Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at sædkvaliteten påvirkes av mannens matvaner og hvilke vitaminer man får i seg. Mannen min har et relativt ensformig kosthold, og spiser lite frukt og grønt. Hvilke vitaminer er det viktigst at han får i seg for å sikre at sædkvaliteten er så god den kan være? Og hvor kan han få disse vitaminene fra?

Anonymous poster hash: b0f99...e56
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

E-vitamin, sink og selen sies å være bra. Samt Omega 3. Kan være greit å ta de som vitamin tilskudd.

Husk også at sæden som til enhver tid brukes er laget 3 mnd tilbake i tid, så det vil derfor kreve minst 3 mnd med tilskudd før man får noen "bedring" av sæden.

Anonymous poster hash: fcad9...8fd
  • Liker 2
Skrevet

Det viktigste er at han er null-røyker, og er forsiktig med alkohol. Fysisk aktivitet hjelper også, overvekt er veldig uheldig for kvaliteten.

Vitamintilskudd hjelper ofte lite, kroppen klarer ikke å ta opp dette. Mye grønt og grovt er bra. Videre er fisk i kostholdet supert, det gir både sunt fett og andre viktigere vitaminer.

Men er man i utgangspunktet sunn hjelper det lite. Jeg er gift med en mann som scorer bra både når det gjelder aktivitet, livsstil og kosthold. Vi har forsøkt alt av råd og tips, uten å kunne se noen resultater på prøvene.

Gjest Twelve12
Skrevet

Mannen min gikk på denne i et halvt år.

Bedring av, både antall og svømmedyktighet: Mann ca 90 kg: Sink 25 mg 1+2, - selen 125 mcg 1+2,- Bio C 750 mg 1+1+1, - Bio E 1 stk, husk at en sædcelle har en 3 måneders syklus så man bør gå på det minst denne 3 mdr's perioden og helst lengre før man normalt ser noe resultat, og unngå for mye syre mat( syre/base) samt Cola/pepsi, appelsin juice m.m.

NB: unngå melk selv om det er basisk, det er VELDIG slimdannende..

FIkk den av en lege vi har vært i samråd med.

Mange som har gått på denne kuren har merket bedring.

Om det er placebo eller ikke vet jeg ikke, men hva har det å si så lenge det fungerer :)

Skrevet

Min manns sæd er heller ikke bra, vi har ikke sjangs til å bli gravide uten legehjelp. Min mann spiser ingenting sunt, ikke frukt eller grønnsaker, veldig ensformig kosthold og han røyker en pakke til dagen og drikker litt for mye de helgene det er noe å drikke for.. Han har fått tak i tabletter som gjør han litt sunnere, men de har han helt glemt av..

Gjest Twelve12
Skrevet

Jeg vil anbefale dere den vitamincoctailen jeg nevnte over.

Eventuelt et besøk hos Dr. Purivs i Oslo. (Andrologisk senter)

Der fikk mannen min (som tidligere hadde fått beskjed om at han var HELT steril) hjelp med medisinier.

Han kombinerte begge deler i et halvt år.

Vi gikk fra å ikke fikk befruktet noen egg i høst via ICSI (prøverør), til å befrukte 5 nå i april

Jeg er nå gravid med tvillinger i uke 13 og har tre egg på frys.

Jeg anbefaler det på det sterkeste!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale dere den vitamincoctailen jeg nevnte over.

Eventuelt et besøk hos Dr. Purivs i Oslo. (Andrologisk senter)

Der fikk mannen min (som tidligere hadde fått beskjed om at han var HELT steril) hjelp med medisinier.

Han kombinerte begge deler i et halvt år.

Vi gikk fra å ikke fikk befruktet noen egg i høst via ICSI (prøverør), til å befrukte 5 nå i april

Jeg er nå gravid med tvillinger i uke 13 og har tre egg på frys.

Jeg anbefaler det på det sterkeste!!!!

Samme her.

Min mann hadde dårlig sædkvalitet, hadde et prøverør forsøk som endte i null befruktning men fikk hjelp av Purvis, har nå en datter på 4 mnd og 3 egg på frys.

Vi prøvde i totalt 2 år før det klaffet med prøverør. Vi gikk til homeopat som anbefalte masse kosttilskudd,piller, sunt kosthold osv men ingenting hjalp.

Anonymous poster hash: c58c1...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...