Gå til innhold

Granateple - oppbevaring og bruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig oppdaget granateple, og jeg elsker det!

Jeg bruker det i salater og yoghurter, andre tips?:)

I tillegg lurer jeg på hvordan man skal oppbevare det? Kjøleskap?

Skal man ta ut frøene og legge den i en skål/boks eller holder de seg best om de er i eplet og at man bare tar den mengden man trenger?

Anonymous poster hash: 8c4f1...f95
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at folk har servert det i lag med ris og marokkansk gryterett og på pavlova med krem. Det står sikkert på Bama sine hjemmesider hvordan du burde oppbevare granateplene. De har mye nyttig informasjon og tips om frukt og grønnsaker der :)

Anonymous poster hash: dabef...5d3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er godt å bare spise uten noe annet. Som en frukt, rett og slett.

Granateplet blir spist opp med en gang det kommer i hus her, så oppbevaring vet jeg dessverre ikke noe om.

:heks:

Skrevet

Granatepler tåler å oppbevares på kjøkkenbenken, men helst i kjøleskap og eventuelt fryser. Merk at granateple ikke modnes etter at det er plukket.

Man piller ut frøene under vann for å slippe at saften spruter. Frøene synker til bunnen, mens det hvite flyter. Hvis man ikke har en stor nok bolle kan det være enklere å pille ut frøene når eplet er frossent.

Om man ikke bruker hele eplet med en gang er det best å ta ut alle frøene og oppbevare de i en tett beholder i kjøleskap/fryser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at folk har servert det i lag med ris og marokkansk gryterett og på pavlova med krem. Det står sikkert på Bama sine hjemmesider hvordan du burde oppbevare granateplene. De har mye nyttig informasjon og tips om frukt og grønnsaker der :)

Anonymous poster hash: dabef...5d3

Jeg syns det er godt å bare spise uten noe annet. Som en frukt, rett og slett.

Granateplet blir spist opp med en gang det kommer i hus her, så oppbevaring vet jeg dessverre ikke noe om.

:heks:

Granatepler tåler å oppbevares på kjøkkenbenken, men helst i kjøleskap og eventuelt fryser. Merk at granateple ikke modnes etter at det er plukket.

Man piller ut frøene under vann for å slippe at saften spruter. Frøene synker til bunnen, mens det hvite flyter. Hvis man ikke har en stor nok bolle kan det være enklere å pille ut frøene når eplet er frossent.

Om man ikke bruker hele eplet med en gang er det best å ta ut alle frøene og oppbevare de i en tett beholder i kjøleskap/fryser.

Takk:)

Anonymous poster hash: 8c4f1...f95

AnonymBruker
Skrevet

Du kan blande ut juicen i farris/vann og få granateple"juice". Kjempegodt. Ev ha litt sitron og mynte i.

Anonymous poster hash: 4793e...f99
Skrevet

Jeg har hatt frøene i boks i kjøleskapet, og da var de like gode og fine etter en uke.

Skrevet

Så lurt! Hadde granateple over heile meg sist eg prøvde å skrape ut frø :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...