Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hus , men brukte ikke noe av bsu'en da vi kjøpte det.

Men nå ser jeg meg nødt og bruke den da jeg fikk en del tusen i baksmell på skatten.

Har ikke satt inn på penger i år. Og satt ikke inn mer en 200 elns i fjor.

Er 20.000 inn på kontoen.

Ser att det står på nettet att man må betale tilbake skatte godene man har fått for den? hvor mye kan det så være snakk om for ett sånt beløp?

Og hvordan går man fram for å åpne den?

Anonymous poster hash: 40839...729
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg IKKE å bruke BSU pengene til å betale baksmell på skatten. Som du sier så må du betale tilbake skattegodene hvis du ikke bruker det på hus (da kan du plusse på 4000kr på baksmellen), og du får aldri muligheten til å sette penger på BSU igjen.

Med tanke på skattefradrag og den gode renten er BSU den beste formen for sparing, og det er bare (pardon my french)dumskap å bruke de pengene på en baksmell.

Anonymous poster hash: 87061...fae
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk BSU på dette, forklar heller situasjonen med banken din og spør om du kan refinansiere huslånet med de tusenlappene som mangler. Det er bedre å ta opp forbrukslån enn å løse inn BSU'en, om det er eneste alternativ. Gitt at du setter av fra de neste lønningene og betaler det ned så kjapt som mulig.

Anonymous poster hash: 28947...821
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar vertfall :) Får vell bare la den stå

Anonymous poster hash: 40839...729
Skrevet

Måten du kan bruke den på uten å måtte betale tilbake skattegodene, er jo å trekke huslånet av BSU, og bruke av lønna di til å betale ned skattesmellen. ¨På den måten brukar du BSUpengane på hus :)

Er ikkje alltid det er så enkelt med sånne store beløp man må ut med, vi var inne på å sprette BSU`n her for nokore mnd sidan, men gjekk såvidt uten. Og no er eg glad vi sparte den. Men er det skikkelig nød ein gong kjem vi til å bruke den på den måten eg skreiv ovanfor :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måten du kan bruke den på uten å måtte betale tilbake skattegodene, er jo å trekke huslånet av BSU, og bruke av lønna di til å betale ned skattesmellen. ¨På den måten brukar du BSUpengane på hus :)

Er ikkje alltid det er så enkelt med sånne store beløp man må ut med, vi var inne på å sprette BSU`n her for nokore mnd sidan, men gjekk såvidt uten. Og no er eg glad vi sparte den. Men er det skikkelig nød ein gong kjem vi til å bruke den på den måten eg skreiv ovanfor :)

Det er også en løsning, om man ikke har planer om (eller klarer) å spare videre på BSU.

Hvor gammel er du, ts?

Anonymous poster hash: 28947...821

• Liker 1
Skrevet

Er du yngre enn 33 må du ikke tenke på å bruke '83's metode. Da får du ikke mulighet til å spare mer i BSU. Og ingen spareform kan konkurrere med den...

Skrevet

Er du yngre enn 33 må du ikke tenke på å bruke '83's metode. Da får du ikke mulighet til å spare mer i BSU. Og ingen spareform kan konkurrere med den...

Nei det er sjølvsagt best å la vere, men er man i knipe så er man i knipe. Og då er det betre å bruke pengar man allerede har, enn å ta seg opp høgt forbrukslån for å dekke kostnadane ;)

Eg ville nemne ein metode der BSU kunne benyttast uten at skattegodene måtte tilbakebetalast :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...