Gå til innhold

Hjelp! Tror noen har prøvd å komme seg inn på eposten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag er det noen som har prøvd å logge seg inn eposten min. Kom opp at jeg hadde trykket passord feil for mange ganger, noe jeg selvfølgelig ikke har.

Har i det siste snakket med en utenlands fyr som snakka om hacking og slikt ,hva man kan gjøre for å sikre dataen bedre og slikt, og fant hvist ip adressen min helt uten problem. Jeg fikk litt smånoia siden jeg ikke kjenner denne fyren osv, men det jeg lurer på, er det mulig å endre ip adresse eller noe (har slettet fyren fra skype så han har ikke mulighet for å kontakte meg nå) og gjøre maskinen sikrere? Har null peiling på slikt, men lurer på om det er lurt å endre den regelmessig eller noe?

Er det også lurt å sjekke hvem som er på internettet våres akkurat nå, (om det er mulig)?

Anonymous poster hash: 76f2f...b45
Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Bytt passord på ALT som inneholder sensitiv informasjon, gjerne opprett en ny e-mail i samme slengen som du erstatter den gamle med. Gi den et stålpassord som er umulig å hacke, da tenker jeg på store og små bokstaver og tall og gjerne et litt langt passord. Better safe than sorry, og med sorry mener jeg en tom bankkonto og stjålen identitet.

AnonymBruker
Skrevet

Bytt passord på ALT som inneholder sensitiv informasjon, gjerne opprett en ny e-mail i samme slengen som du erstatter den gamle med. Gi den et stålpassord som er umulig å hacke, da tenker jeg på store og små bokstaver og tall og gjerne et litt langt passord. Better safe than sorry, og med sorry mener jeg en tom bankkonto og stjålen identitet.

Byttet på både epost og facebook nå, vurderte å bytte alt i nettbanken også, men der er det jo engangskode og alt, så trudde ikke det ville hjelpe, men.. tror jeg gjør det. Nå spør jeg dumt, man kan bytte epostadresse til facebook også uten å lage ny fb?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Byttet på både epost og facebook nå, vurderte å bytte alt i nettbanken også, men der er det jo engangskode og alt, så trudde ikke det ville hjelpe, men.. tror jeg gjør det. Nå spør jeg dumt, man kan bytte epostadresse til facebook også uten å lage ny fb?

Det burde da gå an? :)

Skrevet

Det kan man. Husker ikke hvordan, men jeg har gjort det en gang i tiden =)

Gjest sweetsugar
Skrevet

Det kan man. Husker ikke hvordan, men jeg har gjort det en gang i tiden =)

okei, finner vel ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Bytt passord på alt du har passord på. Og byttt til en tilfeldig kombinasjon av store og små bokstaver, tall og spesialtegn(f.eks* ¤#"%&/ osv). Og ikke ha samme passord flere steder. Om du ikke klarer å huske alle kan du skrive dem i en notisblokk, legge den på en minne pinne, skjule filen og kryptere den med enda et passord(så du i praksisk kun trenger å huske ett). Men knekkes dette så får dem jo tilgang til alt.

Anonymous poster hash: 8592f...101
AnonymBruker
Skrevet

Bytt passord på alt du har passord på. Og byttt til en tilfeldig kombinasjon av store og små bokstaver, tall og spesialtegn(f.eks* ¤#"%&/ osv). Og ikke ha samme passord flere steder. Om du ikke klarer å huske alle kan du skrive dem i en notisblokk, legge den på en minne pinne, skjule filen og kryptere den med enda et passord(så du i praksisk kun trenger å huske ett). Men knekkes dette så får dem jo tilgang til alt.

Forresten kan du også lage en decoy med falske passord:)

AnonymBruker
Skrevet

Forresten kan du også lage en decoy med falske passord:)

decoy?

AnonymBruker
Skrevet

decoy?

Ja, lage en notisblokk som er skjult og kryptert, men som inneholder falske passord for å lure hvem enn som prøver å bryte seg inn på dine konto. Så har du den ekte et annet sted. Kan godt ha flere decoys:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lage en notisblokk som er skjult og kryptert, men som inneholder falske passord for å lure hvem enn som prøver å bryte seg inn på dine konto. Så har du den ekte et annet sted. Kan godt ha flere decoys:)

Ikke dumt! Dette skal jeg lese mer om, takktakk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...