AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har sagt ja til hybel, men har nå ombestemt meg og ønsker ikke å ha hybelen likevel. Det er to-tre uker siden jeg sa ja til hybelen. Kan jeg si nei da? Blir det oppfattet som veldig frekt? :/ Har ikke fått kontrakt ennå. Anonymous poster hash: fab30...137
Gjest meh Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Klart du kan si nei, men hvis du vil betale for en hybel du egentlig ikke ønsker og sikkert ikke vil bruke, værsågod.
Black March Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Så lenge du IKKE har flyttet inn eller skrevet under på kontrakt. Så kan du det ja! 2
kalinka85 Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Ville sagt fra med en gang isåfall så utleier slipper å tape leieinntekter pga useriøse leietakere som deg! 1
Odelsguten Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Så lenge du IKKE har flyttet inn eller skrevet under på kontrakt. Så kan du det ja! Som utgangspunkt er ikke dette riktig. En avtale er en avtale selv om det ikke er skrevet kontrakt. Utleier kan da kreve av TS at han må dekke evnt tap han har. 3
kalinka85 Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Som utgangspunkt er ikke dette riktig. En avtale er en avtale selv om det ikke er skrevet kontrakt. Utleier kan da kreve av TS at han må dekke evnt tap han har. Men da må jo utleier faktisk bevise st en avtale er tilstede. Ja en muntlig avtale er like sterk som en skriftlig men det må kunne bevises.
Black March Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Som utgangspunkt er ikke dette riktig. En avtale er en avtale selv om det ikke er skrevet kontrakt. Utleier kan da kreve av TS at han må dekke evnt tap han har. Sånn først av alt, veldig få som prøver å lage en sak av noe sånt. Og i saker som dette, der det er ord mot ord. Så er det så enkelt som å si at du hadde spurt fint om huseieren kunne holde av hybelen til deg, ikke at du hadde "tatt den". Og at du er lei deg om det ble missforstått 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Useriøst og muntlig avtale er like bindene. Noen reagerer på det fordi de da taper penger Anonymous poster hash: 49b97...b57
sol87 Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Vel, hvis du bor i en større by er det utleiers marked som regel og da skal det ikke være vanskelig å finne en ny leietager for hybelen. (Med mindre hybelen ser HELT jævlig ut da, men da kan utleier godt få litt stress, synes jeg. Utrolig hva enkelte får seg til å leie ut...). Det kommer an på hvor lenge det er til innflytting også. Det er jo dårlig gjort å ombestemme seg om det blir veldig kort tid for utleier på å finne en ny.
@Maja Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Muntlige avtaler er også bindande, og om de ikkje har avtalt noko anna har du 3 mnd oppseiing.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Så lenge du IKKE har flyttet inn eller skrevet under på kontrakt. Så kan du det ja! Nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå