AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Er det da trygt å fortsette? Jeg har så lyst til å trene knebøy, men selv uten vekter knaser det i knærne. Som lyden av å trå på eggeskall. Det gjør ikke vondt, men jeg blir nesten kvalm av lyden og ubehaget. Mulig lyden i seg selv utløser ubehaget, men. Anonymous poster hash: 36849...5af
Tibbie Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Ser ut som om dette svaret passer spørsmålet ditt http://www.lommelegen.no/legesvar/knasing-i-kn%C3%A6rne-ved-kneb%C3%B8y
lille..trille Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Jeg husker jeg slet med det samme når det gjaldt spinning. Fikk beskjed av instruktøren (som også var en veldig flink personlig trener) at det kunne hjelpe å doble mengden omega 3 jeg fikk i meg daglig, fordi dette ville være med på å smøre ledd. Det hjalp for min del 1
Viktualia Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Hos meg knaser det også ved knebøy. Fysioterapeuten min rådet meg til å peke knærne litt utover i stedet for rett frem når jeg gjøre øvelsen. I tillegg mente han jeg burde fokusere mer på lårstyrke i tillegg, da det på sikt avlaster knærne (eller noe sånt). Altså å kjøre mer styrketrening på lår gjennom andre øvelser enn knebøy, feks beinpress. Endret 3. juli 2013 av Viktualia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå