Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart et år, og ingen av oss har brukt "E-ordet" enda. Det er ikke noe som har stresset meg før, og det stresser meg heller ikke så veldig nå. Jeg kan jo legge til at dette er mitt første virkelig seriøse forhold og at jeg aldri har fortalt noen at jeg elsker dem tidligere - derav kommer også nysgjerrigheten min rundt tema. Jeg føler ikke selv et stort behov for å si det til han, men en dag slo det meg at jeg tror aldri han kommer til å si det til meg uoppfordret. Han sier at han er glad i meg, men det har tatt han langt tid å bli komfortabel med å si det, og han sier det absolutt ikke mer enn han må. Jeg vet ikke hvorfor han ikke sier det, men for min del har det både med å gjøre at jeg aldri har sagt det til noen før og simpelthen at jeg ikke vet om jeg faktisk elsker han enda. Jeg ser for meg at når du elsker noen så vet du det, at du føler noe mer intenst enn tidligere. Hvorfor sier man det ellers ikke bare med det samme? Men det er vel igjen opp til hver enkelt hva som føles naturlig.

Så nå sitter jeg da her og lurer på når det er vanlig å begynne å si at man elsker hverandre. Jeg vet selvsagt at det ikke er noe fasitsvar her, og at det ikke er et gitt tidspunkt hvor det er naturlig å begynne å si det. Jeg er bare nysgjerrig på når dere har begynt å si det (dersom dere sier det i det hele tatt) og hvor ofte dere sier det. Og tilslutt, hvem sa det først, hvordan føltes det og (dersom dere vet det) hvorfor ble det sagt akkurat da? Any takers? :)

Anonymous poster hash: e4b37...521

Anonymous poster hash: e4b37...521
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i nesten to år, og vi har ikke sagt det til hverandre. Jeg er relativt sikker på at han gjør det, selv om han ikke sier det: det er handlingene som er viktig, at han viser deg (og du viser han) at han (og du) bryr seg. Ellers vil det bare være tomme ord, ikke sant?

Hot tip: ikke sett det på en pidestall. Uten handling er det bare tomme ord.

Anonymous poster hash: 5505c...a09
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det mye når jeg var ung. Så gikk jeg på en del smeller og fant ut at det ordet skal SPARES til jeg virkelig kjenner at jeg elsker noen - på riktig! så jeg slutta å si det i mange år. Så traff jeg min nåværende kjæreste, og jeg fant ut tidlig at jeg elsker han - og han elsker meg! Vi er tvillingsjeler og alt føles riktig. Han sa det først.. etter bare noen måneder. Sa han hadde villet si det en stund, men var redd for at jeg skulle få helt panikk - han vet hva jeg har vært gjennom med menn tidligere... det tok noen uker etter det før jeg sa det, og da kom det bare helt spontant "bla bla bla...og det er derfor jeg elsker deg!" Da ble han helt rørt, og sa det var første gangen noen hadde sagt det til han hvor han følte de mente det helt ærlig.

Konklusjonen min er vel at du skal si det når du føler det med hele deg; kropp, sjel og hjerte, og har på følelsen at den andre føler likedan.

Anonymous poster hash: 86262...726

Skrevet

Vi har vært sammen i snart to år, og vi sa det etter noen måneder. Dette var begges første ordentlige forhold, så vi falt innenfor en felles komfortsone veldig fort! :)
Nå skal det sies at vi begge holdt igjen en stund, men en kveld vi lå i sengen sammen begynte han å prøve å si meg noe, uten at han fikk noe fram. Etter hvert skjønte jeg hva han prøvde å si, og i frykt for at han skulle kvele seg selv, så sa jeg det først. Han var veldig rask på returen :fnise:

Gjest tiunu
Skrevet

Vært sammen i fire år nå og han er ikke glad i å bruke e ordet! Han sier heller at han er glad i meg og for han så er det som å si at han elsker meg :)! Litt rar er han men veldig god!

Gjest Gjest
Skrevet

Av/ på forhold med en fyr, han sa det etter to år! Jeg ble veldig glad da han sa det, virker ekte, jeg sa det aldri tilbake siden jeg sliter med å stole på han. Nå har vi ikke kontakt igjen, men føler vi har en spesiell "greie"...

Skrevet (endret)

Kjæresten min sa det til meg etter èn uke! Jeg ble veldig overrasket og måtte spørre om han mente det og var sikker, og det føltes helt fantastisk. Det tok en stund før jeg sa det tilbake, men nå sier vi det til hverandre flere ganger for dagen. Han er veldig søt og kan buse ut meg "ELSKER DEG!..jeg måtte bare si det" :rodmer: han er en veldig åpen type da. Du vet når det føles rett; det bare bobler over og du klarer ikke å holde det inne mer :)

Endret av Flyndrefanten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...