Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal ta opp fag ved BI denne høsten. Skal derfor ikke betale skolepengene, kun ta opp fag jeg har strøket i. Skal jeg krysse av for "stipend og maks lån" på lånesøknaden min hos lånekassen fordiom? hm.. eller bare "stipend". Forstår ikke helt..

Anonymous poster hash: fa66f...d3f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt opp til deg. Men husk at om du ligger mer enn 60 sp bak får du ikkestøtte.

Anonymous poster hash: b6728...558
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt opp til deg. Men husk at om du ligger mer enn 60 sp bak får du ikkestøtte.

Anonymous poster hash: b6728...558

Jeg ligger 45 poeng bak. Skal ta 4 fag nå til høsten og 2 til våren uten støtte tenkte jeg :)

Anonymous poster hash: 35f2b...e25

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er forskjellen på "stipend" og "stipend og maks lån"?

Anonymous poster hash: 35f2b...e25
Gjest Anubiel
Skrevet

Søker du om stipend får du kun utbetalt det beløpet som kan omgjøres til stipend forutsatt at du består fag (og ikke bor hjemme og ikke har tjent for mye/har for mye i formue).

Søker du om stipend og maks lån søker du om både stipendet ovenfor (som først altså blir utbetalt som lån) og vanlig studielån. Du kan også søke om f.eks. stipend og begrenset lån, der du selv oppgir hvor mye du ønsker i lånebeløp.

Siden du ikke skal betale skolepenger trenger du ikke søke om ekstra lån til skolepenger. Hadde jeg vært deg, og usikker på om jeg hadde forstått søknaden rett, hadde jeg sendt en liten e-post til Lånekassen via Dine Sider og forklart at du ikke skal betale skolepenger. Da er du sikker på at de har fått informasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...