Aja Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 1. Babyen er bare vant til å være sammen med meg og pappaen. Hun har sett besteforeldrene jevnlig men glemmer dem mellom hver gang. (?) Nå er vi på ferie med dem og bor i samme hus. De er ivrige etter å hjelpe så de holder mye på med henne. Fangkos og lek. Jeg syntes det er veldig deilig med avlastning, men tror dere det går greit for babyen? Fra å bare være sammen med meg nesten, til nå og bare være hos meg for mat og legging omtrent? Hun virker fornøyd, litt småsutrete innimellom men det er hun jo til vanlig også. 2. Hun har alltid hatt et stort suge og nærhetsbehov, så hittil har hun fått spise så ofte hun vil. Hun følger kurven sin perfekt når hun har fått lov til det. Helsesøster mener hun skal spise hver 3. time, mens hun i virkeligheten spiser mer hver time. Nå har vi begynt å bare gi hver 2 time i det minste. Hun har hatt kolikk og det henger litt igjen enda. Tanken er at magen har godt av å hvile litt lenger mellom måltidene, og at hun kanskje kan sove litt lenger om natten også hvis hun venner seg av med å "spise hele tiden." Syntes dere vi tenker riktig eller er hun fremdeles så liten at hun bør styre det selv? Evt bør vi høre på HS og vøre enda "strengere?" Ja jeg er førstegangs og sikkert hysterisk, men vil så gjerne gjøre alt riktig...
Gjest Magdalene Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 1. Jeg tror det bare er bra at baby blir trygg på andre enn mamma og pappa, så nyt avlastningen. På spørsmål nr to har jeg desverre i noen erfaring å komme med.
Gjest Elyssa Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 1. Jeg tror dere merker veldig fort om dette ikke er greit for baby. De fleste blir vel ikke spesielt redd for 'fremmede' før de blir litt eldre, så det går helt sikkert bra! Evt trenger du jo ikke være for lenge ute av syne 2. Vi har latt baby styre dette selv hele veien. Har gått kjempefint her, gått seg til etter hvert liksom. Men unger er forskjellige Synes i hvert fall ikke dere skal være strenge og 'nekte' mat hvis hun er sulten 2
Gjest Duftlys Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Har like gammel baby som deg, her er mine meninger: 1) La baby være sammen med mange ulike personer. Det er bare sunt så lenge dere opplever babyen har det fint. Vår baby er vant med å være hele dager hos besteforeldra sine og storkoser seg der. Den er trygg på flere enn bare meg og pappaen, og det er veldig deilig. 2) Kan dessverre ikke komme med konkret råd siden min ikke blir ammet, men jeg syns mange helsesøstre er av den gamle skolen og veldig rigide. Hvis ditt barn trenger mat oftere enn hver 3.time, så gjør den det. Det vil regulere seg etterhvert tror jeg. Vår baby som får MME har et spisemønster på ca hver 3.time, men noen ganger må han ha mer. Når han gir uttrykk for sult, får han selvsagt mer mat:)
Aja Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk for svar Da slapper jeg av og nyter avlastningen... Og fortsetter å prøve å begrense maten litt, men nekter henne selvsagt ikke om hun virker veldig sulten.
Gjest Duftlys Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk for svar Da slapper jeg av og nyter avlastningen... Og fortsetter å prøve å begrense maten litt, men nekter henne selvsagt ikke om hun virker veldig sulten. Det sies at babyene blir litt mer skeptiske når de blir litt eldre. Uansett tror jeg det er bra for de å venne seg til flere mennesker. Kjenner til unger som kun har vært med mor fram til de begynner i bhg som 2-åringer, og da får de jo helt sjokk stakkars:/
Stinelin Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 1: Nyt avlastningen, babyen har nok bare godt av det. Om ikke vil dere merke det. Kan jo passe på å få litt alenetid med henne om du føler det er nødvendig. 2: Vi hadde også en som spiste ofte og lite på den tiden. Han fikk når han var sulten, men vi prøvde gjerne å drøye litt mellom måltidene for at han heller skulle spise mer og sjeldnere. Greit for han å spise lite og ofte, men veldig slitsomt for oss, spesielt på natta. Dette tok tid, men det gikk seg til. Jeg synes det høres ut som dere tenker fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå