Gå til innhold

Bli lagt i en gruppe.

Anbefalte innlegg

Gjest Facebook Grupper
Skrevet

Hva synes der om å bli lagt i en gruppe av samboer på facebook.

Så på ene bildet av meg og barnet vårt at det var spesifisert hvem som kunne se det. Da jeg tok pekeren over "tannhjulet" ved siden av bildet kom det opp. "oslo venner, Norske venner"

Så det vil si at jeg kan se det (siden jeg er tagget) alle i oslo gruppen og alle i norske gruppen.

Men det vil jo også da si at om jeg ligger i oslo gruppen feks, så kan h*n i teorien skrive statuser og legge ut bilder, kommenter osv som vil bli skjult for meg?

Hadde det slik før, men da var h*n slik at det var åpent for alt.

Hadde en veldig diskusjon om hvorfor jeg hadde det slik, og mine argumenter var at jeg synes ikke det er vits i at fjerne venner fra langt tilbake skal kunne se absolutt alt jeg driver med på boka.

Men det likte ikke h*n fordi h*n var sikker på jeg skjulte noe.

Fikk meg til og slette alt av grupper så alt ble åpent for alle vennene mine på boka.

Men nå har plutselig h*n gjort det samme.

Å h*n har fortalt meg at jeg er i oslo gruppa. (merket at plutselig kunne jeg se mindre på profilen til h*n)

Så hva synes dere andre om slikt egentlig? Er dette noe jeg burde ta opp og "kreve" at jeg skal kunne se alt h*n legger ut og statuser?

H'n har vært veldig aktiv før, men nå er det blitt en stopp.

Jeg merker jo at h*n er veldig aktiv på tlf og pc, men jeg kan ikke lengre se statuser og slikt.

H*n har bodd utenlands en god stund og har flere x`er der. Vet også h*n kunne tenkt seg og flytte tilbake.

Hva om h*n driver på og skriver en masse som jeg ikke kan se?

Jeg har stolt på h*n hele tiden, men den siste tiden har vært veldig tøff for forholdet vårt. Og nå dette..

Hva tenker dere? Skal jeg bare stole blindt på at h*n ikke gjør noe gale eller er dette noe jeg kan ta opp? Eventuelt "kreve" at jeg ikke er ekskludert noe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er tilliten her da?

Ufint er det jo, å skjule statusene sine for den andre parten i forholdet. Det kan bety så meget det.

Statuser og den slags vil du nok ikke kunne se lengre da,

men kommentarer på bilder du selv er tagget i, blir publisert utenfor disse gruppene, så dem du for jo sett.
Det samme gjelder forsåvidt og på statuser hos fellesvenner.

Men det skal og sies. Jeg synes ikke du skal få "kreve" å få se noen ting egentlig.

Det er ingen menneskerett det vel.

Det eneste du kan gjøre, er å finne ut hvordan du har lyst å forhold deg til det.
Enten ved å vise tillit og stole genuint og godt på samboeren din, noe du egentlig burde da, eller du kan sitte ned foten og spørre hva i alle dager som foregår..?

Anonymous poster hash: bd123...a40
Gjest Facebook grupper
Skrevet

Hvor er tilliten her da?

Ufint er det jo, å skjule statusene sine for den andre parten i forholdet. Det kan bety så meget det.

Statuser og den slags vil du nok ikke kunne se lengre da,

men kommentarer på bilder du selv er tagget i, blir publisert utenfor disse gruppene, så dem du for jo sett.

Det samme gjelder forsåvidt og på statuser hos fellesvenner.

Men det skal og sies. Jeg synes ikke du skal få "kreve" å få se noen ting egentlig.

Det er ingen menneskerett det vel.

Det eneste du kan gjøre, er å finne ut hvordan du har lyst å forhold deg til det.

Enten ved å vise tillit og stole genuint og godt på samboeren din, noe du egentlig burde da, eller du kan sitte ned foten og spørre hva i alle dager som foregår..?

Hei.

Er det jeg prøver og finne ut hvordan jeg skal forholde meg til dette. Derfor jeg prøver og spørre her så kan jeg få litt input og kanskje se ting på en annen måte enn å brase bort til h*n å spørre hva f*en h*n driver med.

Stoler jo på h*n men virker veldig rart å få meg til å fjerne alt for så å gjøre det samme selv.

Men men. Får vel bare glemme det?

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det jeg prøver og finne ut hvordan jeg skal forholde meg til dette. Derfor jeg prøver og spørre her så kan jeg få litt input og kanskje se ting på en annen måte enn å brase bort til h*n å spørre hva f*en h*n driver med.

Stoler jo på h*n men virker veldig rart å få meg til å fjerne alt for så å gjøre det samme selv.

Men men. Får vel bare glemme det?

Hei du.

Det forståelig at nysgjerrigheten din blir vekket av dette her da. Det er jo ikke noen normal oppførsel som ikke hører hjemme noen steder nesten. Veldig snodige greier egentlig.

Det er bra du stoler på ham. Folk kaster tilliten ut vinduet under en lav sko nå til dags.

Så det.. Ja, det er vel gjerne det beste å bare glemme det. Thats life, i guess?

Gjest Facebook grupper
Skrevet

Hei du.

Det forståelig at nysgjerrigheten din blir vekket av dette her da. Det er jo ikke noen normal oppførsel som ikke hører hjemme noen steder nesten. Veldig snodige greier egentlig.

Det er bra du stoler på ham. Folk kaster tilliten ut vinduet under en lav sko nå til dags.

Så det.. Ja, det er vel gjerne det beste å bare glemme det. Thats life, i guess?

Ja får prøve å bare tenke at h*n aldri ville gjort noe :-)

Har bare lest om hvor enkelt det er å flørte litt for mye på facebook. Men skal bare la det ligge.

Takk for svar :-)

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er sterk om du klarer la det ligge, men kanskje naiv også. Synes det høres veldig rart ut. Har lister på FB, men da feks kollegaer (som jeg egentlig ikke kjenner så godt), men er det noen jeg ikke skjuler noe for, og som bør kunne se alt, så er det jo kjæresten min.

Anonymous poster hash: 5fdad...d06
AnonymBruker
Skrevet

Ja får prøve å bare tenke at h*n aldri ville gjort noe :-)

Har bare lest om hvor enkelt det er å flørte litt for mye på facebook. Men skal bare la det ligge.

Takk for svar :-)

Ja, har du noe som skulle tilsi at du ville ha gjort noe da?

Altså, bortsett fra det faktumet at han skjuler nå det meste av boken sin med deg?

Og joda, det er klart det er enkelt å flørte på facebook. Noen ganger for mye og, men det har selv lest at 9 av 10 tannleger anbefaler at overhyppig bruk, samt for mye vannskylling like etter tannpussen og, og at det da kan ende med destruktive og fatale konsekvenser enn, men det går jo som regel likevel greit da.

Hvis tilliten er på plass. Og hvis den er fortjent da. :)

AnonymBruker
Skrevet

*anbefaler IKKE et overhyppig bruk, mente jeg jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...