AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jeg sitter og filosoferer litt nå over hvordan vi interesserer oss for folk. Det er så rart at nye mennesker er så utrolig interessante. Er litt betatt av en på jobben for tiden og har lyst å vite alt om vedkommende. Alt fra hva h*n liker å spise til hva h*n har opplevd i livet. Hvorfor får man liksom denne plutselige interessen over småting? Jeg føler at om man skulle bli kjæreste med denne personen så forsvinner den genuine følelsen av at man er interessert i å vite alt. Jeg har bare lyst å snakke med ham hele tiden.. Anonymous poster hash: 53d16...a0d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 AnonymBruker, on 03 Jul 2013 - 02:03, said: Alt fra hva h*n liker å spise til hva h*n har opplevd i livet. Jeg har bare lyst å snakke med ham hele tiden..Anonymous poster hash: 53d16...a0d Hvorfor skriver du først "h*n" for så å skrive "ham"? Anonymous poster hash: e62b9...a85 1
frøkna Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Vel, blir man kjent med personen så lærer man det meste om den andre personen, så interessen blir overflødig. 1
Steinar40 Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg sitter og filosoferer litt nå over hvordan vi interesserer oss for folk. Det er så rart at nye mennesker er så utrolig interessante. Er litt betatt av en på jobben for tiden og har lyst å vite alt om vedkommende. Alt fra hva h*n liker å spise til hva h*n har opplevd i livet. Hvorfor får man liksom denne plutselige interessen over småting? Jeg føler at om man skulle bli kjæreste med denne personen så forsvinner den genuine følelsen av at man er interessert i å vite alt. Jeg har bare lyst å snakke med ham hele tiden.. Anonymous poster hash: 53d16...a0d For å kunne bygge opp en relasjon til vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Interesse for et annet menneske burde være en positiv ting. Det er nok som Steinar sier et underliggende ønske for å bygge en relasjon til vedkommende. Nysgjerrigheten kan fungere på mange forskjellige måter, men om den blir så sentrert at en sitter hele tiden å tenker på ett menneske og undres over interessene til vedkommende, så er det jo egentlig vedkommende en egentlig er interessert i. Men interessen er nok sannsynligvis overflødig også, fordi om det hypotetisk sett skulle bli noen relasjon så vil jo den generelle interessen synke litt ettersom man blir bedre og bedre kjent og tørsten blir slukket og de fleste spørsmålene blir besvart. Og da styres muligens interessen bort fra generelle preferanser til meninger og tanker om spesifikke ting og tang. Og om interessen vedvarer uavhengig av hvor mye av tørsten som har blitt slukket, så burde det jo i utgangspunktet være svært positivt. Men det kan jo imidlertidig bli minst like trist og negativt om omstendighetene selv er noe trist og kjip. Anonymous poster hash: 5dce6...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå