Gå til innhold

oppblåst ballong!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

skjønner ikke jeg.... jeg er av tynn kroppsbygning og klager ikke på det, er ganske kropssfiksert som ganske mange jenter er.. og det som irriterer meg grønn er, når jeg står opp om morgningen er magen min flat og magemusklene synes, med andre ord helt perfekt.. men så går jeg å spiser mat og dermed ser den ut som en oppblåst ballong resten av dagen, den går ikke ned igjen.. jeg prøver å spise sunt, spiser grov brød og knekkebrød og masse vann.... utrolig irriterende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sannsynligvis for lite magemuskler, så når du spiser eser magen din utover.

Gjest Anonymous
Skrevet

for lite magemuskler? hvordan er det mulig? må jenta sette igang å trene magemuskler da?....

Gjest Lady-M
Skrevet

Det har nok ikke noe med magemusklene å gjøre. De er veldig tøyelige og eser ut uansett.

Kan du ha luft i magen? Sliter litt med dette selv og magen ser ut som en ballong til tider. Luften vil ingen vei heller, men hjelper litt med nyco el.

Skrevet
skjønner ikke jeg.... jeg er av tynn kroppsbygning og klager ikke på det' date=' er ganske kropssfiksert som ganske mange jenter er.. og det som irriterer meg grønn er, når jeg står opp om morgningen er magen min flat og magemusklene synes, med andre ord helt perfekt.. men så går jeg å spiser mat og dermed ser den ut som en oppblåst ballong resten av dagen, den går ikke ned igjen.. jeg prøver å spise sunt, spiser grov brød og knekkebrød og masse vann.... utrolig irriterende..[/quote']

Jojo men vann fyller jo ut i magesekken - og da vil jo ergo magen stå ut litt!!

Når det gjelder den "oppblåstheten" så anbefaler jeg deg å høre med en ernæringsfysiolog. Venninna mi slet veldig med å føle seg "sprengt" etter visse typer måltider. Det viste seg at hun spiste en viss type mat som lagde "avgasser" i kroppen som resulterte i denne "ballongfølelsen".

Trener du noe forresten?

Skrevet

Det er bakdelen med å være smal rundt livet og flat over magen! (Noe er det alltid :-) )

Jeg anbefaler (igjen og igjen) Minifom-tabletter fra apoteket. De bryter ned gassene i tarmene dine, eller noe, slik at du ikke får "luft i magen". Veldig effektivt. Det er heller ikke noe fordøyelsen din blir avhengig av. Ellers så anbefaler jeg også å se nøyere på kostholdet ditt.

Skrevet

Jeg har det akkurat slik som deg.

Jeg våkner opp om morgenen, magen er slik som den skal være, men med en gang jeg kommer i kontakt med mat så blåser den seg ut og blir der ..

Dessverre er det ikke alltid noe å gjøre med. mennesker er forskjellige, og noen kan spise så mye de vil uten at magen eser, mens andre *sukk* ikke kan det ..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har akkurat samme problemet som deg og jeg har gjort maveøvelser i over lengre perioder uten at det har hjulpet.

Spiser også sunt, har fått bukt med en dårlig fordøyelse for noen år siden, men har fortsatt en liten kulemage (bortsett fra om morgenen) som jeg ikke fatter hvordan jeg skal få bort......

Andre gode råd??!!

:cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

disse miniform tablettene som ble anbefalt koster de mye? må det tas på respet ? er det noen alvorlige bivirkninger? tenkte jeg skulle prøve disse ut.. det er jo vært det synes jeg!

Skrevet

Miniform koster 80-90 kroner på apoteket. du trenger ikke resept, de har heller ingen bivirkninger. du blir ikke avhengig av dem og de har heller ikke noen dårlig effekt selv om du bruker dem over lang tid.

Gjest Anonymous
Skrevet

med luft mener dere sånn vondt i magen prumpe mage fordi det er luft luftsmerter eller bare sånn gravid mage etter matspising? hva er disse miniformtablettene ment for? hvilken av de to delene?

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg syns ikke minifom virket noe særlig jeg

også, det er sikkert ikke det du vil høre, men jeg sier det likevel: prøv å fokuser på andre ting som er flott ved deg, framfor magen.

Jeg sier det av erfaring, fordi det der ødela mitt liv.

Skrevet

Miniform-tablettene virker hvis det er luft som forårsaker din oppblåste mage. derfor kan det jo være verd å prøve, hvis du ikke er sikker på hva det kan komme av. derimot kan det være hundre andre årsaker til ditt problem, og da vil ikke miniform hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...