Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er er 36 år og frivillig barnløs. Jeg skulle gjerne ha hatt en kjæreste, men menn jeg har datet skygger unna når jeg sier tydelig i fra at jeg ikke vil ha barn.

Gjør det meg til en særing? Flere som meg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei.

Anonymous poster hash: abaad...2e5

Skrevet

Er nok flere enn deg som ikke vil ha barn. Bare å fortsette letingen det!

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er mer sært å ønske barn :fnise:

Du er absolutt ikke alene, søk opp Best uten barn du ;)

Jeg er en jente på 26, og har aldri ønsket barn, og tror aldri jeg vil det heller. Har sagt fra om det til kjæresten og håper han tar det seriøst. Men ja, det er vanskeligere å finne noen da..et tidligere forhold ble slutt pga. at han plutselig ville ha barn. Men samtidig blir det stadig flere som vil være barnfrie, så du vil nok finne noen :)

Anonymous poster hash: b17e5...bb1
  • Liker 2
Gjest Murica
Skrevet

Fant to jeg, så helt umulig er det ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser jo at det er de som reagerer voldsomt, og vil vite hvorfor. Jeg vet ikke hvorfor, har bare ikke lyst. Og når man ikke har lyst skal man jo ikke få barn, synes jeg. Jeg leste et sted at det er bare 4% av oss damer som ikke har dette i oss, så jeg føler meg litt alene om dette.

Jeg gikk i fra eksen fordi han ville ha barn, men ikke jeg.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jo at det er de som reagerer voldsomt, og vil vite hvorfor. Jeg vet ikke hvorfor, har bare ikke lyst. Og når man ikke har lyst skal man jo ikke få barn, synes jeg. Jeg leste et sted at det er bare 4% av oss damer som ikke har dette i oss, så jeg føler meg litt alene om dette.

TS

For meg som mann på 32 hadde det vært helt flott. Jeg på min side blir derimot skremt av kvinner som veldig raskt etter møte hinter frem på at familie skal stiftes innen et angitt tidspunkt og hvertfall innen tre år. Det dreper hele gleden veldig raskt. Utelukker ikke helt at jeg kunne datet en kvinne som allerede hadde barn, men har ikke truffet noen som har fanget interessen min der.

Kjenner også flere som meg, så du treffer garantert noen :) Det er bare litt vanskeligere å finne de som ikke ønsker barn. Samfunnet er fantastisk normativt selv om "alle" påstår at det nå er så akseptert med andre samlivsformer enn kjernefamilie og hus med stakittgjerde.

Anonymous poster hash: 73fcb...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(AB 26 år over)

Ja, en del har en tendens til å reagere voldsomt, spesielt småbarnsforeldre, virker som de tar det personlig. Det er jo en legitim grunn det, å ikke ha lyst. Og er helt enig med deg, bør kun være de som har veldig lyst på barn som får det, blir helt feil å få det pga. press fra partneren, press fra familie, venner eller samfunn, pga. økonomi, sosial tilpasning etc. Tror ikke det skaper de beste foreldrene. Altså, tror jeg hadde blitt en god mor, men så er jeg veldig bevisst rundt alt dette og vet det ville vært av rette grunner i så fall, men kanskje hadde jeg endt opp som deprimert og sikkert angret, uansett hvor glad jeg ble i barnet.

Å få barn endrer livet drastisk, for hele livet, og spesielt de første årene. Så det bør være et veldig bevisst valg.

Jeg ser veldig mange grunner til å ikke få barn, og kan gjerne dele de med andre, men synes heller ikke det er nødvendig å forsvare. Jeg griller da ikke folk på hvorfor de VIL ha barn??

Jeg har tidligere lurt på om det er et gen jeg mangler eller noe :P Men tror ikke det er sånn, det blir stadig flere, og har vel noe å gjøre med et endret samfunn, og at det blir mer akseptert. Jeg håper en dag det blir en helt naturlig ting å si! Kjenner både kvinner og menn som har samme syn som meg, men kjenner du deg alene anbefaler jeg å søke opp BUB, det er deilig å snakke med noen som forstår en, selv om jeg har noen fra før :)

Anonymous poster hash: b17e5...bb1
  • Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Jeg har funnet en som ikke vil ha, og selv har jeg aldri hatt spesielt lyst.

Folk spør meg om jeg har barn eller om jeg skal ha, men jeg sier aldri at jeg ikke vil ha. Sier bare at jeg ikke har barn eller at nei, jeg skal ikke ha snart. Ingen som spør videre da, og hadde mennesker jeg ikke kjenner gjort det så hadde jeg bare gjort det klart at det ikke er noe de har noe med.

Jeg merker jo at jeg ikke er som mange kvinner, men nå er samboers familie veldig tradisjonelle og vi bor på en liten plass der jeg føler at folk i større grad får barn tidligere og er mer opptatt av det tradisjonelle familielivet. Ikke vil jeg gifte meg heller så ja man kan noen ganger føle på forventningene til familien. Forstår egentlig ikke hvorfor det er så viktig at alle skal gjøre akkurat det samme.

Samboer er veldig fornøyd med at jeg ikke vil ha, og er nok flaks at vi traff hverandre og begge ikke vil ha.

Vet ikke om det blir mer mas etter hvert, men nå er jeg allerede over 30 og med alle planer og dårlig økonomi så hadde jeg vært for gammel uansett om lysten skulle melde seg.

Endret av Crazycatlady
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Vil heller ikke ha barn og har truffet en god del menn som ikke vil ha det heller, så de fins der ute :)

Gjest Duftlys
Skrevet

Jeg er er 36 år og frivillig barnløs. Jeg skulle gjerne ha hatt en kjæreste, men menn jeg har datet skygger unna når jeg sier tydelig i fra at jeg ikke vil ha barn.

Gjør det meg til en særing? Flere som meg?

Hvis du virkelig vil ha barn, så syns jeg du skal finne deg en mann som vil også ha det :) Om du IKKE vil ha barn, er jo selvsagt det helt greit, og du er ingen særing for det :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner som ønsker mann, men ikke barn kan i alle fall trøste seg med at andelen menn som ikke ønsker barn er temmelig mye større enn andelen kvinner som ikke gjør det. De fleste kvinners hjerne er kolonisert av deres livmor i en slik grad at barneønsket trumfer alt annet. Deres bevissthet og intelligens er kun et redskap for den primale driften som sitter i deres livmor. Senere, når de har fått barn, blir også mannen redusert til et redskap for mor/barn-alliansen. Han blir et skaffedyr som av mor ikke tilkjennes en selvstendig verdi utover det han bidrar direkte til barn og mor.

Menn som ikke ønsker å bli med på denne galeien har mindre sjanser til å finne seg en kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Du er ikke alene. Jeg har visst det inni meg fra jeg var ung, at jeg egentlig ikke vil ha barn og alt som følger med det ansvaret. Jeg har til tider følt meg presset, vært i tvil, latt være å bruke prevensjon. fordi jeg er i et langvarig forhold med en mann som i utgangspunktet ikke ville ha barn, men som har snudd med tiden (sikkert fordi man dynges ned av bilder på facebook av nybakte foreldre med barn osv). Men har begynt med prevenajon nå. Synes ikke det er rett mot et barn å få barn om man ikke er sikker på at man vil, selv om man sikkert vlir glad i barnet.

Noen synes visst ikke livet er verdt å leve uten barn, og vet allerede fra de er tenåringer at de vil ha barn. Andre har det ikke i seg.

Uansett er det nok mennesker i verden :)

Anonymous poster hash: ada6d...5e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...