe som er spesielt for sosialister.

Det er ikke problematisk at en politiker lever i en generasjonsbolig. Hva er det å akseptere? At man lever i en generasjonsbolig eller at det er en "luksusbolig"? Det er det jo heller ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...