Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HAr hørt at mme metter bedre enn morsmelk og at ungen kan sove lenger i strekk om natten før mating. Stemmer dette? I så fall.. er det snakk om en time eller tre?

Anonymous poster hash: 02cf3...00f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del stemte ikke dette. Tror det kommer veldig an på ungen også. Dessverre. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den våknet oftere pga mme er vanskeligere fordøyelig, så den gulpet masse og fikk problemer med luft.

Anonymous poster hash: 1043a...241
Skrevet

Gutten min er 9 uker og sover mellom 6-9 timer hver natt uten mating, så her stemmer det. Det har han gjort fra han var 4 uker.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Gutten min er 9 uker og sover mellom 6-9 timer hver natt uten mating, så her stemmer det. Det har han gjort fra han var 4 uker.

Men du vet jo ikke hvordan det ville vært om han fikk mm?

Min første som fikk mm sov nemlig nesten hele natten gjennom fra starten av.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Gjest Duftlys
Skrevet

Min får kun MME og har alltid sovet lange strekk om natta. Nå er han 4 mnd og sover natta gjennom:) De jeg kjenner som kun ammer, har mer oppvåkninger i løpet av natta. Noen ammer annenhver time faktisk. Det finnes garantert unntak, men dette er det jeg har sett hvertfall! :) Greia med MME, er at den er tyngre fordøyelig (metter mer for noen, gir luftproblemer hos andre). En vet hvor mye mat en som får MME får i seg. Mange har lite melk på kvelden, som gjør at det blir hyppig amming utover natta. Mens andre pumper ut melk og vet hvor mye babyen får i seg:)

Skrevet

Vi har gidd både mme og mm i starten, men merket ingen forskjell på hvor lenge han såv!
Det vi merket var at han såv lenger når han fikk flaske og jeg ikke ammet han!

Når han fikk flaske, sleit han med å begrense seg, og maten kom så fort (selv om vi tok pause) og han havnet i "matkoma".. Han ble helt sprengmett og sloknet helt.. Når vi da gikk over til kun amming, brukte han lenger tid på å sovne, men såver ca like lenge kanskje litt kortere enn kun flakse!

Skrevet

Men du vet jo ikke hvordan det ville vært om han fikk mm?

Min første som fikk mm sov nemlig nesten hele natten gjennom fra starten av.

......Nei det vet jeg ikke. Sa nå bare min erfaring jeg.
Skrevet

Her stemmer nok det. Hun fikk mme før legging frem til ca. 2 mnd. Kunne da sove opp til 8 timer i strekk. Nå får hun morsmelk, og kan sove opp mot 6 timer, men våkner gjerne etter 4-5 timer.

AnonymBruker
Skrevet

Vår lille tulle sover et par timer lengre på MME :)

Anonymous poster hash: 0d4cb...69a

Skrevet

Ingen forskjell her

Gjest Keikolina
Skrevet

Mine sov lengre på mme, mm bare skreik de av og hadde luft og vondt i magen av hele tiden.

Skrevet

HAr hørt at mme metter bedre enn morsmelk og at ungen kan sove lenger i strekk om natten før mating. Stemmer dette? I så fall.. er det snakk om en time eller tre?

Anonymous poster hash: 02cf3...00f

JA! Her var forskjellen å sove 2 timer om gangen til 11 timer i strekk om natten. Som natt og dag <3

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare gitt mme til mine barn, men ingen har sovet mer enn i 4 timer de første månedene. De har generelt aldri sovet noe spesielt lenge.

Anonymous poster hash: b39ab...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...